Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

Kannattaisiko muuttaa sellaiselle alueelle, jossa joukkoliikenne on jo valmiina raiteilla ja pelaa hyvin. Tulevaisuuden suunnitelmat ovat aina suunnitelmia ja kannattaa uskoa
...
alueen asukkaalla on 1-2 km matka niihin. Monessa mielessä nämä vanhat lähiöt kuten Kontula, Hakunila, Lassila, Malminkartano (eteläosa) ja Tapulikaupunki ovat hyviä paikkoja elää, palvelut ja kulkuyhteydet ovat kunnossa ja luonto kävelymatkan päässä. Joku Kartanonkoski on taas esimerkki ihan toisenlaisesta suunnittelusta. Kaunis kuin karkki, mutta...

Vastasin vain ketjun ihmettelyyn monien Viikkiläisten "nurinan" syistä. Itse muutimme Latokartanoon vasta viime vuonna nimenomaan radanvarren vanhalta alueelta laadukkaamman asuinympäristön, parempien palveluiden ja lyhyempien (ajo)matkojen takia, hyvin tietoisina joukkoliikenneyhteyksistä. Viihdymme loistavasti ja 57:n pidennyksen ja 68x:n jälkeen omat yhteydet ovat suht kunnossa. Ehkä vielä 68:n jatke Myllypuron metrolle niin vot...

Sinänsä asenne, että asiakkaat ovat väärässä pettyessään myyntilupauksiin on minkä tahansa tuotteen uskottavuuden kannalta aika erikoinen. Tässä tapauksessa kun asiakas valitsee kilpailijan palvelut eli parjattu citymaasturi ilmestyy pihaan on takaisinvoittaminen vaikeaa. Siksi varsinkin uusien alueiden kohdalla suunnitelmien viestiminen ja palvelun etupainotteisuus pitäisi ottaa tosissaan.
 
Et kirjoituksessasi kertonut tarkempia osoitteita, mutta kokeilepa esimerkiksi seuraavanlaisia yhteyksiä:

  • 54/519/520 Kehä I:ltä (pysäkki "Kivikonlaita") Itäkeskukseen, josta 58 tai 58B Vallilaan.

  • 68 Hämeentien ja Kustaa Vaasan tien risteykseen, jossa vaihto bussiin 70T.

  • 79 Pihlajamäentielle, jossa vaihto bussiin 70T

  • 79 Siilitielle, jossa vaihto bussiin 58(B)

Kiitos näistä, tuota Kivikonlaidan pysäkkiä en olekaan vielä osannut kokeilla, Reittiopas ei sitä ehdota - ilmeisesti datasta puuttuvan jalankulkureitin takia. Duunipaikka sijaitsee Pohjois-Vallilassa Kumpulantiellä, joten 58(B) ja 70T kulkevat aikaa kaukaa. Tuolla bussi->jokeri->juna-systeemillä pääsee tuurilla puoleen tuntiin ja odotukset ovat aina alle 5 min.
 
Sinänsä asenne, että asiakkaat ovat väärässä pettyessään myyntilupauksiin on minkä tahansa tuotteen uskottavuuden kannalta aika erikoinen.

Tuotteen uskottavuuden kannalta joo, mutta ainahan ne myyjät vakuuttelevat vaikka mitä, mutta itse tuote onkin sitten ihan eri maata. Tämä pitää ottaa jo huomioon kun lähtee leikkiin mukaan. Onhan sitä Länsiväylän jatkettakin Kirkkonummelle jo vuosikymmeniä puuhattu, mutta harva on tainnut sinne muuttaa siksi, että oikeasti ajattelisi sen tulevan pian. Nämä poliitikkomme eivät saa aikaan parannuksia liikenteeseen millekään puolelle, eivät autoliikenteeseen, kevyeen liikenteeseen eivätkä joukkoliikenteeseen. Ryhtiliike olisi paikallaan. Toinen esimerkki petetyistä lupauksista on muuten uimahalli Tapulikaupunkiin, jota luvattiin alueelle tuolloin muuttaneille, mutta eihän sitä ikinä tullut. Ja vieläkin vanhukset siitä valittavat kaupunginosailloissa usein ja manaavat kaupungin päättäjiä. Petetyt lupaukset ovat kyllä mielessä. Ja jos on viikkiläisillä aitoa halua joukkoliikenteen käyttöön ja auton käyttäminen ärsyttää, muuttanevat kai pois paremmalle alueelle, mikäli se on tarpeeksi tärkeää.
 
Takaisin
Ylös