zigen joukkoliikennekuvat

Ps. Kaipaan havaintoja Sm1:n yksiköstä numero 6006/6026:sta. Kuulemma olisi vielä liikenteessä, mutta ei ole tullut törmättyä siihen :( Jos näette jollain linjalla niin jos vaan viitsisitte niin ottaisin havaintoja vastaa vaikka YV:llä, tarkoitus kuvata tuon yksikön sisätilat, vaikka VR:n kalustokierto ei yleensä ole mikään looginen.

6006/6206 kävi alkuillasta pariin kertaan Kauklahdessa E-junana, ensin 6x02:n kaverina ja hetken päästä yksin. Tämän jälkeen se jatkoi yksinään Kirkkonummelle. On siis liikenteessä.

Mikäli mitään poikkeavaa ei tapahdu, kalustokierto on määrätty ennalta siitä hetkestä kun yksikkö lähtee varikolta siihen asti kun se jälleen palaa varikolle. Varikolle menevistä nipuista kartoitetaan yksiköt, jotka kaipaavat huoltoa. Huoltoa kaipaamattomat jäävät "kentälle" seisomaan. Kentälle jääneistä ja huollosta valmistuneista niputellaan sitten varikolta lähteviä nippuja. Näin ollen varikon "sisäinen kierto" riippuu ihan siitä, mitä yksiköitä mistäkin välistä irrotetaan huoltoon, milloin huollosta sattuu yksiköitä valmistumaan, sekä miten näistä kaikkein näppärimmin saa muodostettua oikean mittaisia letkoja. :)

Lisäksi kesken kierron voi vessa täyttyä tai yksikköön tulla jokin muu varikkokäyntiä tarvitseva "vika", jolloin saatetaan suorittaa ylimääräinen yksikönvaihto kesken normaalikierron. Lisäksi junien myöhästelyt tai perumiset panevat tilanteen elämään, ja seuraavaan junaan saatetaan ottaa yksikkö/yksiköt sieltä mistä saa, eikä sieltä mistä suunniteltiin. Näin suunniteltu kalustokierto ei välttämättä toteudu varikon ulkopuolellakaan.
 
6006/6206 kävi alkuillasta pariin kertaan Kauklahdessa E-junana, ensin 6x02:n kaverina ja hetken päästä yksin. Tämän jälkeen se jatkoi yksinään Kirkkonummelle. On siis liikenteessä.

Kiitos kattavasta vastauksesta josta lainaukseen nipistin loput pois :) Ja tuli muuten virhe tosiaan tuohon junannumeroon jota en itse aluksi edes tajunnut, vaikka viestin luin useampaan kertaan. Toivotaan että huomenna löytyy sitten tuolta päin. Helsingin asemalla "Elielin-laitureilla" kyyläilen. Ei ole yhtään sisäkuvaa tuosta yksiköstä, ja kuitenkin siinä ainoana yksikkönä ne liukuovet osastojen välillä.
 
Onko halukkaita liittymään vielä keskusteluun "mitä tarkoittaa LE -pääte?" Tai ainakin sellaista keskustelua tässä kuvassani jostain syystä käydään. http://zige94.1g.fi/kuvat/P%E4%E4ka...usseja/Helsingin+Bussiliikenne+OY/kuva056.jpg

Nimimerkin "Nobina" ja "busseista tietävä" yrittävät kovasti väittää että LE tarkoittaa teliä, joten aika vähän oikeastii sitten busseista taitavat tietää. Oli pakko vähän avautua ku naureskelin täällä.

Ja kuvan huonolaatua on selitettävissä, otettu bussin sisältä surkeella kamerakännykällä pimeässä talvessa :)
 
Mitenkäs olisi h62 tai h66? :)

Onnistuisi kyllä todella helposti, etenki h66. h62 on vähä hankalampi liikennöintiaikojensa vuoksi...

Ja nyt on pakko sanoa että jollakin ollu ihan v***n hauskaa -.- Tähän kuvaan kommentoituna: http://zige94.1g.fi/kuvat/P%E4%E4ka...kenteenbusseja/Nobina+Finland+OY/IMG_2961.JPG

joukkoliikenne havannoille naurava kirjoitti
no jeeeeeee .. ihanks näitte tän tolla linjalla mut hei kai te nyt sitte yöllä peiton alla saitte runkattua mahtia orkut :D huh huh mitä ketun välii sil mikä romu on milläkin linjal
Jollakin ollut näköjään todella hauskaa...

Tässähän on se syy miksi kaikki eivät kerro tästä "erikoisemmasta" harrastuksestaan muille... Esimerkiksi omasta joukkoliikennekiinnostuksestani ei tiedä oikeastaan muu kuin perhe ja yksi frendi joka tänne kirjoittelee myös...
 
Onnistuisi kyllä todella helposti, etenki h66. h62 on vähä hankalampi liikennöintiaikojensa vuoksi...

Ja nyt on pakko sanoa että jollakin ollu ihan v***n hauskaa -.- Tähän kuvaan kommentoituna: http://zige94.1g.fi/kuvat/P%E4%E4ka...kenteenbusseja/Nobina+Finland+OY/IMG_2961.JPG

Jollakin ollut näköjään todella hauskaa...

Tässähän on se syy miksi kaikki eivät kerro tästä "erikoisemmasta" harrastuksestaan muille... Esimerkiksi omasta joukkoliikennekiinnostuksestani ei tiedä oikeastaan muu kuin perhe ja yksi frendi joka tänne kirjoittelee myös...

Tuollaiset kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa, eikä noteerata niitä millään tavoin. Osalla ihmisiä ei vain ole omaa elämää, jolloin on pakko puuttua tavalla tai toisella toisten tekemisiin. Eikös kuvat.fi:ssä voi poistaa noita kommentteja/ottaa kommentoinnin pois käytöstä kokonaan?

Meistä on moneen junaan ja suurin osa jää vielä laiturille ;)
 
Tuollaiset kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa, eikä noteerata niitä millään tavoin. Osalla ihmisiä ei vain ole omaa elämää, jolloin on pakko puuttua tavalla tai toisella toisten tekemisiin. Eikös kuvat.fi:ssä voi poistaa noita kommentteja/ottaa kommentoinnin pois käytöstä kokonaan?

Meistä on moneen junaan ja suurin osa jää vielä laiturille ;)

Jep. Noloa tuollainen onneksi. En paljoa siitä välittänyt, vähän kyllä tuollainen harmitti. Mutta poistin sen kommentin sieltä jo! :)
 
Kuvia lisätty Tukholman reissulta 26.1.-28.1. Enimmäkseen metroista löytyy kuvia, paljoa ei ehtinyt käydä kuvaamassa... http://zige94.1g.fi/kuvat/Tukholma+27.01.2012/

Lisäksi videoita: T11 metrolinjan pätkä ja samanlainen pätkä T13:sta ja lisäksi T21 Lidingöbanan.

Tuo T13:ssa lopussa kun juna saapuu pääteasemalle on kiinnostava tuo kun hidastaa ekana melkein nollille juuri ennen asemaa, sitten kiihdyttää ja tekee saman taas pikkuse myöhemmin ja sitte tekiköhä kolmannenki kerran. Miksi noin tapahtuu? Näyttää olevan jonkinlainen yleinen juttu Tukholmassa, kun ei ollut ainoa linja jossa tuollai kävi pääteasemalle mentäessä. Myös kiihdytys ja jarrutus ovat todella jyrkkiä ja metro teki välillä kesken vauhdin äkkinäisiä lyhyitä jarrutuksia, seisominen oli epämukavaa kun meinasi lentää koko ajan...
 
Jos joku haluasi vielä kertoa noiden Tukholman kuvien kulkuvälineiden mallit (Lidingöbanan ja nuo kaksi metrotyyppiä) niin olisin kiitollinen, YV:llä vaikka. Kiitos näin etukäteen.
 
Vanhemmasta metrojunasta olet kuvannut ainakin sarjan C14 vaunuja. Uudemmat ovat C20-sarjaa.

Lidingöbananin moottorivaunut ovat pääasiassa sarjaa A30B ja ohjausvaunut B30B.

Tunnelbananin puolella oli viimeksi paikalla käydessäni lisäksi C6H-sarjan vaunuja, jotka ulkonäöllisesti ovat samanlaisia kuin C14:t.
 
Tunnelbananin puolella oli viimeksi paikalla käydessäni lisäksi C6H-sarjan vaunuja, jotka ulkonäöllisesti ovat samanlaisia kuin C14:t.

Ja lisäksi löytyy vielä sarjan C15 vaunuja. Niitä käytetään vain välivaunuina. On viimeinen kokonaan uutena (v. 1985) valmistettu 14 vaunun "Cx" -sarja ennen C20 -vaunusarjan valmistumista. C14 -vaunusarjan valmistuksessa uusiokäytettiin vanhempien sarjojen C1 - C3 komponentteja.

Bonuksena kalustosta löytyy vielä yksi koeyksikkö sarjassa C20F. Ulkonäöllisesti se poikkeaa sileän vaunukylkensä ansiosta pääsarjasta C20, jossa matkustamoiden ikkunoiden alla on käytetty aaltopeltiä.
 
Vinkiksi seuraavall Tukholman-matkalle olisi paikallinen Raitiotiemuseo:

http://sparvagsmuseet.sl.se

Museo sijaitsee Södermalmilla, lähimmäksi pääsee bussilla 2, kohti Sofiaa, pysäkki Spårvägsmuseet. SL'n 24-tunnin lippu kelpaa myös sisäänpääsyyn.
 
Takaisin
Ylös