Kuljettajien toiminta

Jos tämä on väärä ketju, minun puolestani viestin saa siirtää paremmin sopivaan.
NF 931 ja jokin 8900LE kolaroivat Helsingissä;
Mitenköhän on, ovatko kuinka pahasti vaurioituneet?
 
Auto 1048 ajoi linjalla 53 Käpylässä väärää reittiä menemällä Käpylän Paloasemalle ja sieltä tulemalla takaisin ja kääntyi sitten reitille
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Auto 1048 ajoi linjalla 53 Käpylässä väärää reittiä menemällä Käpylän Paloasemalle ja sieltä tulemalla takaisin ja kääntyi sitten reitille
 

Liitetiedostot

  • IMG-20251125-WA0018.jpg
    IMG-20251125-WA0018.jpg
    60 KB · Lukukerrat: 52
Viimeksi muokattu:
Auto 1048 ajoi linjalla 53 Käpylässä väärää reittiä menemällä Käpylän Paloasemalle ja sieltä tulemalla takaisin ja kääntyi sitten reitille.
Muisti väärin ajavansa linja 56. LIJ-hälytti kuitenkin heti kun oli ajanut pois oikealta reitiltä. Etsi ja löysi riittävän hyvän kääntöpaikan ja palasi oikealle reitille. Virheitä tulee. Ammattitaitoa on se kuinka se korjataan aiheuttamatta lisää vahinkoa. Tässä tapauksessa kaikki meni täyden kympin arvoisesti.
 
Muisti väärin ajavansa linja 56. LIJ-hälytti kuitenkin heti kun oli ajanut pois oikealta reitiltä. Etsi ja löysi riittävän hyvän kääntöpaikan ja palasi oikealle reitille. Virheitä tulee. Ammattitaitoa on se kuinka se korjataan aiheuttamatta lisää vahinkoa. Tässä tapauksessa kaikki meni täyden kympin arvoisesti.
Tämä mutta kyllähän sitä tapahtuu
 
Ihmettelen päivittäin noita lähivaloilla turhaan ajavia, siis päiväaikaan, vaikka busseissa on päiväajovalot.
Sitten palaa polttimoita turhaan, kunnes pimeällä ollaan "yksillä silmillä"!

En tiedä, kuka keksi rakkauden, enkä liioin sitä, kuka opettaa "kuskeille" esim. VDL:ssa naksauttamaan parkkivalot päälle, niillä sitten ajellaan välillä päivät ja yöt.

Kun ei tarvitsisi tehdä yhtään mitään päiväaikaan, nolla-asennossahan on kirkkaat LEDit ilman takaylävaloja toiminnassa...


Jos "kuski" viitsisi edes hieman perehtyä ajamansa kulkineen toimintoihin niin saattaisi hän olla jopa "Kuljettaja" joku päivä kenties?

Sen päivän ku näkis :geek:
 
Viimeksi muokattu:
Koiviston auto Helsingin kuljettajat jättäneet alaikäisiä lapsia jotka ovat matkustaneet koululaislipuilla pysäkeille ja tapauksia on toistakymmentä..
Onpa kiva kuulla kuljettajana nyt HS:n kautta, että tarrajärjestelystä olisi jo ilmeisesti luovuttu? Muistan kyllä selkeästi kun tuosta infottiin syyslukukauden alussa, mutta mitään infoa ei ole tullut minun korviini asti että koululaisliput toimisi nyt normaalisti. Eipä siinä, päästän jatkossakin tarrallisella lipulla sisään jos lapset sellaista näyttävät.
 
Onpa kiva kuulla kuljettajana nyt HS:n kautta, että tarrajärjestelystä olisi jo ilmeisesti luovuttu? Muistan kyllä selkeästi kun tuosta infottiin syyslukukauden alussa, mutta mitään infoa ei ole tullut minun korviini asti että koululaisliput toimisi nyt normaalisti. Eipä siinä, päästän jatkossakin tarrallisella lipulla sisään jos lapset sellaista näyttävät.
Eipä kommenttikentän perusteella näytä monille huoltajillekaan tietoa korttien toimivuuden palautumisesta näytä tulleen saati osalla tiedon saaneista kortti siltikään toimivan. Sehän meni taas mainiosti…


Muutenkin nämä koululais- ja opiskelijaliput sekä niiden käytännöt tuntuvat olevan kuljettajille välillä aivan shokkeja. Itse sain aiemmin kuluneen vuoden aikana hirveät huudot ja saatanan idiootti-haukut eräältä Pohjolan liikenteen kuljettajalta, kun ei uskonut minun olevan alaikäinen kuten opiskelijalippuni väitti. Ikäni olin periaatteessa valmis todistamaan HSL-sovellukseen kirjaamieni ja vahvan tunnistautumisen kautta varmennettujen tietojen puitteissa, mutta kuljettajalla oli pakottava tarve nähdä henkilökorttini (jonka tarkastamiseen hänen asemassaan ei pätevyyksiä ole). Viiden minuutin väännön jälkeen lopulta päästi… Että sellaisia tapauksia.
 
Itse sain aiemmin kuluneen vuoden aikana hirveät huudot ja saatanan idiootti-haukut eräältä Pohjolan liikenteen kuljettajalta, kun ei uskonut minun olevan alaikäinen kuten opiskelijalippuni väitti. Ikäni olin periaatteessa valmis todistamaan HSL-sovellukseen kirjaamieni ja vahvan tunnistautumisen kautta varmennettujen tietojen puitteissa, mutta kuljettajalla oli pakottava tarve nähdä henkilökorttini (jonka tarkastamiseen hänen asemassaan ei pätevyyksiä ole). Viiden minuutin väännön jälkeen lopulta päästi… Että sellaisia tapauksia.
Mä en kyllä ymmärrä miksi pitää olla noin ankara lipun valvominen kuljettajalla, että pitää kysellä asiakkaan henkkareita. Tuollaisia tilanteita varten on olemassa matkalippujen tarkastajat.
 
Mä en kyllä ymmärrä miksi pitää olla noin ankara lipun valvominen kuljettajalla, että pitää kysellä asiakkaan henkkareita. Tuollaisia tilanteita varten on olemassa matkalippujen tarkastajat.
Tuo asenne taitaa juontaa aikaan, kun kuljettaja vähän niin kuin vastasi siitä, että kyytiin tulevilla on asianmukainen matkalippu.
Tapa jää päälle.
 
Takaisin
Ylös