- Liittynyt
- 25 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,343
Taas on idealamppua poltettu sen verran, että voisi esittää joitakin näkökohtia täällä ihan näin hyvissä ajoin...
Kuullemma Turvesuonkadun jatketta aletaan kevätpuolella rakentaa, joten uutta katua voisi jokin linja jo ensi syksynä kulkea. Tämä toki tasoittaa tietä lansipuolen linjastouudistukselle. Olen viime aikoina ideoinut tällaista. Kartasta toki puuttuu linja 19, jonka voisi länsipäässä kääntää suoraan Myllypuroon. 13 olisi tässä se jo aiemmin ideoitu järeämpi runkolinja. Linjan 37 rooli olisi puolestaan täydentää Myllypuronkadun ja Epilänharjun tarjontaa ja olla nopeana yhteytenä Ikurin/Haukiluoman/Myllypuronkadun tienoilta keskustaan. Näillä reiteillä Epilänkadun palvelutaso romahtaisi, mutta eipä sieltä muutenkaan kovin suurija nousijamääriä ole ollut. Toki iäkkäämmästä väestönosasta voisi kuulua soraääniä, kun eivät pääse enää Pispalasta ja Epilästä suoraan Lamminpään hautuumaalle, muuten kuin käyttämällä Länsilinjain autoja.
Linja 33 puolestaan on kartassa hieman kysymysmerkki, mutta sellainen sopisi hyvin tähän tarkoitukseen, ja 16:n tihentäminen tulevaisuudessa, kun Niemenrantakin rakentuu, olisi soveliaampaa. Linja 3 olisi lähes täydellinen, mikäli sitä olisi mahdollista jatkaa Koljontien päästä Taysiin. Noh, ehkä joskus...
Kuullemma Turvesuonkadun jatketta aletaan kevätpuolella rakentaa, joten uutta katua voisi jokin linja jo ensi syksynä kulkea. Tämä toki tasoittaa tietä lansipuolen linjastouudistukselle. Olen viime aikoina ideoinut tällaista. Kartasta toki puuttuu linja 19, jonka voisi länsipäässä kääntää suoraan Myllypuroon. 13 olisi tässä se jo aiemmin ideoitu järeämpi runkolinja. Linjan 37 rooli olisi puolestaan täydentää Myllypuronkadun ja Epilänharjun tarjontaa ja olla nopeana yhteytenä Ikurin/Haukiluoman/Myllypuronkadun tienoilta keskustaan. Näillä reiteillä Epilänkadun palvelutaso romahtaisi, mutta eipä sieltä muutenkaan kovin suurija nousijamääriä ole ollut. Toki iäkkäämmästä väestönosasta voisi kuulua soraääniä, kun eivät pääse enää Pispalasta ja Epilästä suoraan Lamminpään hautuumaalle, muuten kuin käyttämällä Länsilinjain autoja.
Linja 33 puolestaan on kartassa hieman kysymysmerkki, mutta sellainen sopisi hyvin tähän tarkoitukseen, ja 16:n tihentäminen tulevaisuudessa, kun Niemenrantakin rakentuu, olisi soveliaampaa. Linja 3 olisi lähes täydellinen, mikäli sitä olisi mahdollista jatkaa Koljontien päästä Taysiin. Noh, ehkä joskus...