- Liittynyt
- 24 Syyskuu 2005
- Viestit
- 2,703
Vs: Länsimetro
Mikäpä siellä maan alla edes syttyisi palamaan? Metrot ovat alumiinia ja metroasemat betonia ja kiveä. Eiköhän nämä asiat ole jo mietitty metroa suunnitellessa. Sprinklereitä lienee tarpeelliseksi laskettu määrä. Varauloskäyntejäkin on käsittääkseni toteutettu lain vaatimusten mukaan.
Tuhotyöt ovat oma lukunsa, mutta niin vaan Myyrmannissakin kuoli porukkaa kun Gerdtin Petri poksautti paukkunsa, vaikka se maan päällä onkin. On huomattavasti suurempi riski kuolla bussissa kuin metrossa.
En nyt menisi tätä turvallisuutta kärkiongelmaksi nimeämään, Suomessa kuitenkin turvallisuusasiat, tekniset asiat ja lakien asianmukainen noudattaminen yleensäkin on maailman huippua. Kyllä kaikki asiat hoidetaan viimeisen päälle, valittiin mikä teknologia tahansa. Se hieno puoli tässä kulttuurissamme on, että ainakin kaikki "kovat" insinöörityöt on ollut tapana hoitaa parhaalla mahdollisella tavalla, joskin talouden loputtomat säästöt ovat ikävä kyllä laskeneet tasoa viime vuosina (muistattehan Prismojen kattoromahdukset viime vuosilta). Sen sijaan valitun ratkaisun tarkoituksenmukaisuudesta onkin sitten enemmän keskusteltavaa.
Kuitenkin metron paloturvallisuus taitaa olla aika surkea, kalliillakin toimenpiteillä.
Mikäpä siellä maan alla edes syttyisi palamaan? Metrot ovat alumiinia ja metroasemat betonia ja kiveä. Eiköhän nämä asiat ole jo mietitty metroa suunnitellessa. Sprinklereitä lienee tarpeelliseksi laskettu määrä. Varauloskäyntejäkin on käsittääkseni toteutettu lain vaatimusten mukaan.
Tuhotyöt ovat oma lukunsa, mutta niin vaan Myyrmannissakin kuoli porukkaa kun Gerdtin Petri poksautti paukkunsa, vaikka se maan päällä onkin. On huomattavasti suurempi riski kuolla bussissa kuin metrossa.
En nyt menisi tätä turvallisuutta kärkiongelmaksi nimeämään, Suomessa kuitenkin turvallisuusasiat, tekniset asiat ja lakien asianmukainen noudattaminen yleensäkin on maailman huippua. Kyllä kaikki asiat hoidetaan viimeisen päälle, valittiin mikä teknologia tahansa. Se hieno puoli tässä kulttuurissamme on, että ainakin kaikki "kovat" insinöörityöt on ollut tapana hoitaa parhaalla mahdollisella tavalla, joskin talouden loputtomat säästöt ovat ikävä kyllä laskeneet tasoa viime vuosina (muistattehan Prismojen kattoromahdukset viime vuosilta). Sen sijaan valitun ratkaisun tarkoituksenmukaisuudesta onkin sitten enemmän keskusteltavaa.
Viimeksi muokannut moderaattori: