- Liittynyt
- 12 Joulukuu 2010
- Viestit
- 610
Nyt kun Vaasanlaivat on noussut haudasta Uumajan ja Vaasan kaupunkien yhteisomisteisen NLC Ferry Ab Oy:n osalta ja liikenne on alkanut, olisiko täysin mahdoton ajatus, että rata Vaasasta Vaskiluotoon kunnostettaisi sellaiseen happeen, että siellä voisi liikennöidä henkilöliikennekalustolla? Toki tämä edellyttäisi myös itse sataman aseman junalaiturin uudelleenrakennusta, mutta se lienee pikkuseikka tässä. Rahaa tuskin hyvällä tahdollakaan tällaiseen hankkeeseen saa viittä miljoonaa enempää poltettua, tokkopa edes suomalaisissa erityisolosuhteissa (tm).
Rataa ei tarvitse sähköistää tällaista hanketta varten: riittää kun aikataulusuunnittelu tehtäisi niin, että Vaasaan joka tapauksessa diesel-voimalla tulevat henkilöjunat jatkaisivat satamaan asti ja sama toisin päin.
Onko tämä liian helppo hanke toteutettavaksi? Onko Ole Norrback vielä hengissä? Raippaluodon silta tehtiin Olen aikana ja sen hintalapun desimaalin pilkku oli hieman eri kohdassa loppusummaa kuin tämän ajatuksen.
Rataa ei tarvitse sähköistää tällaista hanketta varten: riittää kun aikataulusuunnittelu tehtäisi niin, että Vaasaan joka tapauksessa diesel-voimalla tulevat henkilöjunat jatkaisivat satamaan asti ja sama toisin päin.
Onko tämä liian helppo hanke toteutettavaksi? Onko Ole Norrback vielä hengissä? Raippaluodon silta tehtiin Olen aikana ja sen hintalapun desimaalin pilkku oli hieman eri kohdassa loppusummaa kuin tämän ajatuksen.
Viimeksi muokattu: