VR ostaa Ruotsin 3. suurimman junaoperaattorin

Eikös siellä seuraavaksi olisi luvassa Norrtågin kilpailutus ja oliko se Tukholman alueenkin paikallisjunat kahden vuoden tilapäissopimuksella SJ:llä..

Onkohan kuinka realistista, että VR innostuisi markkinaehtoisesti liikennöimään muillakin reiteillä Ruotsissa..
Kiinalainen Mass Transit Railways Xpr MTRX on liikennöinyt VR:n nyt ostamia junavuoroja vuosikausia tappiolla. Kauppa lienee ollut VR:lle halpa? Mutta muuttuuko se suomalaisten hoitamana sen paremmaksi, eli ehkä sinne vain dumpataan meidän rahat kun halutaan valloittaa ulkomaita?
 
Ottaa näistä selvää millä alueella Ruotsissa operaattori saa lipputulot ja missä tilaaja. Jostain kommenteista ymmärsin, että Norrtågissa tilaaja saisi lipputulot, että jos niin menee niin saisiko VR:n verkkosivuilta..
 
Mutta VR:hän nyt aloitti tuon Tukholma-Göteborgin junareitin uuden brändin mukaisesti
Mutta jäiköhän VR:ltä tässä kuun vaihteessa nyt pois raitioteiden/Saltsjöbanan ajot Tukholmassa?
Siellähän vissiin joku huono ostoliikenteen sopimus alla käsittääkseni mikä tuottaa tappiota, mutta saas nähdä voiko sitä olla noissa..
Pågåtågen-sopimustakaan ei kovin paljon ole jäljellä ja eikö se ollut rahallisesti suurimpia ostoliikenteen sopimuksia, että miten käy seuraavassa kilpailutuksessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mutta jäiköhän VR:ltä tässä kuun vaihteessa nyt pois raitioteiden/Saltsjöbanan ajot Tukholmassa?
Elokuun puolessavälissä kyllä paitsi VR liikennöi edelleen Saltsjöbananin junaa korvaavaa liikennettä, koska Stockholms Spårvägar ei ole ilmeisesti halukas hankkimaan suurta määrää bussikalustoa. Samalla VR hävisi Länsi-Tukholman, Solnan, Sundbybergin ja Sollentunan liikenteensä (noin 250 bussia) Keolikselle, ja jäljelle jäi vain Ekerön liikenne (noin sata bussia) ja tuo Saltsjöbananin korvaus (ehkä noin 30 bussia). Raitioliikennettä VR:llä ei ole enää lainkaan (Ruotsissa), mutta junaliikenteen kilpailutuksissa se on menestynyt kohtuullisen hyvin.
 
Takaisin
Ylös