Assamiehen junabongaukset

Piti mennä Km (Kem). Olisi uusi yhteyskin; P711. Se on ent. H711 ja uudella aikataululla. Ex. H711 on nyk. P719.

P711 tuntuisi ajan puolesta otolliselta.

Nyt mukana j-liput, mutta aika ei riitä havaintoja kirjaamaan (tähän). :(
 
P410 ei enää tunnu oikein mielekkäälle. En yhtään ymmärrä, sitä miksi nämä H-junat oli menty muuttamaan pikajuniksi. En kykene huomaamaan mitään *pikajunamaista elementtiä* näissä.:mad:

---------- Viestit yhdistetty klo 15:46 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:45 ----------

<Muuten 800:s viesti tähän palstaan.:cool:
 
Havainto hyvin hitaasti rataosalla Ol pohjoisrajalla kulkeneesta P408:sta. Edessä Sr1, olisiko ollut nr. 3020. Perässään vain 3 sinistä päivävaunua. Tämän junan ilmeinen tarkoitus käsittääkseni lieventää P410:n "paineita". Tuo junahan ollut yleensä melkein tupaten täysi välillä Kem-Ol. :-o
 
Viimeksi muokattu:
Nauhoitus: pitäisi saada talteen MGO:n *hörinää* (Dv12:sta). Onnistunee menemälle rt-sillan liepeille Rautasaaren tuntumaan. Nauhoitus voisi onnistua parraiten ylikulkusillalta Matkahuollon rahtiterminaalin puolelta. Toisella puolen siltaa olisi kovasti kiistellyn Liikenneviraston junaohjaamo.:eek:

Moottoriäänestä tehdään, jos nauhoittelu onnistuupi - niin uutta kännykän häläriä... :twisted:
 
^-Ei ole vielä onnistunut. Parhaiten sujuisi, odottamalla asemalla P266:ta sekä menemällä heti j loppupäähän, johon uudet autovaunut liitetään. Autovaunuletka odottaa käsittääksein sivummalla (sivuraiteella) ennen j tuloa.

K-S reissusta autenttista materiaalia. Laitetaan I j-reissun havainnot, ne ovat sentään vielä suht'selkeitä. :roll: :rolleyes: :???:

---------- Viestit yhdistetty klo 19:40 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:33 ----------

Oulu-Jyväskylä, to 2.8.-12:

I Ol-Yv (12.44-14.04)
Ic-54, v. 7, p. 29
vet. Sr2 no. 3224
ov. Ex26209, vm-88
-
II Yv-Ilm (14.28-16.05)
H494 -henkilö/taajamaj (ei paikkatietoa)
Dm12, no. 4413
-
III Ilm-Jy (16.13-19.04)
Ic-934, v. 6, p. 129
vet. Sr1 no. 3068
ov. Eipt27376 (ex. I-lk. v. - ei kuuluisi Ic-j kompositioon)
rv. Rkt23835

Omav. oli ulkoapäin lukittu, mikä johti hämäännykseen & sekaannukseen (istuinpaikan suhteen). Astuin v. 5 - missä vietin alkumatkan. Ex26204, vm-88.
 
Viimeksi muokattu:
Nauhoitettu eilen 3x. Eli kolme äänitystä. Kohdeveturi oli Dv12-tyypin nr. 2647. Vanhoissa punamaaleissa. Vaihdoimme kuljettajan kanssa morjehtukset elehtien (kädenheilautuksella).

Tulos ei ollut kovin onnistunut. Pitäisi saada taltiointi paikallaan seisovasta, mutta kierroksia nostavasta MGO:sta.

Junantulo (P266) Ol oli hieman myöhässä. J pitkä kuin nälkävuosi, Ol liitettiin vain yksi vanha avomallin autovaunu letkan jatkeeksi.
 
Viimeksi muokattu:
II reissu K-S eli 2. junamatka Ol-Jy-Ol:

Meno, pe 21.9.-12 via Sk.
Paluu, ti 25.9.-12 via Tpe.

Paikkatiedot, meno: Ic-54, v.7 p.25 & H450 (ei p.tietoa). Veturin, nr. 2705 (Dv12) ääntä nauhoitettiin ennen j-lähtöä.

Paikkatiedot, paluu: Ic-922, v.5 p.55 & Ic-49 v.5 p.23.

Muita merkintöjä lukuisasti ja ne ovat sekavia. Osin havainnot menneet sekaisin keskenään. Siitä syystä niitä ei laiteta nähtäville julkisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään ajettua: uudella, minulle itselleni ennemmin käyttämättömällä yhteydellä. P711
Ajettu Ol-Kem. Lähtöaika + 5 min. Saapumisaikaa ei katsottu, lienee olleen aikataulussaan. Junantulo tapahtui raiteelle 2.

Junatiedoista konduktöörinvaunua ei katsottu. Oli 6 vaunun mittainen juna, 1. vaunu oli numeroitu nro 2. Viim. vaunu 7. oli pimennetty - eli ei matkustajien käytössä.

Veturi oli punainen Sr1, numero 3001. Omavaunu nro 5, oli Ei27006 (muutettu v.-04). Ravintolavaunu oli vuonna 1986 valmistunut Rkt 23835.

Aikatauluin mukaisesti, P711:n väli Ol-Kem näin: 15.29-16.26. Junakohtaus Kem, konduktööriltä kysytty muita, ei ilmoittanut niitä olleen. :confused:

---------- Viestit yhdistetty klo 18:20 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:16 ----------

(Jokseenkin tasan) 3 kk mittainen ajamattomuus junilla on nyt täten päättynyt. VR-Veturilta saatu joululahjana: 200 g Fazerin Sininen -suklaalevy. LunAStettu Limingan R-kioskilla. :p :twisted:

---------- Viestit yhdistetty klo 18:25 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:16 ----------

Tänään paluun pitäisi tapahtua jo entuudestaan tutulla P272:lla. Automaatti esitti ensin varhempaa yhteyttä. Tor-Ol: h. 10,66€. Se ei mielestäni ole mitenkään paha. Bussilippu Kem-Tor tekee 6,50€. Junalippu Ol-Kem tekee 9,03€. Eläkeläisalennus käytössä näillä hinnoin. :twisted:
 
Viimeksi muokattu:
Tor-It. käyty. J oli P272, josta aikAS tarkat havainnot tehtiin. :redface:

Vet. Dr16, no. 2805, väri vih. Vet-vto Ol: Sr1 no. 3071 (vih). Omav. oli Eipt 27369. Lisäksi kond.vn tieto otettu talteen: Efit 23558. :wink:

Meno Kem tapahtui P711:llä, joka ensi kertaa. Omav. taisi olla Ei27006 (meno). Rv. oli Rkt 23835. Vet. oli Sr1, no. 3001... :cool:

(Tämä keskustelun osa oli duplikaatti: omasta keskustelustani Aspalstalta, joka ei toisten käyttäjäin ohella muille näy.)


---------- Viestit yhdistetty klo 19:54 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:51 ----------

Pyydän huomioimaan, etten hyväksy uusia muuttuneita sääntöjä.
Jos kirjoitukseni täällä katsotaan niiden vastaisina, niin tämän käyttäjätunnuksen saa ilman muuta sulkea.

Hymiöitä ei pysty liittämään kirjoitukseen 5:ttä kpl:tta enempää muutoinkaan.

Hyväksyisin kyllä paremmin sen, ettei palstalla kiroilua/alatyylistä kirjoitustapaa sallittaisi.:mad:
 
Viimeksi muokattu:
Lisäksi kond.vn tieto otettu talteen: Efit 23558.

Voi olla, että menee turhantarkaksi, mutta ko. vaunun littera on EFit, eli F-kirjain isolla. Kirjaimen koolla on merkitysero: "F" tarkoittaa konduktööriosastoa, kun pieni "f" tarkoittaa pelkkää konduktöörihyttiä.
 
^Selvä on. Tuota en tarkasti ehtinyt ajatella tai katsoa.

Tänään pitäisi mennä Kem->Ol: via P264. Onneksi nyt tähän vuodenaikaan valinnan mahdollisuuksia tyrkyllä kosolti. ;)

---------- Viestit yhdistetty klo 18:24 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:20 ----------

Konduktöörin vaunun tietoa ei oteltu talteen (ylös) P711:n osalta. Voin käväistä joku päivä aivan huvikseni tarkistamassa kuitenkin. Voi varmaankin olla joku toinen vaunu käytössä tuolloin. Vaunujen sisäisestä reittikierrosta en tiedä. P711:n aloitusasema eli lähtöpaikka on Kuopio. Tieto tarkistettu aikataulusta.
 
ov. Eipt27376 (ex. I-lk. v. - ei kuuluisi Ic-j kompositioon)
On kuulunut kesäkuun alusta lähtien kuudessa rungossa, jotka liikkuvat Kouvola-Oulu- ja Turku-Pieksämäki-rataosilla. Ei tarvinne olla taitava ennustajaeukko veikatakseen, että nämä sinipunavihreät rungot eivät jää kovin pitkäikäisiksi. Vakiokokoonpano siis Eipt + Rkt + Ex + Edfs + Ed + Edb.
 
P264 odotti laituripaikkaa Tuirassa n. ½t.:frown: Tarkat tiedot tuolta matkalta otettu, joita juuri nyt ei ehdi tähän samaan syssyyn lisätä. Huom.: Ol on käytössä vain 3 laituria.:mad:
 
Voi olla, että menee turhantarkaksi, mutta ko. vaunun littera on EFit, eli F-kirjain isolla. Kirjaimen koolla on merkitysero: "F" tarkoittaa konduktööriosastoa, kun pieni "f" tarkoittaa pelkkää konduktöörihyttiä.

Tämänpäiväinen P711 Ol->pohj. lähti pun. Sr1 no. 3008 keulillaan. Konduktöörinvaununa: EFit 23548. Kuljettaja näkyi vaihtuneen Ol. Junapari kohtasi yhdessä P710:n kanssa. Siitä ei jääty ottamaan detaljeja talteen. Vähää ennen oli saapunut raiteelle 3, Hgistä: S45. Pendojen merkinnät näkyvät muuttuneen: Sm3 => IM2. Vai untako näin vain..? :confused:

---------- Viestit yhdistetty klo 17:48 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:41 ----------

^Lisähuomio vielä, tähän "lähtö/saapumislaiturien täyteyteen". Sekä S45:n tulo & P711:n lähtö, kumpikin samalta laiturilta 3.:eek:

---------- Viestit yhdistetty klo 17:51 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:41 ----------

Mielestäin Ei-vaunuissa hieman erikoisempi istumapaikkajärjestys. Huomasin vain, että osaston viimeinen paikka oli yksittäispaikka. Samoin on joissakin Ravintola Resiinan (ravintolavaunun) yhteydessä miehille tarkoitetut pisoaarit. :-o

Konnarivaunun 23558 kohdalla, en älynnyt tarkata toisen kirjaimen kokoa. :oops:

---------- Viestit yhdistetty klo 17:58 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:41 ----------

Alennussarjalaisen eli eläke-etuutetun pj-lippu kallistui vuodenvaihteessa välillä Ol-Kem: 0,40€. Täysihintainen pj-lippu 0,80e. Paranisipa palveluntasokin hintojennousun myötä..! "Nasse-setä on kyllä nytten hyvinhyvinvihainen..!"

---------- Viestit yhdistetty klo 18:01 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:41 ----------

Ravintola Resiina oli joskus ennenmuinoin olemassa Riihimäellä (Ri). Sijaitsi lähellä pohjoista rautatieylikulkusiltaa. Olisikohan kaupunginosa ollut Patastenmäki taikka Sipusaari? Isäni oli joskus portsarina eli paikan poke.

---------- Viestit yhdistetty klo 18:15 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:41 ----------

Lisätään tähän vielä kausijuna P264:n tiedot. Seuraavana olisi ollut vielä P262 käytettävissä.

Kemi-Oulu (Kem-Ol)
matkapv. to, 3.1.-13

lipunhinta: 9,43€ - matkaluokka: Eko, -50% eläkeläisalennuksella.

aikataulu: 18.55-20.07

lähtölaituri 2 - saap.lait. 1

veturi - Sr1, no. 3022 (pun.)
konduktöörinvaunu - Efs 24303 (muutettu 06.2012, oli ent. EFit 23566, alk.vm.-86)
omavaunu - oli sama kuin yllä^
ravintolavaunu - Rbkt no. 26902 (valm. Turku, 1992)
I päivävaunu (jossa saattoi olla 1 matkustaja) - Ei27015

Erikoista: Ravintola Resiinan pisuaari, sekä miesten wc-istuimettomassa vessassa lattiakaivo.

---------- Viestit yhdistetty klo 18:17 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:41 ----------

^Virhe! Oli Efs 24302, anteeksi kauheASti! Tapahtui paha typo!

---------- Viestit yhdistetty klo 18:19 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:41 ----------

Ei-vaunussa, siis etummainen istumapaikkaos. - tietenkin. Anteeksi taas!
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös