Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?
Koska tuossa avoimessa betassa ei voi peliään tallentaa, ei voi tehdä kovin syvää analyysiä, mikä on harmi.
Jotain kritisoitavaa kuitenkin jäi mieleen:
- Kalusto jonoutuu. Pelissä ei ole minkäänlaista aikataulutusta, tai automaattista intervallointia. Kohtalaiseen lopputulokseen pääsee, kun lisää linjalle yhtä monta kulkuneuvoa, kuin siinä on edestakaisella reitillä pysäkkejä. Tällöin kulkuneuvot eivät "mahdu" jonoutumaan juurikaan. Olisi kuitenkin toivottavaa, että myös harvempaa vuoroväliä voisi liikennöidä jonoutumatta.
- Rahavirrat tarvitsevat balansointia. Tein vanhaan Wieniin pari ratikkalinjaa. Molemmilla linjoilla oli yhtä monta ratikkaa, kuin oli pysäkkejä... tiheys siis vähintäänkin riittävä. Silti molemmilla linjoilla raitiovaunut kulkivat suurimman osan matkaa täysinä - latvoilla tyhjempinä, mutta ei koskaan täysin tyhjänä. Tästä huolimatta molemmat linjat tuottivat tappiota, eikä satunnaiset subventiot nostaneet tulosta plussalle. (Hintoja en kokeillut nostaa, valittivat jo oletusarvohinnoistakin.

)
- Ilmeisesti pelattavissa on vain ennalta määritellyt esikuviensa mukaiset kaupungit (lopullisessa versiossa toki enemmän kuin betassa) + kaupunkieditori. Miinusta tulee potentiaalisesti siitä, ettei editoriin luultavasti tule mahdollisuutta "arpoa" realistisen oloista kaupunginalkua, vaan sellainen pitää rakentaa yksityiskohtaisesti itse. Jos kaupunkigeneraattori tulee, niin tämä miinuskohta muuttuu suureksi plussaksi.
+ Käyttöliittymä on sujuva käyttää, eikä bugeja ilmaantunut. Vaikuttaa laadukkaalta tekeleeltä siltä osin. UI on hallussa.
---------- Viesti lisätty kello 11:07 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 11:05 ----------
En tiedä mistä näkee minne he halusisivat linjoja tehtävän.
Yksittäistä tyyppiä klikkaamalla näkee (esim. minimapista), minne tyyppi sillä kertaa on matkalla. Ennakkotietoa ei tainnut mistään näkyä. Ja yksittäisten tyyppien klikkailu on toki melko työlästä sekin.