Väinö Paunu Oy

tänään oli top capiltä hankittu fiat ducato IGS-607 höytämö-sääksjärvi linjalla. teippaukset vielä top capin
 
No niin, ilmeisesti jotain viitteitä numeroinnista saadaan, kun ex Veolia #9 on nyt Paunu #509
Joo. Tarkka havainto. Lempäälänkujan (jatkossa käytettävä nimi) autojen numerointi muuttuu 500 -alkusiksi ainakin toistaiseksi.
Sivustolla uumoitua Lahti 402:sten näkymistä Teiskon suunnalla ei ole ajateltu eli siellä olevalla kalustolla hoidetaan Ähtäri-Helsinkiä lukuunottamatta sama liikenne kuin ennenkin.
Helsinkiläistä ajetaan jo nyt Nekalasta käsin "aidolla" paunulaisella.
Masi
 
Miten olisi "Lakalaivan varikko"?

Eihän se ole Lakalaivassa, joka alkaa ml-tien eteläpuolelta. ;) Miksi muutenkaan muuttaa tarkempaa nimeä summittaiseksi? Onhan vieraankin helpompi löytää vaikka navigaattorien aikanakin Lempäälänkuja kuin ko. varikko Lakalaivassa.
 
Viimeksi muokattu:
Lempäälänkuja sijaitsee nimenomaan Lakalaivassa. Moottoritietä ei ole rakennettu kaupunginosarajaksi.
 

Liitetiedostot

  • lakalaiva.jpg
    lakalaiva.jpg
    139.8 KB · Lukukerrat: 681
Viimeksi muokattu:
Kokeilin tänään tuota Paunun Veolian vanhaa 8.45 pikavuoroa Tampereelle.
Ja kuinkas kävikään jäin kun nalli kalliolle pirkkolantien pysäkille. Aluksi aika nöyryyttävä, mutta lopuksi hauska kokemus. Olisi ollut sääli, jos bussiharrastaja olisi haudattu ilman tuota tunnetta, jonka niin moni on joutunut kokemaan.
No, kävin tampereen linja-autoasemalla "kehumassa" kuskin, mutta vastoin tapojani aika lempeästi. Ymmärrän hyvin, että jos linja-auto ei pysähdy, vika on aina asiakkaan, ilman selityksiä. Veolialla vain oli niin mukavat kuskit, jotka näki paljon vaivaa meidän välipysäkkiläisten takia, että ilmeisesti pääsi ote lipsumaan.
No, minun ja paunun yhteistyö kuitenkin päättyy.
Oma yritys rupesi maksamaan kilometrikorvauksen Tampereen reissuista, joten asioilla on aina hyvät puolensa.
ja nyt minullakin on oma "savonlinja", jota voi mollata mielin määrin.
 
Viitoin. Aivan samalla tavalla kuin olen tehnyt 46 vuotta menestyksekkäästi. Kymmeniä kertoja tältä samalta pysäkiltä ilman ongelmia.
Mutta en tarpeeksi selkeästi tälle kuljettajalle, koska hän ei sitä huomannut. Myönnän täysin virheeni.
Tällaisenkin tavan olen nähny: vanha pappa seisoi keskellä nordenskjöldin katua ja huitoi, kuin heinämies. Sillälailla sai HKL:n virkamiehen pysähtymään.
Vastuu näissä on aina asiakkaalla.
Tota vois kokeilla paununkin kanssa, mutta valitettavasti yhteistyömme ei jatku.


Jos tätä nyt hieman purkaa, niin minusta kysymys on myös siitä miten näitä pikavuoropysäkkejä lähestyy. Eli jälleen kerran aikalailla asennekysymys.
Minusta hyvä tapa on jättää riittävästi välimatkaa edelliseen ajoneuvoon. Se ei paljon matkaa hidasta ja siinä on aikaa reagoida sekä kuljettajalla, että kyytiin pyrkivällä.
Tässä tapauksessa posottaa on aivan väärä ilmaisu.
Tapahtumien kulku (siis minun näkökulmastani).
Paunulainen ajoi siis hämeenlinnanväylää, pysäkki oli tyhjä ja sehän on aika iso pysäkki. Paunulainen ajoi hyvin lähellä edellä ajavaa roskautoa, sitten se koukkasi pysäkille ja luultavasti katse peiliin miten pääsisi takaisin baanalle.
Viitoinko juuri niinä muutamana sekunttina, kun kuski minut havannoi ? ilmeisesti en ja siinä virheeni.
Minä taas varmaan kuvittelin, että kun auto kerran kaartoi pysäkille se on minut huomannut ja pysähtyy. Kuuluu luokkaan onneton yhteensatuma.
Sillä hetkellä se jurppi, mutta tämä ei ole minulle elämää suurempi kysymys, enkä tästä sen kummemmin kenellekään valittele, kuhan tänne kirjoitin.
Paunu menettää pari 16 eurosta viikossa, mutta eiköhän se selviä.
 
Viimeksi muokattu:
Lisään tähän vielä sellaisen oman näkemyksen, että tuo pirkkolantien pysäkki kannattaa ottaa vakavasti, koska se on loistava vaihtomahdollisuus JOKERILTA.
Paljon näksäkämpi yhteys Espoosta Tampereelle, kuin kampin kautta junalla.
Hyvä yhteys myös idän suunnasta.
Ottaen huomioon, miten hyvät yhteydet juuri mm. Jokerilta Pirkkolantien pysäkille on, sitä käytetään naurettavan vähän. Tämä koskee niin kyytiin nousuja, kuin kyydistä jääntejä.
TRe sanoi:
Veoliaa tämä ainakin kiinnosti. paunulla voi olla toisenlaiset ajatukset. Enmpi tampere keskeinen yritys ja keskittyy tamperelaisten palveluun.
Aika ahdas näkökanta. Kuljettajana ainakaan itse en osaa erotella asiakkaita "tamperelaisiin" ja "muihin". En varsinkaan sillä perusteella, miltä pysäkiltä asiakas kyytiin pyrkii ;)
 
Viimeksi muokattu:
Poistin tuon ahtaan näkökannan, niin saat unta.

Eiköhän tämä asia ole loppuun käsitelty. Pannaan tälle asialle piste.
 
Poistin tuon ahtaan näkökannan, niin saat unta.

Eiköhän tämä asia ole loppuun käsitelty. Pannaan tälle asialle piste.

Kyllähän se on niin, että halvaantuneet kyytiinpyrkijät, joilla on taskubiljardi kesken jäävät armotta pysäkille, jollei selkeää viittausta kädellä saada aikaiseksi. Koskee sekä kauko ja lähiliikenettäkin. Ei Paunullekaan ole vielä Tamara Maunosia ole palkattu,jotka osaisivat lukea useiden linjojen yhteisillä pysäkeillä seisoskelevien henkilöiden, ajatuksia.
 
se on juuri näin. kulkekoot omilla autoillaan.
sen verran korjaan, että taskubiljardia en enää tällä iällä harrasta.

stadin katurit osaavat vaan vielä vilkuttaa ja hymyillä vitt....sesti, joten paunun heinähatuilla on koulutus kesken.

pyydän ylläpitoapoistamaan tarrinan, ei tuu turrhaa ränää
Pyydän myös ylläpitoa poistamaan tietoni ja tunnukseni. kiitos
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän se on niin, että halvaantuneet kyytiinpyrkijät, joilla on taskubiljardi kesken jäävät armotta pysäkille, jollei selkeää viittausta kädellä saada aikaiseksi. Koskee sekä kauko ja lähiliikenettäkin. Ei Paunullekaan ole vielä Tamara Maunosia ole palkattu,jotka osaisivat lukea useiden linjojen yhteisillä pysäkeillä seisoskelevien henkilöiden, ajatuksia.
Näin varmasti on, mutta pyydän omasta puolestani kuljettajia huomioimaan linjakilven koon suhteessa ajonopeuteen ja pysäkillä olevien oletettuun näkökykyyn: kaukobussien linjakilpien teksit erottuvat usein vasta noin 30 metrin päässä virheettömälläkin näöllä, joten himmaillen pysäkkien ohi, jos näette jonkun elehtivän tiirailevasti, kiitos. :smile:

Ette varmaan halua sitäkään, että porukka viittoo varmuuden vuoksi ja sitten vasta kun olette jo pysähtymässä viittookin "aja ohi".
 
Näin varmasti on, mutta pyydän omasta puolestani kuljettajia huomioimaan linjakilven koon suhteessa ajonopeuteen ja pysäkillä olevien oletettuun näkökykyyn: kaukobussien linjakilpien teksit erottuvat usein vasta noin 30 metrin päässä virheettömälläkin näöllä, joten himmaillen pysäkkien ohi, jos näette jonkun elehtivän tiirailevasti, kiitos. :smile:

Aivan oikein. Valitettavasti Paunun kuljettajien peruskoulutukseen tuntuu kuuluvan eräänlainen, yleensä melko voimakas, asennevamma, jonka ansiosta on ajettava hullunlailla kaahaten, kiinni edellä menevan auton puskurissa ja aina kännykkä joko korvalla tai kädessä tekstiviestiä kirjoittaen.
Anteeksi yleistykseni, mutta sen verran yleinen tapa tuo on, että voi yleistää!

Ette varmaan halua sitäkään, että porukka viittoo varmuuden vuoksi ja sitten vasta kun olette jo pysähtymässä viittookin "aja ohi".

Minulla ei ole mitään tätä toimintaa vastaan. Parempi näinkin kuin että jää kyydistä.


Itse olen, kuten TRe:kin, kuulunut niihin jotka ovat Tampereen matkoillaan käyttäneet Veolian vuoroja. Paljon siksi, että autot ovat olleet siistejä ja kuljettajat ammattitaitoisia. Paunulla autot ovat kaikkea muuta kuin siistejä, suorastaan iljettää välillä istua kyydissä. Siihen kun lisää kuljettajien kyseenalaisen tavan toimia ratin takana, muun liikenteen seassa, taidan vastedes kulkea kiskoilla.
 
Takaisin
Ylös