Kilpailutetussa liikenteessä käytettävä kalusto tulee siirtää julkiselle kalustoyhtiölle.
Kas kun ei Lokakuun rautateille. Valkoisen orjakaupan harjoittajat toki kiittävät.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kilpailutetussa liikenteessä käytettävä kalusto tulee siirtää julkiselle kalustoyhtiölle.
VR sanoi:VR korottaa lähiliikenteen (linjat D, G, H, M, O, R, T ja Z) kerta-, sarja- ja kausilippujen hintoja 3. kesäkuuta. Aikuisen kertalipun hinta nousee keskimäärin 60 senttiä. Hinnankorotukset eivät koske Helsinki–Hyvinkää sekä Helsinki–Järvenpää-reittejä ja myös opiskelija-, eläkeläis- ja muut alennukset säilyvät ennallaan.
Lisäksi VR sanoo tavoittelevansa luopumista asema- ja varikkokiinteistöistään. Yhtiö perustelee tätä kilpailuneutraalin toimintaympäristön luomisella.
IS:n otsikko on harhaanjohtava, koska VR myy vain tavarapuolen maantietoiminnot. Bussiliikenne jää edelleen VR:lle (niin Suomessa kuin Ruotsissa).VR alkaa valmistautua https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010835282.html
VR keskittyy rautateihin, myy maantietoiminnot
Kiitos korjauksesta.IS:n otsikko on harhaanjohtava, koska VR myy vain tavarapuolen maantietoiminnot. Bussiliikenne jää edelleen VR:lle (niin Suomessa kuin Ruotsissa).
Onhan Sm7:ja tulossa, toki vain Etelä-Suomeen, mutta (kiskobussireittien lisäksi) täälläkin suunnitellaan liikenteen alasajoa. Riihimäen ja Lahden välillä on melko paljon matkustajia, mutta sille jäisi vain kolme päivittäistä junaa suuntaansa. Myös Lahden ja Kouvolan välille jäisi vain kolme päivittäistä junaa suuntaansa (toki sillä on muutenkin vähemmän matkustajia eikä tunnin vuoroväliä läpi päivän toisin kuin Riihimäen ja Lahden välillä). Kouvolan ja Kotkan välille jäisi sentään kahden tunnin vuoroväli, mutta sekin on liian harva ruuhka-aikaan. Sm7:t ovat toki liian isoja noille reiteille, mutta samalla Sm4:iä vapautuu niille.Se, mikä todennäköisesti ei kuitenkaan tässä kuviossa aiempaan verrattuna muutu, on palvelutaso. Ellei kalustofirmalla ole tarjota jotain ratkaisevasti nykyisiä parempia yksiköitä liikenteeseen, voidaan olettaa liikenteen hiipuvan sen sijaan, että se kasvaisi. Muutenkin alueellisesta ja paikallisesta liikenteestä pitäisi saada paikallisesti tilattua, ts.Pirkanmaalla Nyssen, Varsinais-Suomessa Fölin ja Pohjois-Pohjanmaalla OSL:n.
Missä kerrotaan lisää tästä G-junien alasajosta? En löytänyt pikaisella haulla mitään.Onhan Sm7:ja tulossa, toki vain Etelä-Suomeen, mutta (kiskobussireittien lisäksi) täälläkin suunnitellaan liikenteen alasajoa. Riihimäen ja Lahden välillä on melko paljon matkustajia, mutta sille jäisi vain kolme päivittäistä junaa suuntaansa. Myös Lahden ja Kouvolan välille jäisi vain kolme päivittäistä junaa suuntaansa (toki sillä on muutenkin vähemmän matkustajia eikä tunnin vuoroväliä läpi päivän toisin kuin Riihimäen ja Lahden välillä). Kouvolan ja Kotkan välille jäisi sentään kahden tunnin vuoroväli, mutta sekin on liian harva ruuhka-aikaan. Sm7:t ovat toki liian isoja noille reiteille, mutta samalla Sm4:iä vapautuu niille.