Assamiehen onnikkabongaukset

Pitkästä aikaa V.Alamäen Volvo8700 #12. Oli linjalla 59 (Hailuoto-Oulu l-as.). Ajo tapahtui L-tullista kaupunkiin päin. Sitä ennen pysähtyi linjan 52 (Lka-Oulu) Kabus, jonka kyyti ei tällä kertaa kelvannut. Valitan tapausta.:icon_frown:

---------- Viestit yhdistetty klo 18:53 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:50 ----------

^Edellä ajanut Kabus siis pysähtyi, mitään merkkiä (pysähtymiseen) en sille näyttänyt. Heilautan aina kättä koholle eli puolittain ylös, kun odotan tulevan bussin pysähtyvän kohdalleni pysäkille.
 
Ajettu linjan 2 autoilla A145 ja A160. Tervehditty kuljettajia, uuden vuoden terveisin ja täysin asiaan kuuluvalla tavalla. Tätä ennen taukoa on suunnilleen 1 vkon verran. Mainitsemani termit voivat ehkä harhaan johtauttaa. Esimerkiksi A160 on eräs, Luojan Kiitos: Suomessa, Rakkaassa Isänmaassamme valmistettu M-B:n tuotantomalli. (I thank you, Germany, again) :cool:

---------- Viestit yhdistetty klo 03:10 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 03:01 ----------

For the very first time, my 12 pt. thanks are going to: Meyer Shipyards. (Jos. L. Meyer, Papenburg, Deutschland). Then: West Germany oder -Deutschland.:redface:

See also: Papenburgin sisarukset/wikipedia (fi)
 
Viimeksi muokattu:
Koskilinjoille saapunut käytettyä kalustoa muualta. Alkuperää en tiedä. Iso osa näistä kuitenkin Scania Scaloja, ns. soikealla takaikkunalla varustettuina. Ns. uudempi malli kattaa, eli sisältää paljon kulmikkaamman takaikkunan. Nähdäkseni perä sekin edellistä kantikkaampi, sisältäneekö ehkä ilmanpoistoaukkoja? :???: Sellaisia käytössä ainakin Oubus:illa.:) Myös kaipaamiani Lahti 402:sia näkyilee vielä harvakseltaan. Pidän tuosta autotyypistä melkoisen paljon muutoin.:redface:

---------- Viestit yhdistetty klo 20:15 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:12 ----------

Haastatteluni Iltalehden eli IL:n viikonloppunumerossa on julkaistu. Julkaisupäivä muistaakseni hieman tammikuun puolen välin jälkeen -17 (2017).;)
 
Viimeksi muokattu:
Ladattu arvoa 23€ edestä matkakortille. Tehty OuBus:in autossa #17. Liikkui linjalla 7. Sijainti oli Oulun linja-autoasema, suunta pohjoiseen.

Erityishuomio: Matkahuollon toiminnat on lopetettu. Vain kahvila on jäänyt palvelevina tiloina. Odotin odotussalissa tulevaa kyytiämme Haaparannalle. Tästä tarkempana myöhemmin.

---------- Viestit yhdistetty klo 21:56 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:49 ----------

Tänään Suorsan Liikenteen #9, ja ajokkina suosikkiautoni telillinen Star502. Oulu-Tornio-Haaparanta-Oulu. Erityishuomio: kuljettajana toimi entinen varusmieskouluttajani. Koimme matkallamme lievähköjä teknisiä haasteita, niihin tartuttiin ja puututtiin asiantuntevasti. Eli tuli yksi ylimääräinen välilasku Kuivaniemellä. Asia ei ollut vakava, ja palasimme siten näin ollen takaisin lähtöpaikkaamme. Matka oli ollut hyvin, ei vaan kun erittäin miellyttävä.;) Matka oli tietenkin charter-ajo eli tilausmatka.:)

---------- Viestit yhdistetty klo 22:06 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:56 ----------

Lisäarvon lataus tehty Tornion taisteluitten jälkeen. Eli paluubussiin asetuin Ikean parkissa. Sitä voisi vääntää vitsailuksi asti aivan, kuin että mitenkä pääsee sieltä Ikeasta pois ja niin siten edelleen.

Minä tein pitkähkön (n. yli 2 km) kävelylenkin Tornion Suensaareen. Juhannussaareen asti en sentään mennyt. Erikoinen pukeutumiseni saattaa ja voi herättää huomiota.

---------- Viestit yhdistetty klo 22:11 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:06 ----------

Lounastauko pidettiin Savotan Sannissa. Paluumatkan oli tarkoitus tapahtua suorasti, mutta pysähdyimme Kuivaniemellä. Jostain kumman syystä siellä oli framilla kaksi kappaletta muinaisia Fordson Dextra ja Valmet 361D -traktoreita. Käväisin niitä pitkään ihastelemassa sekä tunnustelemassa. En kuvannut kameralla taikka kännykällä niitä.

---------- Viestit yhdistetty klo 22:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:11 ----------

Siis Fordson Dextra, malli matala, väri koko-sininen.
 
Viimeksi muokattu:
Uusi linja: linja n:ro 50 on aloittanut kesän alusta eli 4.6.-17. Se liikennöipi Kempeleen Haapamaalle (kuntakeskuksesta kauppakeskus Zeppeliinin ja Murron suuntaan, eli Tyrnävälle päin) ja vuoron väli on kerran tunnissa: 1x/t.-h. Operaattorina taitaa olla Oubus. Se on hankkinut uusien linjalaajennuksien myötä uutta ajokalustoa.

Samalla myös linja 51 jatkaa operointiaan.
 
Viimeksi muokattu:
oi-voi-ei (nyt elä-mätä, se vasta pieleen mänj...) -ev eli oulun yev ts. dillenvalvonta oli yllättävästi kiinnostunut bussikorttieni latauksista. Totuus on se, ettei käyttövaroja olla korotettu yli 12 vuoteen! :evil: Ei ole ihme, että oulu on l-positiivisten päägaupunfi, ja tässä ei sukupuolisuutta käsitellä! Ja net l-positiiviset, ei gyll tasan busseilla ajele! :twisted:

-Kun omia asioita hoitaa diktatorinen Natsila, niin ei voi olla mitään heikkoa...???
 
Viimeksi muokattu:
Walttikortilla arwoa jäljellä 1,50 eur. Bussirahat tulevat ilmeisesti aina kuun 14. pvä. Sinällään ne kyllä vaikka matkakortin aikalataukseen riittäisivätkin. Olen kuitenkin siirtynyt käyttämään arvolatauksia. Kuukautta kohden niihin kuuluu jokseenkin samaa vastaava summa. Tuo summa on määrältään 50 eur.
 
Walttikorttia ladattu per 22,00 eur. Ajettu linja 9:lla Pokkitörmälle. Vaihto siellä linja 4:lle. Linja 4:llä Taskilaan. Linja 21:lla takaisin keskustaan, vaihto Merikosken taskussa linja 7. Taskilaan tehty ajokäynti oli turhaa tarpeetonta ajelua.
 
Ajettu uudella linjalla 5, joka tullut käyttöön tänä syksynä, alkaen 9.8.-18. Käsiaikataulussa en havainnut linjakohtaisesti merkittyjä operaattoreita seli liikennöitsijöitä. Ajotapahtuma oli lyhykäinen ja se tapahtui autolla #78. Taisi olla kokovalkea Scania Scala.

Ajettu uusilla VDL Citea--bussiautoilla, jotka ovat Koskilinjat-kalustoa. Hollantilais-belgialaista valmistetta olevat uudenkarheat "linkkurit/linkit" tuoksuivat sisältä myös uusilta. Numerot olivat #170 & #171, jotka olivat operoineet linjoilla 2 & 3.

Toisin kuten persoonaani käsittelevässä IL/Viikonloppu-lehden lehtijutussa oli kirjoitettu taikka annettu ymmärtää, VDL Citeat ovat hyvin ilmastoidut. Sen sijaan Kabus TC-4A4/6450:t eivät tätä ole. Yt.

---------- Viestit yhdistetty klo 14:55 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:12 ----------

Oma käsitykseni Vdl Citeoista on lähinnä pelkästään myönteinen. Viihtyisän avara, valoisa matkustamo, hyvä näkyvyys - myöskin taakse & hyvät lähes esteettömät pääsyt ja lastenrattaille runsaasti tilaa. Uudet Citea-autot on myös melkoisen hiljaisia menopelejä.:cool: :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Oubusille ja ainakin linjalle 7 on saapunut uusimpia Scanioita. Autot ovat todella hiljaisia ja sekä avaria. Sisällä on monitoiminen näyttö, joka kertoo auton ajonopeuden, ulkolämpötilan, sisälämpötilan sekä kellonajan; kaikki nämätten vaihtuvasyklisesti. Kyllä juuri lisää tätä tällaista! :cool: :cool:

---------- Viestit yhdistetty klo 20:25 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:23 ----------

Kabusseihin on tullut linjanäytöt. Ilmeisesti näissä esiintynyt jotain jonniin sortin onkkelmata. Monessakaan autossa ei sittemmin, kesän jäljiltä, näitä ole pahemmin näkyillyt... :roll:
 
1-, 2- ja 20- linjan busseilla kiekkopelissä Kärpät-Jukurit. Peli päättyi 4-0. Läsnä 4455 spektaattoria. :twisted: Tullessa auto myöhässä, jos ei ak/at muuttunut.

Mennessä löysin penkin alta lattialta brittiläisiä kolikoita: yht. 1,80£ verran.:cool: Bussissa myös tehtiin asiakkuuskyselyä, mihin varsin tosi-pikaisesti vastailinkin.;)
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti linjanäytöt ovat poistettu. Takana mahdollisesti kokeilujakso. Kabusit ovat harvenemaan päin. Varsinkin kesän kuumina ne eivät ole kylläkään mitään maaliman miellyttävimpiä kulkupelejä. Talvella Kabusin pelit ovat kylläkin lämpimiä, ja aivan asiallisia. Volvo 8700:n tyyppiset ovi-ongelmat eivät niitä sentään ole vaivanneet. :)
 
Viimeksi muokattu:
Entiset vanhat aikataulut ovat tallella. Niitä vaihdan n. 2-3 kk välein. Aikataulukirjasiin merkitsen aina ajetut autot. Ajot ovat viime aikoina hieman lisääntyneet. Käytän nykyään entisen ohjaajani suosituksesta, arvon latausta. Se on Oulun seudun joukkoliikenteessä kohtalaisen tuore, ja joskaan ei enää aivan uusi asia. Yksi ajo vähentää arvon latausta -2,05€/ajokerta. Ajokerta on tunnin verran voimassa, jolloin vaihto on A-vyöhykkeellä vapaata. A-vyöhyke kattaa Oulun kaupunkialueen. Citybussin latausta en tähän mukaan laske.
 
Vihaan Oulua koko sydämeni kyllyydestä. Ainoat hyvät tiet vievät sieltä pois. En tule enää ilmoittamaan mistään ajoista tähän osioon. Down with Oulu Kulttuurikaupunki 2026..! :mad: :cry:
 
Takaisin
Ylös