Kyllä Väinö Paunu Oy kilpailuun osallistuu, se ei vain tule valituksi.
Myös Länsilinjat Liikenne Oy:n tilanne surullista katsottavaa, osallistuvat kilpailuun, mutta eivät voita niitä. Se, miksi se ei tule valituksi, tuskin johdu Martti Paunun känniajeluista.
Se suurin syy on varmaan firman taloustilanteessa, joka ei kovin nättiä katseltavaa ole, mutta siihen toki joku toinen toimitusjohtaja olisi reagoinut varmaan paremmin.
Busseja on Paunulta mennyt jo, mm. Pirkanmaan Tilausliikenne Oy:lle, joka aika paljon Paunun reittejä voittanutkin halpuudellaan. Palvelun kanssa sillä ei aina ole tekemistä.
Eniten harmittaa ne kuljettajat, jotka tekevät töitään esim. linjalla 8 tietäen että lomautus tulee tai monoa, kun kesäkuun jälkeen ei ole mitään työtä enää, jota tehdä. :icon_frown:
Pirkkalan varikko Paunulta vuokrataan tai myydään Pirtilille, jossa sen auto on tälläkin hetkellä vuokralla.
https://www.puheenaiheet.fi/uutiset...kenne-rakennuttaa-tilat-nokian-kolmenkulmaan/
Nokialla pirtil päätti rakennuttaa oman varikon, sekin on Paunun aluetta, jonka varikko vielä toimii vaikka liikennettä paljoa olekaan.
Kyllä Paunulla on niitä kilpailutuksia jäänyt välistäkin, että eivät ole edes jättäneet tarjouksia. Kummallisesti on hanskat tippuneet käsistä tyystin. Paunun osalta näyttäisi minun silmään siltä, että firma ajetaan alas ja omaisuus myydään ja sitten jäädään eläkkeelle. Omaisuutta Paunulla kuitenkin pitäisi olla, varikot on ihan hyvillä sijainneilla ja liekö vielä se asuntokin Helsingissä Simonkadulla, vai missä se kuljettajien taukotupa olikaan.
Valkeakosken Liikenne valtasi Paunun jättämän tyhjiön kolmostiellä. Ei varmasti mikään rahasampo, mutta Valkeakosken Liikenne oli samassa tilanteessa kuin Paunu, eli autoja ja kuljettajia jouten, toinen teki jotain, toinen ei mitään. En jaksa uskoa, että Paunun talous olisi niin kuralla, etteivät esimerkiksi leasing-autoja saisi siinä missä esim. Pirkanmaan Tilausliikenne.
Länsilinjat on toiminut aktiivisesti ja kun ovat huomanneet, että eivät pysty voittamaan Pirkanmaan Tilausliikenteen tarjouksia (usein ei kyllä ole paljosta ollut kiinni), ovat alkaneet "valtaamaan" liikennettä muilta alueilta, kuten Hämeenlinnasta yms. Se on yksi taktiikka ja ainakaan liiketuloksen perusteella ei mitenkään väärä. Ainakin firman toiminta jatkuu ja kuljettajille työtä.