Väinö Paunu Oy

Jos auto on pätkä, se menee joko Länskälle tai Paunulle. Jos auto on teli, se menee luutavasti TKL:lle. Linjojen 2 ja 15 kilpailutuksessa edellytettiin vähintään 34-istumapaikkaisia busseja. En tiedä, minkälaista kalustoa voittajat tarjosivat, mutta aika kovat tiskissä, jos lisäpisteitä haalittiin teleillä, joissa on 20 tuolia enemmän kuin vaadittiin!
 
Paunun kesän 2009 paikallisliikenneautot ovat tulleet. Näistä #124...129 ovat sinivalkoisia, #63 ja #88 Paunun omissa väreissä. Yhteensä 8700:ia tuli siis 8 kpl.
 
Löytyipäs tälläinen kuitti 36vuoden takaa.

20.11.73 näyttäisi olevan matkustuspäivämäärä.
 

Liitetiedostot

  • vaino_paunu_kuitti.jpg
    vaino_paunu_kuitti.jpg
    69.7 KB · Lukukerrat: 403
Paunu on ostanut Veolia Transport Tampereen kaikki toiminnot sanottiin juuri radiossa. Henkilöstö siirtyy vanhoina duunareina taloon.
 
No oho, eihän tänään ole mikään aprillipäivä! Paunusta tulee sitten oikein bussiliikenneimperiumi. Jos TKL:ää ei olisi, puuttuisi kilpailuvirasto varmaan asiaan.
 
Mielenkiintoista nähdä mitä kalustoa sit oikeen siirtyy Paunulle. Hieno nähdä esim Veolia #10 Paunun väreissä ja hyvällä pullalla tilaajaväritettynä? :eek: Siirtyisiköhän Veolian #201 ja #366 sitten myös Paunulle? En itse vielä uskokaan tätä uutista ennenkuin näen tämän ihan itse, kun tuntuu niin tyhmältä :p
 
No kyllä se on totisinta totta. Paunulle siirtyy kaikki Veolia-Tampereen tällä hetkellä käytössä oleva kalusto ja linjat . Eli Paunun liikennekenttä laajenee sekä pohjoiseen, että länteenkinpäin.
 
Ylen mukaan se ei vielä ole varmaa, vaan se menee neuvotteluihin, jossa päätetään siirtyykö vai ei. (=
Aika upeetahan se olisi ;P
 
No kyllä se on totisinta totta. Paunulle siirtyy kaikki Veolia-Tampereen tällä hetkellä käytössä oleva kalusto ja linjat . Eli Paunun liikennekenttä laajenee sekä pohjoiseen, että länteenkinpäin.
Kauppa kuulostaa ok:lta. Kysymys mitä liikenettä Veolia Tampereella on länteen päin, kun Veolia möi Porin liikenteen jo aikaisemmin.
 
Kauppa kuulostaa ok:lta. Kysymys mitä liikenettä Veolia Tampereella on länteen päin, kun Veolia möi Porin liikenteen jo aikaisemmin.

Veolia Transport Tampereella on linjalla 79 yksi vuoro aamuisin Murhasaaresta Tampereelle, iltapäivällä Tampereelta Uotsolaan ja takaisin.

29 autosta on ollut puhe, tässä Tampereen yksikön kalusto: #2, #9, #10, #13, #16, #42, #43, #201, #366, #603, #604, #605, #608, #612, #613, #618, #620, #621, #623, #624, #625, #626, #627, #628, #629, #705, #713, #716, #772

Jos lista toteutuu tuossa muodossa, Paunu saa ensimmäiset teliautonsa jo ennen linjan 22 aloitusta, jonne niitä tulee varmuudella.
 
Tähän kauppaan muuten liittyy muitakin mielenkiintoisia seikkoja. Paunu saisi sen mukana monta Scaniaa, sekä ensimmäiset Fiftynsä, Vegansa, CityL:nsä, OmniExpressinsä, KUB-Scalansa sekä tottakai jo mainitut teliautonsakin. Varsin sekalaista kalustoa toisaalta siis.

Jos kauppa toteutuu, näemme varmasti seiskalinjalla heti kesäkauden alusta myös 8700-Volvoa.

Aika näyttää sitten mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Kun näinkin yllättäviä asioita tapahtuu, niin mitä jatkossa? Olisiko Paunulle ja Länskälle varteenotettavaa kilpailijaa tämän jälkeen? Ainakin Teiskon paketti on tulossa kilpailuun ilmeisesti jo vuoden sisällä, ja luulisi ainakin että myös Satakunnan liikennettä tämä kiinnostaisi. Mutta riittääkö ratkeet tähän hommaan, saa nähdä...

Kukapa olisi vielä puolitoista vuotta sitten uskonut, että asiat menevät näinkin päälaelleen?!
 
Takaisin
Ylös