Virheitä pysäkkien kilvityksessä

Vihdintiellä Vantaan puolella pysäkkien kilvitykset vaihdettiin yhdenmukaisiksi jo hyvissä ajoin ennen syysliikenteen alkua. Helsingin puolella Vihdintien pysäkkien kilvityksiin ei kuitenkaan ole koskettu. Nyt pysäkeillä lukee jotakuinkin näin:

45 KAMPPI
ELIELINAUKIO
315-346
355-359
361-364

nuo 361-364 päreet pitäisi poistaa kokonaan ja lisäksi jaotella Elielinaukion ja Kampin linjat erikseen, vaikka näin:

ELIELINAUKIO
45 321-345
KAMPPI
346-359

Laitoinpa asiasta myös palautteen Hsl:lle, saapa nähdä Tullaanko noita kilvityksiä korjaamaan.
 
Olin näkevinäni eilen, että Vantaan Päiväkummuntiellä sijaitsevalla pysäkkiparilla oli vielä linjan v77 päreet. Tuota tietä ei kulje tällä hetkellä mitään linjaa eli kannattaisi varmaan poistaa pysäkkitolpatkin.

Tosin Kuopion Asemakadulla on erään grillin edessä paikallisliikenteen pysäkki. Siitä taitaa olla jo parisen vuotta, kun kyseisellä pätkällä on viimeksi mennyt paikallisliikenteen linja...
 
Vihdintiellä Vantaan puolella pysäkkien kilvitykset vaihdettiin yhdenmukaisiksi jo hyvissä ajoin ennen syysliikenteen alkua. Helsingin puolella Vihdintien pysäkkien kilvityksiin ei kuitenkaan ole koskettu.

Samaan tapaan on asian laita Lahdenväylän seutulinjoilla. Helsingin puolella lukee Rautatientoria lukuun ottamatta edelleen ainakin pohjoiseen päin mentäessä 730–742, vaikka nykyään pitäisi olla kaiketi 717–739. Saattaa aiheuttaa hämmennystä tottumattomalle matkustajalle esimerkiksi Sörnäisissä (M), jossa eri linjat käyttävät eri pysäkkejä.
 
Tuomarinkartanontie nimisellä pysäkillä (Vanha Tuusulantie) on vielä h70v ja 514 linjapäreet paikalla.

h45:n päättäri on Kampissa eikä Elielinaukiolla ;)

juu tuli ajatusvirhe, 45 kuuluisi tietenkin olla samassa liuskassa kuin linjat 346-359.
 
Olin näkevinäni eilen, että Vantaan Päiväkummuntiellä sijaitsevalla pysäkkiparilla oli vielä linjan v77 päreet. Tuota tietä ei kulje tällä hetkellä mitään linjaa eli kannattaisi varmaan poistaa pysäkkitolpatkin.
Samoin Leinikkitiellä oli toissailtana pysäkeissä vielä vanhan 611 kilvet ja jopa kesäajan aikataulut, ilman mitään mainintaa siitä, että pysäkille ei ainakaan tällä aikataulukaudella tule mitään bussia.
 
Tikkurilan lähistöllähän näitä on.. Joistakin puuttuu kokokaan "linjakilpi" tai mikä onkaan
 
Onko Vantaalla paljon sellaisia pysäkkikilpiä, joissa on vain liikennemerkki 531 eikä mitään muuta? Espoossa näitä ainakin on melko runsaasti syrjäisemmillä alueilla, jonkin verran muuallakin. Liikennemerkin lisäksi tolpassa on usein pieni erillinen kyltti, jossa on pysäkin numero. Virheellisiä ne eivät toki sinänsä ole, mutta sangen vähäinformaatioisia kuitenkin.

(Liikennemerkki 531 = keltapohjainen bussipysäkkimerkki)
 
En muista tuollaisia juuri nähneeni. Kävin nyt virtuaaliretkellä Sotungissa ja kyllä ainakin tässä melko syrjäisessä paikassa ovat linjakilvet paikallaan.

Viirilän ja Myraksen suunnalla näkyy olevan linjakilvettömiä pysäkkejä mutta ne taitavat teknisesti ottaen olla Sipoossa, vaikka pysäkkejä vantaalaiset linjat käyttävätkin.
 
Myyrmäessä Vaskivuorentiellä olevilla Pudasrinteen pysäkeillä on edelleen linjojen 35, 400N ja P17 liuskat vaikkei pysäkkiä käytä enää yksikään linja.

Tänäaamuna huomasin Elielinaukiolla, että eri linjoilla on päämäärät esitetty eri tavoin. Esimerkiksi Linjalla 332 muoto oli VAPAALA - ASKISTO samoin linjalla 435 MARTINLAAKSO - KOSKELO. Linjoilla 321 ja 322 taas oli VANHAKARTANO kautta jupperi ja VANTAANKOSKI kautta pähkinärinne. Linjojen 270/N liuskassa ei ollut määränpäätä lainkaan.
 
Mellunmäen metroaseman pysäkillä 4483 on yhä vielä päre 62 Tikkurila, kun olisi pitänyt jo viikon verran olla 562 Aviapolis. Viereiselle pysäkille 4484 päreet on uusittu.

Lisäksi molemmillla pysäkeillä on päre, jossa on edesmenneen YTV.n nimikirjaimet ja logo.

Ja vielä offtopicina (en löytänyt sopivaa ketjua): Miksiköhän 560:n pysäkit Kontulan ja Mellunmäen metroasemilla on sijoitettu mahdollisimman kauas metroasemista? Ennenvanhaan h78 koukkasi Mellunmäen asemalle, mutta nyt 560 ajaa komeasti ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Haartmaninkadun pysäkillä, ainakin keskustasta pois päin, on edelleen vanha kilvitys. Malmin asemasillalla kauppakäytävällä olevaan näyttöön on saatu linja 78 mutta määränpäänä on Vuosaaren satama.,
 
Ja vielä offtopicina (en löytänyt sopivaa ketjua): Miksiköhän 560:n pysäkit Kontulan ja Mellunmäen metroasemilla on sijoitettu mahdollisimman kauas metroasemista? Ennenvanhaan h78 koukkasi Mellunmäen asemalle, mutta nyt 560 ajaa komeasti ohi.

560:n on tarkoitus olla nopea linja, jonka vuoksi ylimääräiset koukkaukset esim. terminaaleihin vältetään. Mellunmäen terminaaliin koukkaus olisi HSL:n mielestä liian matkaa hidastavaa, samaten mm. Malmin terminaaliin koukkaus, palvelusta yhtään välittämättä, kunhan linja on nopea kuten K-juna skippaa pari asemaa jotta olisi 2 minuuttia nopeampi.
 
560:n on tarkoitus olla nopea linja, jonka vuoksi ylimääräiset koukkaukset esim. terminaaleihin vältetään. Mellunmäen terminaaliin koukkaus olisi HSL:n mielestä liian matkaa hidastavaa, samaten mm. Malmin terminaaliin koukkaus, palvelusta yhtään välittämättä, kunhan linja on nopea kuten K-juna skippaa pari asemaa jotta olisi 2 minuuttia nopeampi.

Jatketaan OT-linjalla: ajaahan 560 Malmin Kirkonkyläntien terminaalin kautta. Ja mielestäni Mellunmäessä kävelymatka pysäkiltä metroasemalle ei ole turhan pitkä, Kontulassa pysäkki on tosiaan vähän syrjemmässä. Suurin epäkohta 560:llä on Fallpakan palveleminen vain Itäväylän pysäkkien osalta.

Itse aiheesta: jollakin Kehä III:n pysäkillä itään, muistaakseni Suutarilan rampissa, on vielä 53:n ja 56:n päreet kuin myös YTV-logo.
 
Takaisin
Ylös