Ketju lähti liikkeelle linjan 617 kääntämisestä Espooseen. 617 on juuri tuollainen silloin tällöin kulkeva bussilinja (arkisin aamulla 8 lähtöä lentoasemalle, iltapäivällä 4 lähtöä lentoasemalle ja 10 lähtöä lentoasemalta). 617:n tapauksessa harvakseltaan kulkeva linjakin toimii jotenkuten, koska se kerää matkustajat samoilta pysäkeiltä kuin 615.
Suurin osa tämän seudun bussilinjoista on noita mainitsemiasi bussilinjoja, joilla on kohtuullinen vuoroväli läpi päivän, muttei kuitenkaan runkolinjatasoa. Lentokentällekin sellaisia oli ennen kehärataa useita, 615:n lisäksi ainakin v62 ja 519. Niillä linjoilla saatiin yhden linjan varteen riittävästi maankäyttöä, että matkustajia riitti järkevän vuorovälin bussille lentokentälle.
Espoon isot kerrostaloalueet ovat sen verran kaukana lentokentästä, että ne eivät nähtävästi houkuttele lentokentällä työssä käyviä asukkaikseen. Isoista alueista Leppävaara on lähimpänä lentokenttää, mutta niin vaan sieltäkin lentokentälle mennyt 540 lakkautettiin matkustajamäärien puutteen vuoksi. 540 meni samaa reittiä mitä henkilöautokin menisi, mutta silti tiheästi kulkeva hitaampi junayhteys vei sen matkustajat (ja kokonaan muut firmat Turusta tulleet matkustajat).
Uusi Reittiopas ei näytä joukkoliikennematkan pituutta, joten en saa siitä katsottua paljonko junayhteys kiertää tieyhteyteen verrattuna välillä Leppävaara - lentokenttä. Jos joku tietää keinon laskea noita, niin kertokaa ihmeessä! Ihan noin kartasta katsomalla kierto Huopalahden kautta ei kuitenkaan hirveän pitkä ole (varsinkaan kun ottaa huomioon, että joukkoliikenteellä vaihdot käydään usein tekemässä Helsingin keskustassa). Matka-ajassa on kuitenkin merkittävä ero: autolla ilman ruuhkaa Google Mapsin mukaan 19 min, junalla vaihtoineen n. 45 min. Autolla pääsee ajamaan melkein koko matkan moottoritiemäistä tietä pitkin ilman pysähdyksiä 80 - 100 km/h. Vaikka joukkoliikennematka tehdäänkin seudun nopeimmalla joukkoliikennemuodolla lähijunalla, niin senkään matkanopeus ei pääse lähellekään tuota, joten jo se tekee matkasta n. tuplasti pidemmän kestoltaan kuin automatka.