- Liittynyt
- 13 Marraskuu 2010
- Viestit
- 215
Häntien liikennettä voidaan kyllä perustella linjan muun liikenteen tarpeella, esim 8B keräisi/jakaisi vähimmät matkustajat Katajanokalla, mutta linjan muu liikenne olisi perusteltua. 8B voisi myös kääntyä Sompasaaressa tai Laajasalossa. Talinrannanhäntä on tietysti hieman eri asia, sillä ratkaisu vaatii uutta rataa - mutta ainakin linjaus olisi Munkkivuoren keskeltä eikä aluetta kiertäen. Ideaali tilanne olisi kai että Munkkivuoren ja Munkkiniemen ratikat kääntyisivät toisissansa - eli Munkkiniemen ratikka kulkisi Munkkiniemeen mutta kävisi Munkkivuoressa kääntymässä, samoin Munkkivuoren ratikka kulkisi Munkkivuoreen mutta kääntyisi Munkkiniemessä. Häntien kannalta on tietenkin ongelmahkoa.
---------- Viesti lisätty kello 7:19 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 7:17 ----------
Raitiolinjan 1 häntäongelma ei ole kuvitellun todellinen, linjaus Koskelantielle ja/tai jatkaminen Koskelan ohitse 65A:n reittiä Oulunkylän asemalle täyttäisi hännän. Jokseenkin on ihmeellistä kuohkaamista Talinrannanhännästä, sillä esim. Veräjämäki on iso kerrostaloalue, mutta 65A palvelee vain alueen eteläosaa, ja siellä kävelymatkat ovat pitkiä. Talinranta ei ole ongelma.
Kartta
---------- Viesti lisätty kello 7:19 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 7:17 ----------
Raitiolinjan 1 häntäongelma ei ole kuvitellun todellinen, linjaus Koskelantielle ja/tai jatkaminen Koskelan ohitse 65A:n reittiä Oulunkylän asemalle täyttäisi hännän. Jokseenkin on ihmeellistä kuohkaamista Talinrannanhännästä, sillä esim. Veräjämäki on iso kerrostaloalue, mutta 65A palvelee vain alueen eteläosaa, ja siellä kävelymatkat ovat pitkiä. Talinranta ei ole ongelma.
Kartta
Viimeksi muokannut moderaattori: