- Liittynyt
- 23 Marraskuu 2015
- Viestit
- 2,139
Kauppalehdessä on VR:ää haastateltu Arrivan ostosta https://www.kauppalehti.fi/uutiset/...-e427-4648-b6ff-1cc37d2cd123?ref=twitter:bc05
Siellä sanotaan ihan suoraan, että menevät hakemaan Ruotsista tietotaitoa kilpailutuksiin, ettei yllätetä housut kintuissa, kun Suomessa aletaan todenteolla kilpailuttaa junaliikennettä.
Artikkelissa toistetaan jälleen luku 180:stä sähköbussista, mutta myös Arrivan sähkökalustosta mainitaan;
Eikö Arrivalla ole oikeasti yhtään sähkökalustoa? Ainakin Phototranssista ja 8.6:n listasta löytyvät nuo VDL SLFA electricit. Ovatko ne jotenkin Linkkerien tapaan viranomaisen omistuksessa ja vain vuokralla vai mistä on kyse?
Siellä sanotaan ihan suoraan, että menevät hakemaan Ruotsista tietotaitoa kilpailutuksiin, ettei yllätetä housut kintuissa, kun Suomessa aletaan todenteolla kilpailuttaa junaliikennettä.
Artikkelissa toistetaan jälleen luku 180:stä sähköbussista, mutta myös Arrivan sähkökalustosta mainitaan;
Suomesta VR aikoo viedä Ruotsiin myös omaa sähköbussiosaamistaan. VR:n omistaman Pohjolan liikenteen noin 550 bussista 180 on jo sähköbusseja, kun Arrivan 800 bussissa niitä ei ole yhtäkään.
Eikö Arrivalla ole oikeasti yhtään sähkökalustoa? Ainakin Phototranssista ja 8.6:n listasta löytyvät nuo VDL SLFA electricit. Ovatko ne jotenkin Linkkerien tapaan viranomaisen omistuksessa ja vain vuokralla vai mistä on kyse?