Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
En tiedä viitsivätkö kertoa ettei vaan jää pienemmäksi kuin 550:nTäytyypä kysellä josko sieltä norsunluutornista alkaisi pikkuhiljaa saada ulos jotain matkustajamäärälukuja nyt sitten.
Nettisivuille ei toki ole pakko julkaista, mutta tuskin on syytä salata tuo luku, eli ihan lain mukaan pyydettäessä pakko antaa luvutEn tiedä viitsivätkö kertoa ettei vaan jää pienemmäksi kuin 550:n
Jeps. Mä haluan vuorokausikohtaiset nousijaluvut, noi kuukausiluvut on arvauksia jotka ei kerro oikeastaan mitään.Kyllä pikaraitiovaunu-kohta on löytynyt matkustajamääristä joka kuukausi, kun ne numerot on muutenkin julkaistu. https://www.hsl.fi/hsl/tutkimukset/matkustajamaarien-seuranta
Luvut tosin perustuvat johonkin mallinnukseen, kun kaikissa vaunuissa ei ole laskimia.
Huonolta vaikuttaa jos rataa joutuu näin uutena uudestaan tukemaan. Voihan se olla näin, että kiskojen päällä heiluva vaunu vääntää kiskoja ajan mittaan. Arvasin että kiskoja tullaa lähitulevaisuudessa korjaamaan, on nimeättään aika erikoisia ääniä eräistä vaunuista kuulunut.HSL on kilpailuttanut koraavaa liikennettä (15X) elokuulle: https://hslfi.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=official_decision&id=202560426
Kilpailutuksen voitti Koiviston Auto, ja syynä on radan tuenta, voisikohan liittyä tuohon heiluntaan?
Taitaa Sinun mielestä mikä vaan Raide-Jokeriin liittyvää vaikuttaa huonolta.Huonolta vaikuttaa jos rataa joutuu näin uutena uudestaan tukemaan.
Päinvastoin, näen siinä paljonkin hyvää ja monissa asioissa on onnistuttu erinomaisesti . Kuitenkin asioissa on parannettavaa ja tälläiset uutiset kertoo siitä. Omaan korvaani särähtää hieman sana rada tuenta. Se kertoo siitä, että radan tuennassa on puutteita tai parannettavaa, mikä on sikäli huvittavaa kun laite on vasta vähän yli vuoden vanha. Itse pidän asioiden kriittistä tarkastelua hiljaista hyväksyntää kehittävanpänä toimintana.Taitaa Sinun mielestä mikä vaan Raide-Jokeriin liittyvää vaikuttaa huonolta.
Kyse on täysin suunnitelmallisesta työstä, joka kuuluu allianssien jälkivastuuajan toteutusvastuulle. Niin rautateillä, metrossa kuin ratikassakin sepeliradalla on ihan tavallista tehdä jälkituenta noin pari vuotta käyttöönoton jälkeen. Kaupunkiliikenteellä on suunnitelmissa sekä metroon ja ratikkaan sopivan vaihtuvalla raideleveydellä toimivan oman tukemiskoneen hankinta, mutta tähän hetkeen sitä ei ole käytettävissä ja työt tehdään mahdollisimman tehokkaasti muualta tuotavan koneen kanssa.Päinvastoin, näen siinä paljonkin hyvää ja monissa asioissa on onnistuttu erinomaisesti . Kuitenkin asioissa on parannettavaa ja tälläiset uutiset kertoo siitä. Omaan korvaani särähtää hieman sana rada tuenta. Se kertoo siitä, että radan tuennassa on puutteita tai parannettavaa, mikä on sikäli huvittavaa kun laite on vasta vähän yli vuoden vanha. Itse pidän asioiden kriittistä tarkastelua hiljaista hyväksyntää kehittävanpänä toimintana.
Olisiko Mankisen Enerco RT 20 R -tukemiskoneesta (HKL1767) mitään hyötyä? Tosin sehän on jo 35 vuotta vanha ja melko lailla manuaalinen toiminnoissaan, mutta jotain puoliautomaattistakin siinä kyllä on.Kyse on täysin suunnitelmallisesta työstä, joka kuuluu allianssien jälkivastuuajan toteutusvastuulle. Niin rautateillä, metrossa kuin ratikassakin sepeliradalla on ihan tavallista tehdä jälkituenta noin pari vuotta käyttöönoton jälkeen. Kaupunkiliikenteellä on suunnitelmissa sekä metroon ja ratikkaan sopivan vaihtuvalla raideleveydellä toimivan oman tukemiskoneen hankinta, mutta tähän hetkeen sitä ei ole käytettävissä ja työt tehdään mahdollisimman tehokkaasti muualta tuotavan koneen kanssa.
Vanha tukemiskone soveltui lähinnä vaihteiden tukemiseen - jos siihenkään. Allianssi on kilpailuttanut tuentaurakan kansainvälisesti - Suomessa kun ei ole kellään yhtään soveltuvaa laitetta.Olisiko Mankisen Enerco RT 20 R -tukemiskoneesta (HKL1767) mitään hyötyä? Tosin sehän on jo 35 vuotta vanha ja melko lailla manuaalinen toiminnoissaan, mutta jotain puoliautomaattistakin siinä kyllä on.
Jokerin allianssin jälkivastuulla voi kuitenkin olettaa, että allianssi korjaa radat tilattuun kuntoon omia resurssejaan ja kansainvälisiä työkonepankkeja hyödyntäen.
Mitenkä luulenkaan tietäväni tästä asiasta hieman enemmän? Tässä ottamassani työkuvassa topataan hyvällä menestyksellä Munkkiniemen sorapohjaista raitiotietä, joka oli tosin ilman ratapölkkyjä ja kiskot oli yhdistetty vain yhdysraudoilla, mutta samalla vaivalla pölkytkin olisi saatu vaateriin. Tätä Mankisen tukemiskonetta ei nimenomaan käytetty juurikaan vaihteiden vaan nimenomaan linjaraiteen tuentaan.Vanha tukemiskone soveltui lähinnä vaihteiden tukemiseen - jos siihenkään. Allianssi on kilpailuttanut tuentaurakan kansainvälisesti - Suomessa kun ei ole kellään yhtään soveltuvaa laitetta.