Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
HS:n mukaan Jätkäsaaren kärkeen rakennetaan uusi terminaali Tallinnan matkustajalaivoille. Vanha jäisi lähinnä risteilyaluksille. Valmista pitäisi olla 2017. Onkohan raitiotie myös pidennetty siihen mennessä?
Jos vetoa pitäisi lyödä, niin löisin sen puolesta, että ei ole pidennetty tuohon mennessä.
Lisäksi kävelymatka terminaalin ovelta raitiovaunupysäkille pitenee aivan olennaisesti myös lopputilanteessa. Nythän tilanne on ideaali, kun terminaalin ulko-ovelta on vain muutama askel, eikä lainkaan ajokaistojen ylityksiä, ratikkapysäkille. Mutta tilapäiseksi jää se ilo.
Valmista pitäisi olla 2017. Onkohan raitiotie myös pidennetty siihen mennessä?
Nythän tilanne on ideaali, kun terminaalin ulko-ovelta on vain muutama askel, eikä lainkaan ajokaistojen ylityksiä, ratikkapysäkille.
Satama haluaa jatkeen ja sataman tahto on kaupungissa yleensä iso asia..
Lähtökohta on, että pidennetään. Satama haluaa jatkeen ja sataman tahto on kaupungissa yleensä iso asia.
Mutta se Tyynenmerenkadulta tulevien kääntösilmukka tulee muistaakseni suht pitkälle Atlantinkadun suuntaan, kun ei siihen terminaalirakennuksen edustalle mahdu. Mahtaakohan siellä silmukan paikalla olla tilanne sillä mallilla, että voidaan rakentaa ja ottaa käyttöön jo 2017?
Olisiko päivitettyä karttaa alueen ratasuunnitelmista julkaistavissa?
Tässä taitaa olla ensimmäinen luonnos kaavasta missä ratalinjaukset näkyvät. Tämä varmasti tulee muuttuman vielä prosessin edetessä.
Viharatikka on Helsingin rautatieasemalta edestakaisin Länsisatamaan suhaavan raitiovaunu 9:n lempinimi.
Kaukana lempeästä olevan nimen takana on kolmikko, jota sapettaa Tallinnan-laivoille matkustavien hillitön meno ja laukkujen kanssa törttöily.
Nämä ysilinjan vakiokäyttäjät ovat perustaneet Viharatikka-nimisen ryhmän Facebookiin. Aiheesta on samanniminen kuvablogi.
[...]
Joka neljännessä tai joka viidennessä ratikassa on matkustajalaskenta. Länsisatamasta lähdettäessä matkustajamäärä vaihtelee seurannan perusteella nollasta 160:een.
”On siis paljon väljiäkin vaunuja. On myös ilmiö, että laivalta saapuvat ihmiset kiirehtivät pariin ensimmäiseen ratikkaan. Vaikka lisäisimme niitä, loput ajaisivat tyhjinä”, Kotikangas arvioi.
Vuodenvaihteessa 6 T-vuoroihin on tullut lisävuoroja arki-iltoihin.
”Nyt ei ole enempää rahaa lisätä liikennettä, mutta ensi vuoden talousarvioon yritetään saada lisää rahaa”, Kotikangas kertoo.
Aihetta sivuten:
HS: Juopottelevat ja räyhäävät lauttamatkustajat täyttävät "viharatikan"
Viharattikka-kuvablogi tumblr:ssa.
Viharattikka-kuvablogi tumblr:ssa.
Adidaksen mainoksen sanoin: There will be haters