Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Itse en oikein ymmärrä Viikkiläisten tyytymättömyyttä. Kyllähän siellä kulkee Jokeri, Helsingin sisäinen keskustaan, ja Lahdenväylällä menee busseja monta kertaa tunnissa..
Tässä Hesarin uutinen viikkiläisten tyytymättömyydestä alueen joukkoliikennetarjontaan.
Linjat 71S, 73B, 77S, 735K, ja 732K lakkautettiin vuonna 2004-2005, joten en nyt sanoisi että tarjontaa olisi lisätty, vaan sitä enemmän vähennetty kuin lisätty.Toisin kuin muilta alueilta, kasvavasta Viikistä ei ole edes lakkautettu linjoja viime vuosina, vaan tarjontaa on jopa lisätty.
Eipä noista mikään linja vaan kulkenut varsinaisesti Viikin asuntoalueelle. Kirjaston kohdilta kyllä on tarjontaa vaikka millä mitalla.Linjat 71S, 73B, 77S, 735K, ja 732K lakkautettiin vuonna 2004-2005, joten en nyt sanoisi että tarjontaa olisi lisätty, vaan sitä enemmän vähennetty kuin lisätty.
Itselleni on tätä uutisointia ja keskustelua seuratessani tullut vaikutelma siitä, että kasvavan lähiön joukkoliikennetarpeet muuttuvat niin nopeasti ettei HKL:n suunnitteluorganisaatio pysty reagoimaan siihen tyydyttävästi.
Työmatkani Vallilaan (7 km) menee 68->Jokeri->Juna Pasilaan->1 km kävely, sillä 68:lla tukkutorin vaihtoyhteyteen ehtiminen on lähinnä huono vitsi.
moni muu on luovuttanut ja hankkinut kakkosauton vaikka muutti "vihreän" alueen perässä.
68:n HELMIin liittyminen ja pikalinja varmasti auttavat tilannetta ja palauttavat uskoa, mutta kyllä melkoista harrastuneisuutta homma tällä hetkellä vaatii. Sääli sinänsä, sillä alueen väestössä on aito halu käyttää joukkoliikennetta.
Monessa mielessä nämä vanhat lähiöt kuten Kontula, Hakunila, Lassila, Malminkartano (eteläosa) ja Tapulikaupunki ovat hyviä paikkoja elää, palvelut ja kulkuyhteydet ovat kunnossa ja luonto kävelymatkan päässä. Joku Kartanonkoski on taas esimerkki ihan toisenlaisesta suunnittelusta. Kaunis kuin karkki, mutta...