YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2008/1

Vs: YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 1/2008

WL ja Veolia ovat tänään tehneet sopimuksen linjan 111 alihankinnasta ensi sopimuskaudella. Näin ollen WL hoitaa linjan liikennöinnin jatkossakin. Uusia autoja tulee linjalle kaksi kpl. Wessu tulee jatkossakin olemaan se sama Westendin Linja, josta kaikki kirjaimellisesti alkoi 50 vuotta sitten. :)
 
Vs: YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 1/2008

WL ja Veolia ovat tänään tehneet sopimuksen linjan 111 alihankinnasta ensi sopimuskaudella.

Hauska uutinen, mutta ei kovin yllättävä ottaen huomioon hinnan, jolla Veolia linjan itselleen otti...

Vaikea ymmärtää Veolian tarjouspolitiikkaa tässä kohteessa, etenkin kun ovat jo useamman vuoden toitottaneet hintatason noston puolesta ja tappiollista tarjoamista vastaan. Tosin VT:n tarjous ei tainnut hirveän tappiollinen kuitenkaan olla, koska varmasti maksavat Wesukalle vähemmän eikä WL sitä takuulla tule tappiolla ajamaan. Lyhyistä siirtoajoista sen voiton on WL:lle tässä tapauksessa tultava. Asiakastyytyväisyyskin linjalla 111 WL:n hoitamana on perinteisesti ollut rahanarvoisen korkea. Eikös itse asiassa 111 ollut peräti kaikista tutkituista linjoista "paras" viime tutkimuksessa (korjatkaa, jos olen väärässä). Aika hyvin, kun samalla viivalla ollaan vaikkapa huippubrändätyn Jokerin kanssa.

Oli miten oli, hienoa että perinteet elävät! Aikoinaan tuli suru puseroon kun CBF nappasi Nuuksion ajot Åbergilta, toiselta perinteiseltä espoolaiselta yhtiöltä.
 
Vs: YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 1/2008

Toiseksi paras, paras oli 501.

No näinhän se olikin. Menipähän samaan osoitteeseen kuitenkin.

Tuosta VT/WL -järjestelystä vielä sen verran, että toki Suomenojan varikon tilanahtaus on voinut vaikuttaa Veolian halukkuuteen antaa linjansa pois. En ole aikoihin Hyljekujalla käynyt, mutta tuskinpa siellä on parkki- ja huoltotilat yhtäkkiä kasvaneet.
 
Vs: YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 1/2008

PL:llä on tänä syksynä alkaneen uuden liikenteen jäljiltä niin paljon liikennettä Espoossa, että sitä tuskin kiinnostaa enää laajentua Espoon suunnalla. Vantaan suunnalla PL:llä taas ei ole sopivaa varikkoa.

PL:llä ei ole kiinnostusta laajentua kovinkaan radikaalisti mihinkään suuntaan, varsinkaan Helsingissä tai Espoossa, sillä nykyiset tilat eivät siihen paljoa anna mahdollisuutta. Vantaa kyllä kiinnostaa, sillä varikkotilaa on Hakkilassa reilusti käytettävissä (Transpoint).
 
Takaisin
Ylös