Väinö Paunu Oy

Tällainen auto siis. Uutta edelliseen sarjaan nähden on tuo sivulinjakilpi.

Nopeasti vilkaistuna sitten eroja #122:een nähden ei ole ollenkaan (jos väritystä ei huomioida), myös näissä on kaksi paikkaa irroitettavissa jolloin paikkaluku tipahtaa 41:n paikkeille.

Tosin tässä #81:ssa ei joko takalinjakilpi ollut kytketty tai sitä ei ollut asennettu, veikkaan ensimmäistä. Moottorikin on viritetty EEV-tasolle.

Tässä vielä #63 ja #81
 
Sisälläkin on pieniä eroja verattuna paunuun 55 ja 54 autoihin verrattuna

terveisn timpa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kiintoisa yksityiskohta tuosta #122:sta: Auton lastenvaunupaikkaa ennen oleva penkkipari on irroitettava. Asian voi todeta sen alla olevasta podesterin palasesta. (kuva) Mitenköhän yleinen moinen järjestely onkaan noin muuten sitten...?

Paunun muutamista Lahti 402 -matalista on irroitettavissa runsaamminkin penkkejä podestereineen, jolloin autosta saadaan jonkinlainen kulkupeli pyörätuolimatkustajien kuljettamiseen. Tähän tarkoitukseen niitä on aika runsaasti käytettykin, etenkin autojen ollessa vielä uusia. Tuo 122:n yhden penkkiparin poistomahdollisuus saattaisi olla tilattu vaikkapa siksi, että tulevissa kilpailutuksissa saatetaan Tampereellakin vaatia nykyistä tilavampaa lastenvaunutilaa? Varsinaiseen invabussikäyttöön tuosta lisätilasta ei suurtakaan riemua ole.
 
Syksyn 2008 sarjan viimeinen paikkuriuutuus on Paunu #62 (RAI-562).
Poistoon menee, ellei ole jo mennyt EJV-610 -kilpinen Wiima K202
 
Paunun paikkurikalustossa tapahtuu: tänään 12.6. Keskustorille Hämpin laidalle oli parkkeerattu #123. Autohan ei aivan uusi ole, se totteli ennen numeroa #63. Viissinkin voimme odotella myös #88:n ilmestyvän lähiaikoina uudelleen numeroituna...
 
Paunun paikkurikalustossa tapahtuu: tänään 12.6. Keskustorille Hämpin laidalle oli parkkeerattu #123. Autohan ei aivan uusi ole, se totteli ennen numeroa #63. Viissinkin voimme odotella myös #88:n ilmestyvän lähiaikoina uudelleen numeroituna...

Eiköhän #88 ristitä vielä #120:ksi, sikäli kun se näihin antiikkiväreihin jää vara-autoksi. Samalla vapautuu yhtiön perinteisen paikkurikaluston puolelle kiperästi kaivattuja numero.

Tuolla #123:lla olisi tarkoitus ajella #122:n parina tuota linjaa 10. Tässä molemmat ihan kutsumustyössään.
 
Kaukoliikenneketjussa mainitun #1-17 (Volvo B10M / Ajokki Express) lisäksi kesällä 2009 on kalustosta saanut poistua auto #64 (Volvo B9M / Wiima K202), molemmat siis purettavaksi.
 
Olisikohan myös autot #65, #70, #71 ja #1-2 poistunut koska en huomannut niitä Paunun varikolla kun siittä huvikseni hurruuttelin ohi?
 
65 ja 70 ovat Kangasalan tallissa , kuten myös 71 kesäseisonnassa , 1-2 lienee Nokialla kuten myös 21...
 
Olisikohan myös autot #65, #70, #71 ja #1-2 poistunut koska en huomannut niitä Paunun varikolla kun siittä huvikseni hurruuttelin ohi?

Ei kaikki muutkaan autot, joita ei varikolla voida havaita, ole välttämättä poistuneet ;)
 
Eilettäin puoli viiden aikaan ehtoolla tuli Hämeenlinnanväylällä Vantaalla vastaan kaksi kipaletta koekilpisiä, TKL:n värisiä Volvo 8700 RLE -vaunuja [EI LINJALLA] Vanscon tauluissa.

Lienivätten siis Puolasta Kaivokselaan matkaa tehneitä tulevia paunulaisia, muut tuon väristen autojen ostajaehdokkaat kun ovat tainneet vaihtaa Mobitec -leiriin?
 
Eilettäin puoli viiden aikaan ehtoolla tuli Hämeenlinnanväylällä Vantaalla vastaan kaksi kipaletta koekilpisiä, TKL:n värisiä Volvo 8700 RLE -vaunuja [EI LINJALLA] Vanscon tauluissa.

Lienivätten siis Puolasta Kaivokselaan matkaa tehneitä tulevia paunulaisia, muut tuon väristen autojen ostajaehdokkaat kun ovat tainneet vaihtaa Mobitec -leiriin?

Kyllä ne ovat Paunulaisia jos vaan on pätkiä. Tkl:hän tilaa vain 7kpl telejä.
 
Takaisin
Ylös