Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Eräs tuttu lopetti kuljettajan hommat kun ei enää jaksanut jatkuvaa lipuista vääntämistä yörungoilla. Useamman kerran yritti liputon narkkari tulla kimppuun ja poliiseja joutui soittelemaan lähes viikottain. Tunnollinen kaveri, vaati jokaista näyttämään lipun. Kokoajan 5-10 minuuttia myöhässä kun joutuu huutelemaan liputtomille ja sitten alkaa se kännykän näprääminen ja lipun osto. Sanoi ettei hommasta tule pitemmän päälle yhtään mitään ja se käy liian vaaralliseksi jos sen hoitaa siten kuin pitäisi. Ymmärrän täysin miksei kovin moni kuljettaja jaksa niitä lippuja yörungoilla kysellä.
Ei noista lipuista kannata hirveästi stressata, tärkeintä on ajaa itsensä ja kalusto ehjänä kotiin. Muutenkin nykypäivänä lippujen valvominen on mennyt ihan pelleilyksi.
Seuraava idea on uudistaa Keski- ja Itä-Uudenmaan seudullista liikennettä. Tässä yhteydessä perustettaisiin myös U-linjoja Hyrylästä, Keravalta ja Järvenpäästä. Lisäksi Järvenpää liittyisi samalla HSL:ään. Hyviä reittejä näille U-linjoille voisivat olla:
Hyrylä - Järvenpää - Halkia - Mäntsälä
Hyrylä - Tuusulantie - Noppo - Hyvinkää
Järvenpää - Jokela - Hyvinkää
Nikkilä - Pornainen - Halkia - Mäntsälä
Kivistö - Palojoki - Nurmijärvi
Viimeksi mainittu kulkisi Metsäkyläntietä, jolla ei nykyisin liikennöi yksikään linja.
Seuraava idea on uudistaa Keski- ja Itä-Uudenmaan seudullista liikennettä. Tässä yhteydessä perustettaisiin myös U-linjoja Hyrylästä, Keravalta ja Järvenpäästä. Lisäksi Järvenpää liittyisi samalla HSL:ään. Hyviä reittejä näille U-linjoille voisivat olla:
Hyrylä - Järvenpää - Halkia - Mäntsälä
Hyrylä - Tuusulantie - Noppo - Hyvinkää
Järvenpää - Jokela - Hyvinkää
Nikkilä - Pornainen - Halkia - Mäntsälä
Kivistö - Palojoki - Nurmijärvi
Viimeksi mainittu kulkisi Metsäkyläntietä, jolla ei nykyisin liikennöi yksikään linja.
Näistä suunnitelmista puuttuu jälleen kerran taloudelliset realiteetit. Metsäkyläntien varrella on vain parisenkymmentä omakotitaloa lukuunottamatta Syväojaa, jota palvelee U-linja 465.
Muita alueita palvelee jo jokin bussi. Esimerkiksi vaikka Palojoelta ei mene bussia Kivistöön, menee sieltä busseja Klaukkalaan, Nurmijärven kirkonkylälle, Hyrylään ja Korsoon, ja ei ole taloudellisesti realistista perustaa niin harvaan asutusta paikasta linjaa vielä Kivistöön. Realistisesti voisi ajatella, että Helsingin ja Klaukkalan välillä kulkevia vuoroja sekä Klaukkalan ja Palojoen välillä kulkevia vuoroja voisi yhdistää keskenään, jolloin ei tarvitsisi vaihtaa bussia.
Näistä suunnitelmista puuttuu jälleen kerran taloudelliset realiteetit. Metsäkyläntien varrella on vain parisenkymmentä omakotitaloa lukuunottamatta Syväojaa, jota palvelee U-linja 465.
Muita alueita palvelee jo jokin bussi. Esimerkiksi vaikka Palojoelta ei mene bussia Kivistöön, menee sieltä busseja Klaukkalaan, Nurmijärven kirkonkylälle, Hyrylään ja Korsoon, ja ei ole taloudellisesti realistista perustaa niin harvaan asutusta paikasta linjaa vielä Kivistöön. Realistisesti voisi ajatella, että Helsingin ja Klaukkalan välillä kulkevia vuoroja sekä Klaukkalan ja Palojoen välillä kulkevia vuoroja voisi yhdistää keskenään, jolloin ei tarvitsisi vaihtaa bussia.
Sanoin jo kerran aikaisemmin, että keskustan sisäisten bussilinjojen tunnusten tulisi olla A-alkuisia (esim. A1, A2, A3) koska aiemmin niille varattu 10-sarja on nyt varattu pikaratikoille. Joitain A-linjoja voitaisiin perustaa vastaamaan asukastarpeita.
Perustelut? Ja mitä reittiä ehdotat? Jää todella epäselväksi nyt. Eikä liene järkevää ajaa bussia metron kanssa vierekkäin lähes koko matkaa ja seistä ruuhkassa Kulosaaren sillan jälkeen kantakaupungin puolella.
Sanoin jo kerran aikaisemmin, että keskustan sisäisten bussilinjojen tunnusten tulisi olla A-alkuisia (esim. A1, A2, A3) koska aiemmin niille varattu 10-sarja on nyt varattu pikaratikoille. Joitain A-linjoja voitaisiin perustaa vastaamaan asukastarpeita.
Perustelut? Ja mitä reittiä ehdotat? Jää todella epäselväksi nyt. Eikä liene järkevää ajaa bussia metron kanssa vierekkäin lähes koko matkaa ja seistä ruuhkassa Kulosaaren sillan jälkeen kantakaupungin puolella.
Perustelut? Ja mitä reittiä ehdotat? Jää todella epäselväksi nyt. Eikä liene järkevää ajaa bussia metron kanssa vierekkäin lähes koko matkaa ja seistä ruuhkassa Kulosaaren sillan jälkeen kantakaupungin puolella.
Viesti yhdistetty automaattisesti:
Mistä minne? Perusteluita? Pääset pohjoiseen kantakaupunkiin Itäkeskusesta 500:lla. Muuten metro kyllä vie kapasiteetin ja nopeuden puolesta voiton.
Viesti yhdistetty automaattisesti:
Onko meillä keskustan sisäisiä bussilinjoja? Ja missä päin kantakaupunkia koet olevan sellainen joukkoliikenteellinen katve, ettei ratikat riitä?
Itä-Helsingistä sais olla joku 96N:n kaltanen linja suoraan keskustaan myös päivällä. 841N vois omasta mielestä mennä suoraan Itäväylää eikä käydä Itäkeskuksessa
Tämä sivusto käyttää evästeitä sisällön personoimiseksi, käyttökokemuksesi räätälöimiseksi sekä pitämään sinut kirjautuneena sisään mikäli rekisteröidyt.
Jatkamalla tämän sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön.