- Liittynyt
- 19 Syyskuu 2007
- Viestit
- 841
Montako elintarvikemyymälää on Aleksanterinkadulla? Missä kohti?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Mitä pahaa jakokuskit on palstan muutamille yksilöille tehneet, kun heidän työntekoon suhtaudutaan samoin kuin joihinkin huumekauppiaisiin.
Yhtä kriittisesti suhtaudun muunmuassa niihin YTV-alueen bussinkuljettajiin, jotka esimerkiksi pysäköivät ajokkinsa Elielinaukion purkulaituriin ja estävät kolleegoidensa kunnollisen sekä turvallisen matkustajapalvelun. Ikävä kyllä täytyy todeta heidän olevan suurempi enemmistö alansa ammattilaisista kuin vaikkapa esilleottamani ja näkemäni jakeluautot. Työnteon kun voi hoitaa niin monella tavalla.Mitä pahaa jakokuskit on palstan muutamille yksilöille tehneet, kun heidän työntekoon suhtaudutaan samoin kuin joihinkin huumekauppiaisiin.
Katselin taas tänään iltapäivällä Aleksanterinkadulla rehottavaa jakeluautojen sekä muiden ajoneuvojen luvatonta pysäköintiä. Tänään ne eivät suoranaisesti estäneet ratikoiden kulkua, mutta haittasivat jalankulkua ja saivat tuon alueen näyttämään ja vaikuttamaan sekavalta sekä hieman turvattomalta liikenteen suhteen. Tämä tapa näyttää nyt valitettavasti leviävän myös Mikonkadun uudelle ratikkaväylälle.
Ehdotus sähkökärryistä oli varmaan vitsi, olihan?
Jos olisin raitiovaununkuljettaja, jyräisin kylmän viileästi nopeudella 5 km/h nämä autot pois raitiotien ulottumasta. :twisted: Työpaikan menettämisen uhallakin.Ja mitä varsinaiseen ketjun aiheeseen tulee, niin enemmän kuin jakeluautot, ainakin ratikoiden kulkua haittaavat liian lähelle kiskoja lyhyen kaupassa asioinnin ajaksi jätetyt henkilöautot. Tämä perustuu omaan subjektiiviseen havainnointiini.
Mitä pahaa jakokuskit on palstan muutamille yksilöille tehneet, kun heidän työntekoon suhtaudutaan samoin kuin joihinkin huumekauppiaisiin. Otsikossa puhutaan esteistä joukkoliikenteen sujuvalle kululle, niin miten täysin jalkakäytävälle jätetty auto Aleksillakaan estää raitiovaunujen kulkua.
ultrix sanoi:Jos olisin raitiovaununkuljettaja, jyräisin kylmän viileästi nopeudella 5 km/h nämä autot pois raitiotien ulottumasta. Työpaikan menettämisen uhallakin.
Jakeluliikenne ei aiheuta ihmeempiä ongelmia kaduilla, joille autoliikenne on sallittu. Niille on varattu jakeluliikenteen pysäköintitilaa, mutta ei tietenkään jokaisen kivijalkakaupan oven eteen. Vaikka kadulla olisi raitioliikennettä, jakeluruudut on sijoitettu niin, että kuorma-auto mahtuu niihin ratikkaa häiritsemättä. Jos siellä häiriö syntyy, vika on vain ja ainoastaan kuljettajassa.Mutta suurimmalla osalla Helsingin kantakaupungin kaduista ei ole mitään aikarajoituksia jakeluliikenteelle eikä mitään huoltotunneleita käytettävänä, ja kuitenkin tavarat pitäisi jotenkin saada näihinkin kauppoihin, niin miten viisaampien mielestä pitäisi menetellä...
Madridissa olen nähnyt pysäköintiä betoniporsain eristetyllä bussikaistalla. Eli ei siinä bussijonokaan väistä.
Muistetaan nyt se fakta että jos auto on täysin pysähtyneenä paikallaan, siihen ei saa koskea millään muulla tavalla kuin hinausautolla. Sitä ennen tietysti kuljettajaa yritetään tavoittaa puhelimitse ja äänimerkkiä käyttäen.
Eikös Aleksilla ja Mikonkadulla ole varattu aamupäivä jakeluliikenteeseen. Ko. katujen jakeluliikenteen pystyy järjestämään laillisena aikana, jos halutaan. Nyt valvonnan puutteessa jakeluajoa suoritetaan myös laittomana aikana. Minä ainakin pyrin antamaan laittomaan aikaa jakelua-ajoa suorittavalle suoraa palautetta, jotta ymmärtää jatkossa hoitaa jakeluajon laillisena aikana.
Minä ainakin pyrin antamaan laittomaan aikaa jakelua-ajoa suorittavalle suoraa palautetta, jotta ymmärtää jatkossa hoitaa jakeluajon laillisena aikana.
Muistetaan nyt se fakta että jos auto on täysin pysähtyneenä paikallaan, siihen ei saa koskea millään muulla tavalla kuin hinausautolla. Sitä ennen tietysti kuljettajaa yritetään tavoittaa puhelimitse ja äänimerkkiä käyttäen.
Täytyy kai toivoa, ettei tälläisessa "suoran palautteen" antamistilanteessa osu vastapeluriksi joku kiivasluontoisempi, rotevahko jakeluautonkuljettaja...
Lisäksi hyvin harvoin itse jakeluauton kuljettajalla on mahdollisuutta päättää, mihin aikaan hän toimittaa tavaroita johonkin tiettyyn kohteeseen. Toki kuljettaja voi antaa palautetta toimeksiantajalleen, mutta kynnys puhua tällaisesta asiasta maksavalle asiakkaalle on suuri.
Asiakkaiden täytyy huomioida jonkin tietyn kadun rajoitteet suunnitellessaan tavaraliikennettään ja poliisin sekä pysäköinninvalvonnan on puututtava virheelliseen toimintaan. Vain sillä tavoin voidaan tehokkaasti vaikuttaa siihen miten jakeluliikenne hoidetaan esimerkiksi kävelykaduilla.
Puuttumalla asiakaspalvelun vuoksi tehtävään väärinpysäköintiin viranomaiset voivat aiheuttaa kustannuspaineen kuljetusteliikkeille. Se voi aiheuttaa esimerkiksi kollektiivisen halun hinnoittella laittomana aikana tehty jakelu korkeammin hinnoin, mikä ohjaisi asiakkaat tilaamaan kuljetuksensa oikein.