Itselleni kävi viime kesänä näin: Ostin VR:n verkkokaupasta menolipun Helsingistä Jämsään, halusin vahvistuksen s-postiini sekä tekstiviestinä, kumpaakaan ei ikinä tullut joten minulla ei ollut mitään tunnusta jolla olisin voinut lipun tulostaa lippuautomaatista. Kävelin Päärautatieaseman lipunmyyntitiskille ja selitin virkailijalle tilanteen, mukanani oli ainoastaan maksutapahtuman viitenumero. Virkailija soitti oitis laskutukseen ja sai heti lipun tiedot ja tulosti lipun minulle tiskiltä samantien, olin erittän tyytyväinen saamaani palveluun vaikka moka oli selkeästi VR:n. Jos minulle olisi ehdotettu soittamista asiakaspalveluun, niin en olisi siihen suostunut, jos virhe on tapahtunut VR:n puolelta, niin kyllä virkailijan tulee selvittää asia siinä PALVELUtiskillä eikä sysätä vastuuta asian jatkoselvittelystä asiakkaalle! Vaihtoehtoisesti virkailija voi pyytää asiakkaan yhteystiedot jolloin asiakaspalvelu voi tarvittaessa ottaa yhteyttä asian selvittämiseksi. Näin siis hyvän asiakaspalvelun pitäisi toimia.