Hienoa että rataverkkoa kunnostetaan mutta harmi että se toteutetaan niin että käyttäjät ainakin tilapäisesti kaikkoavat.
http://www.kaleva.fi/plus/juttu638029_page0.htm
Jutun mukaan rataverkon kunnostustyötä välillä Seinäjoki - Oulu tehdään vuosina 2008-2015 jona aikana on mm. yöjunaliikenteen keskeyttäminen mahdollista ja teollisuuden kuljetuksia tulee tehdä autoilla.
Aikaisemmin näyttää käyneen niin että kun kerran siirrytään kiskoilta pois vaikka tilapäisestikin, kiskoille palaaminen on vaikeata tai peräti mahdotonta.
Olisiko sittenkin kokonaistaloudellisempaa rakentaa toinen kiskopari suosiolla viereen ja sitten vasta kunnostaa nykyinen? Ilmeisesti radanrakennusrahan ja liikennöintirahan liikkuessa saman takin eri taskuista näin ei kuitenkaan ole. (kokonais-)Laskun maksajahan on kyllä koko ajan tiedossa.
http://www.kaleva.fi/plus/juttu638029_page0.htm
Jutun mukaan rataverkon kunnostustyötä välillä Seinäjoki - Oulu tehdään vuosina 2008-2015 jona aikana on mm. yöjunaliikenteen keskeyttäminen mahdollista ja teollisuuden kuljetuksia tulee tehdä autoilla.
Aikaisemmin näyttää käyneen niin että kun kerran siirrytään kiskoilta pois vaikka tilapäisestikin, kiskoille palaaminen on vaikeata tai peräti mahdotonta.
Olisiko sittenkin kokonaistaloudellisempaa rakentaa toinen kiskopari suosiolla viereen ja sitten vasta kunnostaa nykyinen? Ilmeisesti radanrakennusrahan ja liikennöintirahan liikkuessa saman takin eri taskuista näin ei kuitenkaan ole. (kokonais-)Laskun maksajahan on kyllä koko ajan tiedossa.