Ratkaisut tulee joulukuussa ja maaliskuussa.Ei. Ensimmäinen osa ratkeaa ?marraskuussa? ja toinen osa muistaakseni ensi vuoden alussa. Tuo siis ihan ”lottolappu” taitaa olla.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ratkaisut tulee joulukuussa ja maaliskuussa.Ei. Ensimmäinen osa ratkeaa ?marraskuussa? ja toinen osa muistaakseni ensi vuoden alussa. Tuo siis ihan ”lottolappu” taitaa olla.
Käytännössä ainakin lähes kaikissa PL:n uudemmissa teliautoissa on keskioven kohdalla paikka kortinlukijalle. Mahdollistaa sitten autojen muuttamisen oransseiksi tarvittaessa ilman että lukija pitää kiinnittää johonkin vaikeampaan paikkaan.Tuollainen vastaava varauma on linjan 71 nykyisessäkin liikennöintisopimuksessa. Muita vastaavia on muistaakseni ainakin linjoilla 57, 59, 79, 118 (8/2026 alkava sopimus), 542 (8/2026 alkava sopimus) ja 554.
Kuulemma matkustamon istuimiin liittyviä vaatimuksia muutettu, jotta useampi valmistaja pystyy täyttämään ne.
Oho, oikein vaaditaan pehmustettuja penkkejä... tätä ei hetkeen olekaan nähty, olisivatkohan peräti 2014 Kirkkonummelle ja Sipooseen tulleet PL 211-237 viimeisimmät autot joissa niitä on suoraan vaaditttu?Sain hieman tarkempaa tietoa niin aikaisemmin K309 vaadittiin pehmustettuja penkkejä mutta selkänojan korkeus oli rajattu samaksi kuin kaupunkipenkeissä. Nyt uusissa vaatimuksissa tuosta korkeusrajauksesta on luovuttu.
Tämän jälkeen en siis muista vastaavaa lukeneeni, mutta toki voi korjata, jos Sipoon ja Kirkkonummen Yutongeihin tuli vaatimuksena eikä mahdollisuutena.Sitaatti HSL:n hallituksen pöytäkirjasta v. 2013: "Lisäksi uuden kaluston hankintoihin näissä sopimuksissa edellytetään korkeat, pehmustetut penkit."
Häh, miten en tällaista muista? Melkoisen työn kyllä joku saanut tehdä vaihtaessaan käytävän puolelle lattiaan kiinnitettävät korkeiden penkkien kiinnikkeet seinän alaosaan kiinnitettäviin vinoihin versioihin ja siihen vielä katuripenkit perään...Muistaakseni PL 929:ssä oli korkeet penkit ennenkun VDL:t tuli ajoon mut nyt ne on ainakin otettu pois
5.10.2022 otetussa kuvassa erottuu kyllä ihan yksinkertaisia kaupunki-istuimia. Näkyy parhaiten vähän kuljettajan paikasta taakse päin.Muistaakseni PL 929:ssä oli korkeet penkit ennenkun VDL:t tuli ajoon mut nyt ne on ainakin otettu pois eli ne voi luultavasti vaihtaa tarpeen mukaan
Tai sitten vain kuvittelet. Ei se niin helppo tehtävä kuitenkaan ole niitä penkkejä ja kiinnikkeitä vaihtaa. "Proto"-U12:ssa, PL 1107:ssa on kyllä vasemmalla edessä näkövammaispaikalla ikkunan puoleinen istuin korkeaa mallia. Uudemmissa ihan samanlainen kuin muissakin sarjasta 401-415 eteenpäin tulleissa.Aa no sit oli varmaan joku toinen auto
Mistäs sinä tällaista ole keksinyt? Ihan uutena on tavalliset penkit tuohon 924-943 sarjaan tullut ja tuollainen teoria on mahdoton.Muistaakseni PL 929:ssä oli korkeet penkit ennenkun VDL:t tuli ajoon mut nyt ne on ainakin otettu pois eli ne voi luultavasti vaihtaa tarpeen mukaan
Aika monella Yutongilla siellä tuli sillon mentyy mutta itse muistaakseni kaikissa millä menin oli korkeet penkit mut voin muistaa väärinTai sitten vain kuvittelet. Ei se niin helppo tehtävä kuitenkaan ole niitä penkkejä ja kiinnikkeitä vaihtaa. "Proto"-U12:ssa, PL 1107:ssa on kyllä vasemmalla edessä näkövammaispaikalla ikkunan puoleinen istuin korkeaa mallia. Uudemmissa ihan samanlainen kuin muissakin sarjasta 401-415 eteenpäin tulleissa.
