- Liittynyt
- 1 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 682
Hommaforumissa [...] maahanmuuttajataustaiseksi arveltu
Niinpä niin. Jospa tutkittaisiin ensin, hutkittaisiin vasta sitten?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Hommaforumissa [...] maahanmuuttajataustaiseksi arveltu
Tänään kärjistyi mitättömästä asiasta uhkailutilanne, jossa kuljettajaa uhkailtiin "pataan vedolla".
Onko tuolla joku sellainen kohta, jossa puolustan asiakkaan käytöstä? Ja olenko aidosti väärässä näine luuloineni?
Luulen, että jos asiakas kirjoittaisi lyhyen kertomuksen tapahtuneesta, se olisi kovin toisenlainen kuin tässä yllä oleva.
antanut vaihtorahat ilman kiusantekoa
Tilanne lähti siitä, kun asiakas tuli kyytiin 20 euron setelillä ja osti seutulipun.
Kuljettaja antoi hänelle 14,50 euroa kolikkoina takaisin, johon asiakas selkeästi närkästyi.
Kuljettaja kertoi ystävällisesti, että hän suosittelee varautumaan jatkossa hieman pienempään rahaan, tai lataamaan HSL:n mobiililippusovelluksen, joka on kätevä maksuväline, jos käyttää bussia vähän.
Asiakas riuhtoi rahat tiskiltä ja alkoi huutamaan, että "v... kyllä sun pitää kakskymppinen ottaa, se lukee jopa HSL:n sivuilla, että se on pienin mitä sun pitää ottaa vastaan mukisematta!"
Kuljettaja vastasi tähän rauhallisesti, että kyllä olet oikeassa, mutta meillä on todella suppea vaihtokassa, ja päivän aikana 20 eurosia tulee todella paljon, joten tämä oli vain ystävällinen neuvo, jonka kerron jokaiselle.
Asiakas paineli neljänpaikalle istumaan ja huusi "v... miten paskaa asiakaspalvelua", johon kuljettaja...
Tästähän tulee mainio asiakaspalvelun opetustilanne. Nuo "aineet" jo melkein arvasinkin, ja sitä suuremmalla syyllä kannattaa toimia varovasti ja ennen kaikkea kunnioittavasti.
Otetaan tuo keskustelun alku ja stopataan se ensin siihen, missä viimeistään meni pieleen. Eli:
Jos tämä jatkuisi: "...ei enää sanonut mitään." Miten luulet, että tilanne olisi jatkunut?
Näin ulkopuolisen silmin kuljettajan reagointi asiakkaan kiroamiseen vastaamalla ''Anteeks?''
Näin ulkopuolisen silmin kuljettajan reagointi asiakkaan kiroamiseen vastaamalla ''Anteeks?'' oli täysin turhanpäiväistä. Jos asiakas on sitä mieltä, että asiakaspalvelu on p**seestä, niin sitten hän on sitä mieltä, se on voi voi. Etenkin kun asiakas oli sellaisessa mielentilassa kuin oli, niin on aivan mitätöntä antaa vastakaikua. Nyt heitettiin vain lisää vettä kiukaaseen.
En kyllä näe mitään syytä mitenkään puolustella tai vähätellä tuollaisen häirikön käytöstä.
Entä jos tuo menisi ensi kerralla vaikkapa näin:
siksipä näitä räyhääjiä tulee katsottua läpi sormien.
Kuljettaja: Niinpä, tää on hankalaa varsinkin kun meillä ei voi maksaa kortilla. Sitten asiakkaan on pakko nostaa rahat automaatista ja sieltä tulee vaan kakskymppisiä, eikä meillä ole sitten vaihtorahaa. Onneks mulla oli näitä kolikoita sentään tarpeeks. Eilen kävi niin, että kolmannelle kakskymppisellä maksavalle mulla ei enää ollut antaa yhtään mitään. Siitä vasta show tuli!
Matkustaja: Aijaa. (menee paikalleen)
Luitko sä edes yhtään, mitä mä alkukirjoituksessa laitoin? Mä kerroin asiakkaalle ihan ystävällisesti miten hän voisi sujuvoittaa matkantekoa sekä sitä, ettei hänen tarvitse ottaa melkein 15 euroa kolikkoina vastaan (ja ihan oman matkustamisen sujuvoittamiseksi lataamalla esimerkiksi sen HSL:n mobiililippusovelluksen.)
Autossa oli arviolta 40 matkustajaa kyseisellä hetkellä, ja heistä suurin osa oli sitä mieltä että kyseinen kaveri häiriköi turhasta.