Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Viime vuonna HelB teki 2,7 miljoonan euron tappion 95 miljoonan liikevaihdolla, joten nollatulokseen pääseminen edellyttäisi reilun kolmen prosentin hinnankorotusta. Tosin jos tänä vuonna tuleekin 9 miljoonaa tappiota vähän edellisvuotta pienemmällä liikevaihdolla, pitäisi hintoja korottaakiin 10%. Jos tämän vuoden tappioista suuri osa kuitenkin johtuu kuljettajapulasta, korjaantuu se asia jo lisäkuljettajien saamisella tai liikenteen vähenemisellä.
Onko tietoa mikä päivä tulokset on nähtävissä?
Mielenkiintoista, HelB:lle jäi 102+103, mutta ei mitään muuta Länsiväylän liikennettä, minkä kanssa voisi kierrättää 102+103:n ruuhkaa vastaan ajavia autoja. Kätevää.
HelBin kohdalla 102 ja 103 ovat linjoja joita voidaan varmasti kierrättää keskenään Kampissa. 103:n kohdalla myös 506:n lähdöt ovat ainakin teoriassa mahdollisia, sillä niillä on sama pääte- ja lähtöpysäkki Pohjois-Tapiolassa.
Näin mä vähän arvelinkin.Mainitsemistasi autokierroista ei varmaan juurikaan hyötyä ole.
Elielinaukion linjat olisivat sinällään mahdollisia, mutta siirrot Elielinaukion ja Kampin välillä ovat hankalia.
Jos Westendin Linjaa katselee, niin ainakin linjalta 158 löytyisi joitakin mahdollisuuksia.
Linjat 158 ja 160 on kierrätetty keskenään jo ihan tilaajan ajokaavioissakin, että ei siellä todellisuudessa ole sellaista löysyyttä kuin mitä todennäköisesti havaitsit aikataulun perusteella.
Omasta mielestäni olisi toivottavaa, että liikennöitsijät tekisivät jokaisesta kilpailukohteesta realistisen plus-merkisen tarjouksen. Jos liikennöitsijät ajattelevat että vasta synergiaetujen kautta (esim. autokierron avulla) ko. linja/linjapaketti saadaan riittävän voitolliseksi, ollaan heikoilla jäillä. Esimerkiksi tuo edellisessä kirjoituksessa mainittu 2000 km:n säästö on nopeasti syöty, jos linja-autonkuljettaja ajaa autokierron takia (kiirehtiessään) länsiväylällä 80 km/h nopeudella kaiteeseen.
Elielinaukion linjojen ja 102/103:n välillä on nytkin kierrätystä, joten eiköhän se jatku vähintään entiseen malliin. HelB hävisi nyt sen verran paljon liikennettä, että kiinnostus antaa liikennettä alihankintaan voi olla olematon. Ennemminkin voisi olla niin päin, että HelB voisi alihankkia esim. Veolialle jotakin Länsiväylän ruuhkasivuja, joita saisi yhdisteltyä 102/103:n kanssa.