RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,892
Länsimetron Ruoholahden louhintaurakkaan voittanut Lemminkäinen Infra aloittaa metron rakennustyöt marraskuussa. Työt alkavat työmaatukikohdan perustamisella Salmisaarenkadun varrelle Länsiväylän sillan alle, Holiday Inn -hotellin kupeeseen.Töillä ei ole vaikutusta metron liikennöintiin.
Uuden työtunnelin louhinta alkaa tammi-helmikuussa ja ratatunnelien huhti-toukokuussa. Ruoholahdesta louhittavat kalliomassat kuljetetaan Jätkäsaareen. Kun louhintatyöt käynnistyvät, Länsimetron nettisivuilla voi seurata niiden etenemistä.
Uudenmaan ympäristökeskus on hyväksynyt Länsimetro Oy:n tekemän ilmoituksen tilapäistä melua aiheuttavasta toiminnasta Ruoholahdessa. Pääsääntöiseksi työajaksi poraus- ja räjäytystöiden osalta määriteltiin klo 7-22 välinen aika arkipäivisin. Kello 18 jälkeen tehtävien töiden melutaso asuin-, potilas- ja majoitushuoneissa saa olla enintään 40 dB.
Ruoholahti-Salmisaari -tunneliurakasta puolet tehdään toimivan metron vaikutusalueella. Nykyisen metron toiminta turvataan erilaisilla suojausrakenteilla. Suojausrakenteiden kiinnittämiseen liittyvää porausta voidaan tehdä metron liikennöinnin takia vain yöllä. Melutaso ei ylitä 30 dB:n ohjearvoa.Melutasoja havainnollistaa se, että lehtien havina vastaa noin 20 dB:n, kuiskaus 40 dB:n ja tavallinen puheääni 60 dB:n tasoa.
Ennen louhintaurakan aloittamista katselmoidaan kaikki noin 150 metrin etäisyydellä sijaitsevat kiinteistöt. Urakka kattaa Ruoholahden metroaseman ja Salmisaaren rannan väliin louhittavat kaksi 800 metrin pituista ratatunnelia ja ajotunnelin, joiden yhteispituus on 1 900 metriä. Urakka valmistuu keväällä 2011.
Valmistuttuaan länsimetro kytkee Lauttasaaren ja Espoon eteläosat seudulliseen raideliikennejärjestelmään. Arvion mukaan länsimetroa tulee käyttämään yli 100 000 matkustajaa vuorokaudessa.
Lue koko uutinen HKL:n sivuilta...
Uuden työtunnelin louhinta alkaa tammi-helmikuussa ja ratatunnelien huhti-toukokuussa. Ruoholahdesta louhittavat kalliomassat kuljetetaan Jätkäsaareen. Kun louhintatyöt käynnistyvät, Länsimetron nettisivuilla voi seurata niiden etenemistä.
Uudenmaan ympäristökeskus on hyväksynyt Länsimetro Oy:n tekemän ilmoituksen tilapäistä melua aiheuttavasta toiminnasta Ruoholahdessa. Pääsääntöiseksi työajaksi poraus- ja räjäytystöiden osalta määriteltiin klo 7-22 välinen aika arkipäivisin. Kello 18 jälkeen tehtävien töiden melutaso asuin-, potilas- ja majoitushuoneissa saa olla enintään 40 dB.
Ruoholahti-Salmisaari -tunneliurakasta puolet tehdään toimivan metron vaikutusalueella. Nykyisen metron toiminta turvataan erilaisilla suojausrakenteilla. Suojausrakenteiden kiinnittämiseen liittyvää porausta voidaan tehdä metron liikennöinnin takia vain yöllä. Melutaso ei ylitä 30 dB:n ohjearvoa.Melutasoja havainnollistaa se, että lehtien havina vastaa noin 20 dB:n, kuiskaus 40 dB:n ja tavallinen puheääni 60 dB:n tasoa.
Ennen louhintaurakan aloittamista katselmoidaan kaikki noin 150 metrin etäisyydellä sijaitsevat kiinteistöt. Urakka kattaa Ruoholahden metroaseman ja Salmisaaren rannan väliin louhittavat kaksi 800 metrin pituista ratatunnelia ja ajotunnelin, joiden yhteispituus on 1 900 metriä. Urakka valmistuu keväällä 2011.
Valmistuttuaan länsimetro kytkee Lauttasaaren ja Espoon eteläosat seudulliseen raideliikennejärjestelmään. Arvion mukaan länsimetroa tulee käyttämään yli 100 000 matkustajaa vuorokaudessa.
Lue koko uutinen HKL:n sivuilta...
Viimeksi muokannut moderaattori: