Ps. Kaipaan havaintoja Sm1:n yksiköstä numero 6006/6026:sta. Kuulemma olisi vielä liikenteessä, mutta ei ole tullut törmättyä siihen Jos näette jollain linjalla niin jos vaan viitsisitte niin ottaisin havaintoja vastaa vaikka YV:llä, tarkoitus kuvata tuon yksikön sisätilat, vaikka VR:n kalustokierto ei yleensä ole mikään looginen.
6006/6206 kävi alkuillasta pariin kertaan Kauklahdessa E-junana, ensin 6x02:n kaverina ja hetken päästä yksin. Tämän jälkeen se jatkoi yksinään Kirkkonummelle. On siis liikenteessä.
Mikäli mitään poikkeavaa ei tapahdu, kalustokierto on määrätty ennalta siitä hetkestä kun yksikkö lähtee varikolta siihen asti kun se jälleen palaa varikolle. Varikolle menevistä nipuista kartoitetaan yksiköt, jotka kaipaavat huoltoa. Huoltoa kaipaamattomat jäävät "kentälle" seisomaan. Kentälle jääneistä ja huollosta valmistuneista niputellaan sitten varikolta lähteviä nippuja. Näin ollen varikon "sisäinen kierto" riippuu ihan siitä, mitä yksiköitä mistäkin välistä irrotetaan huoltoon, milloin huollosta sattuu yksiköitä valmistumaan, sekä miten näistä kaikkein näppärimmin saa muodostettua oikean mittaisia letkoja.
Lisäksi kesken kierron voi vessa täyttyä tai yksikköön tulla jokin muu varikkokäyntiä tarvitseva "vika", jolloin saatetaan suorittaa ylimääräinen yksikönvaihto kesken normaalikierron. Lisäksi junien myöhästelyt tai perumiset panevat tilanteen elämään, ja seuraavaan junaan saatetaan ottaa yksikkö/yksiköt sieltä mistä saa, eikä sieltä mistä suunniteltiin. Näin suunniteltu kalustokierto ei välttämättä toteudu varikon ulkopuolellakaan.