Allegrojen tulevaisuus

Kirkkonummen pysähtymättömyys johtuu ristiriidasta E-junien lähdön ja saapumisen kanssa Kauklahdessa. HSL pitää kiinni siitä että E-junien vuoroväli on 15 minuuttia ja VR on hätäpäissään suostunut siihen ja siksi Turun junien on ohitettava Kauklahti niin etttei se häiritse E-junien lähtöä ja tuloa sieltä, ja siksi se ei ehdi pysähtyä Kirkkonummella jos sen on kohdattava seuraava vastaantuleva Turun juna Karjaalla.

Pysähdys olisi mahdollista palauttaa jos Turun juna saapuisi Karjaan suunnalta parin minuutin verran aikaisemmin Kirkkonummelle niin että ehtii ohittaa Kauklahden hyvissä ajoin jos vastaavasti pytyisi lähtemään Kirkkonummelta pari minuuttia myöhemmin Karjaan suuntaan. Se vaatisi nopeampaa, 180-200 km/h kulkevaa kalustoa.

Aa okei aivan, sitten kallistuvakorisuus voisi todella mahdollistaa Kirkkonummen pysähdyksen.
 
Takaisin
Ylös