- Liittynyt
- 8 Tammikuu 2008
- Viestit
- 1,410
Eilen sippasi Kabussi kesken matkanteon. Varsin erikoinen tilanne tämä sinällään!
Eilen ma 1.6.2016 hyppäsin Tuirassa, Merikosken taskussa linja 4:n A153:een. Ajoin sillä keskustan ohi tarkoituksenani vaihtoyhteys.
OYS:n sivuttaispysäkille Kajaanintien varteen oli pysähtynyt linjan 2 auto A160. Pysäkin sivu oli auton kuljettaja sekä n. 10-15 matkustajaa (en laskenut lkm:ää). Pysäkille saapui Ei Linjalla - ilmoituksen kera auto A164. Sen kortinlukulaite (valm. Pusatec) ei ollut päälle kytkettynä. Minä olin jäänyt alussa mainitsemastani bussiautosta. Ilmeisesti autonpaikannin sai sitten heti pian myöhemmin satelliittiyhteyden ja kortinlukulaitekin kytkeytyi päälle.
Autojen kortinlukupäätteethän ovat kuljettajien henkilökohtaisilla toimikorteilla kytkettäviä. Näin ne toimivat myös ajureitten eräänlaisina kellokortteina ja rekisteröivät ajoajat sekä tauot.
Minä siis taisin erään hyvin harvinaisen kertaa matkustaa Waltti-korttiani vilauttamatta & piipauttamatta. Ajelin sitten omaan destinaatiooni.
Auton #160 matkan pysähtymisen syynä oli ollut kuljettajan ilmoituksen mukaan moottorin ylikuumuminen. Moottori ei ollut kuitenkaan onneksi syttynyt tuleen tms. Eli ei näyttänyt tuossa esiintynyt mitään muuta sen vakavampaa. Auto varmaankin matkasi pysäkiltä kohti huoltoa, taikka tarvittavia tilanteen vaatimia korjauksia.
---------- Viestit yhdistetty klo 13:33 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:29 ----------
Tarkasteltu & tarkistettu lisäksi omista muistiinpanoista. Kirjoituksen tarkoitus ei ole olla mitenkään kriittinen taikka mitään arvosteleva.:redface: Listasin vain joitain erityisiä huomioita tässä yhteydessä. Autojen & mainittujen linjojen nroinnit pitäisivät olla täysin faktisia.:smile:
---------- Viestit yhdistetty klo 13:37 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:33 ----------
Kabus-kaupunkibussiautolla (-kokomatala?) A160 tehty lisäksi useita ajoja, pitkällä aikavälillä toistuvasti eli jatkuvasti.:wink:
Eilen ma 1.6.2016 hyppäsin Tuirassa, Merikosken taskussa linja 4:n A153:een. Ajoin sillä keskustan ohi tarkoituksenani vaihtoyhteys.
OYS:n sivuttaispysäkille Kajaanintien varteen oli pysähtynyt linjan 2 auto A160. Pysäkin sivu oli auton kuljettaja sekä n. 10-15 matkustajaa (en laskenut lkm:ää). Pysäkille saapui Ei Linjalla - ilmoituksen kera auto A164. Sen kortinlukulaite (valm. Pusatec) ei ollut päälle kytkettynä. Minä olin jäänyt alussa mainitsemastani bussiautosta. Ilmeisesti autonpaikannin sai sitten heti pian myöhemmin satelliittiyhteyden ja kortinlukulaitekin kytkeytyi päälle.
Autojen kortinlukupäätteethän ovat kuljettajien henkilökohtaisilla toimikorteilla kytkettäviä. Näin ne toimivat myös ajureitten eräänlaisina kellokortteina ja rekisteröivät ajoajat sekä tauot.
Minä siis taisin erään hyvin harvinaisen kertaa matkustaa Waltti-korttiani vilauttamatta & piipauttamatta. Ajelin sitten omaan destinaatiooni.
Auton #160 matkan pysähtymisen syynä oli ollut kuljettajan ilmoituksen mukaan moottorin ylikuumuminen. Moottori ei ollut kuitenkaan onneksi syttynyt tuleen tms. Eli ei näyttänyt tuossa esiintynyt mitään muuta sen vakavampaa. Auto varmaankin matkasi pysäkiltä kohti huoltoa, taikka tarvittavia tilanteen vaatimia korjauksia.
---------- Viestit yhdistetty klo 13:33 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:29 ----------
Tarkasteltu & tarkistettu lisäksi omista muistiinpanoista. Kirjoituksen tarkoitus ei ole olla mitenkään kriittinen taikka mitään arvosteleva.:redface: Listasin vain joitain erityisiä huomioita tässä yhteydessä. Autojen & mainittujen linjojen nroinnit pitäisivät olla täysin faktisia.:smile:
---------- Viestit yhdistetty klo 13:37 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:33 ----------
Kabus-kaupunkibussiautolla (-kokomatala?) A160 tehty lisäksi useita ajoja, pitkällä aikavälillä toistuvasti eli jatkuvasti.:wink:
Viimeksi muokattu: