Assamiehen onnikkabongaukset

eräs probleema:
Koiviston Auto- yhtymään kuuluva Koskilinjat Oy sekä toinen bussiliikenneyhtiö A. Mörö Oy ovat yhdistäneet toimintojaan. Käsitän tätä siten, että A.Mörö Oy (perustajanaan sotien aikainen entinen kaukopartiomies Arvo Mörö) on joutunut Koiviston Auto- yhtymän omistukseen. Tämä aiheuttaa tuossa yhteydessä päällekäisyyttä. :roll:

Yleensä onnikka- bongaukset ovat Koskilinjojen, ellei erikseen mainittu. Olen muuttanut merkintäkäytäntöäni välillä, mikä saattanee "friikeimpiä" varmastikin häiritä. Pahoittelen! Muuten en ymmärrä sitä, että millä tavalla minun pitäisi rauhoittua..? :confused:

Hirvinevalla en ole käynyt. Uskoisin sen olevan pääsääntöisesti koululaiskyyti. Asemarakennus on varmaankin kaunis ja vaikka kuvaamisen arvoinen.:D
 
Viimeksi muokattu:
Hirvineva:
Linjareittikartta näyttäisi päätepisteenään olevan Rantakylän koulun. Tuossa koulussa aikaisemmin itse "aamujaan kärsineenä" uskoisin tietäväni nyt tässä kohdassa. Ao. reittiä siis hoiteli aikaisemmin liminkalainen E.Korte Oy (yhtiömuodosta en ole tässä kohdassa varma, perustaja jo edesmennyt liikennöitsijä Eero Korte). E.Kortteen liikennöintiyhtiö sulautettiin tyrnäväläisen Kylmäsen Liikenne Oy:n omistukseen vuosia sitten.
 
Ja taas muuan ongelma:
Tämän palstan viestejä ei enää jälkeenpäin pääse ollenkaan oikaisemaan. Se olisi hyvä, etenkin kun asiavirheitä ja "väärinlukuja" jos tuppaa tulemaan. :rolleyes:

Monesta yksityisdetskusta minulla ei ole adekvaatteja tietoja saatavilla. Havaintoni perustan usein sen varaan, kuin mitä esim. ao. pongattavan auton omissa teksteissä on ilmoitettuna. Näin esim. Koskilinjojen auto #6:n kohdalla, sillä auton kyljessä on virheellinen mallimerkintä (City M, kun bussiajoneuvon malli oikeasti oli CityU). :-x

Sitä en tiedä, että mistäkö syystä Helsingborg oli vaihtunut tekstissäni Göteborgiin. Ajatusvirhe kaiketi. Ja kuten mainitsin jo aikaisempana, ei tällä keskustelufoorumilla pääse enää "vikailmoituksiaan" jäljempänä oikomaan... :eek:
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa eilettäin Kallisensuoran pysäkiltä hyppäsin 19:27 linjalle 70 jolla menin Kempeleeseen. Se oli Pohjolan Matkan vuoro ja yllätyin kun sieltä ei tullutkaan Carrus Fifty vaan Carrus Vector Classic #84 Sunny Busesin teippauksin. Ajellut eilisen illan kys. linjaa.
 
Lukuisia <<bongauksia>>, taikka >>pongauksia<< : Esim. Karhun #34, sekä SunnyBuses #84... Vääntäköötpä joku rikkiviisas sitten vielä rautalankaa vaikka tästäkin ilmausmuodon tarkkuudesta "p/bonga-us, -aaminen... :twisted:
No kun nyt itse kommentteja pyydät, voin laukaista yhden. Ainakin lintupuolella bongaaminen tarkoittaa sitä, että ennakkotiedon perusteella mennään katsomaan jotain tiettyä asiaa. Jos istutaan bussissa ja nähdään satunnaisia vastaantulevia busseja, ei kyseessä ole bongaaminen vaan havainnointi. Toki kyse on bongaamisesta, jos matkustaa jonnekin nähdäkseen jonkin tietyn auton, jonka kuuluisi olla juuri siellä. ;)
 
Linjan 63 aamuvuoro koulupäivinä 8.25 linja-autoasemalta Sankilammelle soveltuu menoon Sanginjoen retkeilyalueelle.

Eilen perjantaina kävin Sanginjoella retkeilemässä. Linjan 63 vuoro oli yllättävän aikaisin Tuirassa. Kun kysyin kuljettajalta, sain tietää, että lähtöaika on 20 yli. Kuitenkin Koskilinjojen sekä painetussa että nettiaikataulussa lähtöaika on 8.25. Linjan 63 aikataulu: http://www.koskilinjat.fi/aikataulut_ja_reitit/paikallisliikenteen_linjat/talvi/631.html

Sanginjoella oli metsätiellä ajettu autolla useita kertoja viimeisimmän lumisateen jälkeen ja helpointa oli kävellä urissa. Toisaalta lunta ei ollut kovin paksulti, joten kävely olisi sujunut muutenkin. Kalimeenlampi oli jäässä ja jää lumen peitossa. Pitkospuiden päällä lumi oli niin kovaa, että hanki kantoi kävelijän (yli 90 kg).

Paluumatkalla 14.00 Ylikiimingistä lähtenyt linjan 62 bussi oli kaupungin rajalla kello 14.20. Kaupungin rajalla kilometritaksa muuttuu tasataksaksi, joten rajan yli kannattaa kävellä. Jos olisi ollut seutulippu, niin sitten ei olisi ollut väliä. Rajaseutu on asumatonta, joten merkittyä pysäkkiä ei ole. Bussi näyttää tarvittaessa pysähtyvän P-merkityllä levikkeellä. Lähin merkitty pysäkki on Kiimingin puolella yli kilometrin päässä ja kaupungin puolella vielä kauempana.

Suomen Kulkuneuvot (esimerkiksi) vuodelta 1975 kertoo: "Asetuksen mukaan saa säännöllisellä vuorolla kulkeva linja-auto pysähtyä yleensä asianmukaisesti merkityillä pysäkkipaikoilla, silloin kun ne on viranomaisen toimesta kyseisellä tiellä merkitty, eikä koskaan 750 m lähempänä merkittyä pysäkkipaikkaa. Siellä missä pysäkkimerkkejä ei ole, on pysähtyminen sallittua ainoastaan sellaisissa paikoissa, joissa näkyvyys ajoneuvon ohitse molempiin suuntiin on vähintään 100 metriä." Ehkä tämä on vieläkin voimassa?
 
Määki pongasin;
Lahti 402 + 10-volvo BLE (sähköyhtiön teipeissä, #48?) puomin nokassa Kajaanintiellä sairaalan pysäkiltä konttorille yhtiön oman hinurin (10-volvo) perässä ja Koskilinjojen maaleissa ollut K202 ajamassa linjaa 60 toisella puolen tietä tulossa vastaan. Hienosti sopi rullakilpiin numerot.
Niin se Mörön sulautus on edennyt hyvästi.

Ihan mielenkiinnosta, oliko Scalan näyttöön saatu linjan 62 tiedot? Koiviston Auton aikaan ainakin osataan käyttää niitä näyttöjä paremmin kuin itsenäinen Koskilinjat osasi.
 
Joo kyllä siinä oli linjan numero ja mihin menossa. Laitan kuvan. Eilettäin oli linjalla 9 Koskilinjojen Volvo 8700 korinen linja-auto.
 

Liitetiedostot

  • DSC_1074nv.jpg
    DSC_1074nv.jpg
    144.1 KB · Lukukerrat: 1,421
Vl:n Kaleva kertoilee Sanginjoen tien kelirikosta. Ja jos tämä ei nyt aivan väärin mennyt, niin probleema koskee myös linja 63:n kulkemisia. :icon_frown:
 
Hmm? Kyllä minusta tuo Koskilinjojen #46 on ScaniaScala. Kalustolistalta voi aina toki tarkistaa.

Yleensä ei linjalla 9 Volvo8700LE:itä näy. En muista koskaan bonganneeni. Myöskään Vego:ja ei linja 9:llä kulje.
 
Tupos-bussi:

Yritin tässä viim ti ip. koittaa Kylmäsen kouluauton kyytiin klo 15:n jälkeen. Vaan en päässyt, sillä auto (VanHool) ajoi pysäyttämismerkistä huolimatta ohi. :eek: Haja-asutusalueelle ei olla linja-autojen paikallisliikenteelle pysäkkejä laitettu, eikä edes pysäkinmerkkejä. Ylikiimingin keskusta on myös eräs tällainen hankala alue. Oudompi matkalainen ei välttämättä osaa jäädä päätepisteessä, joka on paikallisen S-Marketin vierusta. Tämä siis koskee Oulu-Y:ki välisiä reittejä 62 ja 63. Pysäkkipaikan sijaintina on mäelle nousevan tien risteämä. :frown:
 
Viimeksi muokattu:
Bussibongarin taivAS:
1. Kauppatori, vierellä sekä Kaupunginteatteri että Pääkirjasto. Vastapäätä SAS Radisson -hotellia.
2. Tietomaa. Vastapäätä Ammattiopisto Luovia, wanhan Åströmin Nahkatehtaan vieressä.
3. Merikosken Sillat
4. Ol l.as.
5. Toripakan pääpysäkki
 
Bongatut tänään:
¤Karhun Liikenne, #19
¤Kemin Liikenne:
-Kutter Clipper
-Van Hool

¤Korkia-aho, Sievi
Yksi Scania 113-alustainen Lahti 451 oli myös, se ehkä ei ollut edellisen ajopeli... :confused:
Pari melko tuoretta tapausta Eaglea uudella maskilla, joka mielestäni tuo mieleen Scalan maskin....
-joista yksi oli ¤Osmo Ahon #10, "Retki-Oskari"
 
Takaisin
Ylös