Väinö Paunu Oy

Minusta kyllä 66-vuotias voi aivan hyvin jäädä eläkeläiseksi, ilman meidän spekulointejamme syystä, varsinkin kun siihen on varaa. En sukua tunne, mutta oletan Jarmo Paunun olevan Martin veli, ja hänkin täyttää parin viikon kuluttua 60 vuotta, joten eläkeikä hänelläkin on lähellä. Ken elää, hän näkee mitä sitten.
 
Paunulle on hankittu kolme kappaletta Scania K440 6X2 OmniExpress 360 autoa vuosimalliltaan 2013 alkuperältään Saksan Postbusseja. Lienevät talon ensimmäiset pikavuoro Scaniat, jotka eivät ole tulleet yrityskauppojen myötä pl. tuo 1980-luvun alussa kokeilussa ollut Ajokki 6000 Scania K112.
 
Paunulle on hankittu kolme kappaletta Scania K440 6X2 OmniExpress 360 autoa vuosimalliltaan 2013 alkuperältään Saksan Postbusseja. Lienevät talon ensimmäiset pikavuoro Scaniat, jotka eivät ole tulleet yrityskauppojen myötä pl. tuo 1980-luvun alussa kokeilussa ollut Ajokki 6000 Scania K112.

Tulevatko EB-väreihin, vai Paunun omaan väritykseen? Nuo liennee reilut 60-paikkaisia, joten olisikohan noita lisäksi tarkoitus käyttää Tilausajoissa ja ruuhkaisimmissa lähdöissä..
 
Tulevatko EB-väreihin, vai Paunun omaan väritykseen? Nuo liennee reilut 60-paikkaisia, joten olisikohan noita lisäksi tarkoitus käyttää Tilausajoissa ja ruuhkaisimmissa lähdöissä..

Eiköhän nuo EB-väreihin mene ja sijoittunee Tampere-Helsinki, Helsinki-Turku linjoille.
 
Paunulle on hankittu kolme kappaletta Scania K440 6X2 OmniExpress 360 autoa vuosimalliltaan 2013 alkuperältään Saksan Postbusseja.
Ovat erittäin tervetulleita nämä autot. Tampereen ja Helsingin välillä riittää asiakkaita sen verran että aika monessa vuorossa ei ihan lyhyempi auto riitä läheskään aina. Vastaavalla paikkamäärällä varustettuja autoja saisi olla enemmänkin. Toivottavasti tulevissa hankinnoissa niitä tulee lisää.
 
Ovat erittäin tervetulleita nämä autot. Tampereen ja Helsingin välillä riittää asiakkaita sen verran että aika monessa vuorossa ei ihan lyhyempi auto riitä läheskään aina. Vastaavalla paikkamäärällä varustettuja autoja saisi olla enemmänkin. Toivottavasti tulevissa hankinnoissa niitä tulee lisää.
Aivan. Vaikka nuo etuosaltaan 1+2 penkitetyt autot Paunulla ovatkin matkustus mukavuudeltaan ja tiloiltaan aivan omaa luokkaansa, niin kalliiksihan kymmenen matkustajan vuoksi matkan varrelta otettu tupla-autokin tulee...
 
Paunun tappiot jatkuvat tällä kertaa pidemmän matkan puolella, sillä Valkeakosken Liikenteen FB-sivulla kerrotaan seuraavaa:

Valkeakosken Liikenne voitti tarjouskilpailun, joka koskee liikennöintiä Mänttä-Orivesi-Tampere ja 95X Orivesi-Tampere -reiteillä. Alamme liikennöidä reiteillä ensi syksynä, kun joukkoliikenteessä siirrytään talviaikoihin.
 
Kilpailutusten seurauksena tulevana kesänä Länsilinjat kasvaa automäärältään Paunua suuremmaksi ja vie Pirkanmaan suurimman bussifirman tittelin (TKL kun ei ole varsinaisesti firma).
 
Kilpailutusten seurauksena tulevana kesänä Länsilinjat kasvaa automäärältään Paunua suuremmaksi ja vie Pirkanmaan suurimman bussifirman tittelin (TKL kun ei ole varsinaisesti firma).
Liikevaihdon puolesta LL taitaa olla jo jonkun vuoden ollut TKL:ää suurempi ja jos mukaan lasketaan myös pikkubussit niin automäärältääkin taitaa mennä TKL:nkin ohi kesän aikana.
 
Kilpailutusten seurauksena tulevana kesänä Länsilinjat kasvaa automäärältään Paunua suuremmaksi ja vie Pirkanmaan suurimman bussifirman tittelin (TKL kun ei ole varsinaisesti firma).

Jotta vertailu olisi vielä hankalampaa tai mielekkäämpää, Länsilinjojen kalustosta osa pysyttelee tiukasti toisten maakuntien puolella, Varsinais-Suomessa, Keski-Suomessa, Satakunnassa ja Kanta-Hämeessä. Paunulla sen sijaan ei ymmärtääkseni ole mitään sellaista reittiä, mikä ei kulkisi Pirkanmaan kautta.
 
Takaisin
Ylös