Assamiehen onnikkabongaukset

Ajettu tänään; 2x linjan 2 ajoa. Nämä tehty "Nobenasti Nobijalla". Pyydän tätä niin kovasti anteeksi, kaikilta nipottelijoilta & ikuisilta oikeASsa olijoilta + täydellisyyksien tavoittelijoilta! Ajettu "Olympia-vuoroilla" = autojen lopputunnukset edustavat olympiavuosia '72 & '76. Nämä siis: #3472 & #3476. Saman linjan autot #3492 & #3463. Anteeksi syvästi vaan, mutta näitä jonkin sortin muistisääntöjä on ollut pakkokin nyt tässä käyttää, kaikkien mahdollisten tallennusvälineiden siten niin puuttuessa. Ystävällisin lämpimin terveisin: -ASsamies-
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Havaittu ent./ex. Koskilinjojen; nyk. KA-yhtymän/Koiviston Auton uusiksi sähköbusseiksi: tyyppi Yutong E15.
 
Viimeksi muokattu:
Ajettua la, 15.6.-24. Merkinnät tehty paperilehtiöön eli vihkoseen. Merkinnöissä esiintynyt virheellisyyksiä eli vikatietoja. Nämä eli näitä kyetty kuitenkin jäljestä päin selventämään. Nobina, linja 2 #3465. Linja 3 #3493. Kohdattu linjalla #3494. Linja 1, #3475. Linjan kohtaamista ei pystytty havainnoimaan tarpeeksi tarkasti.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Linjan 3 kohtaaminen tapahtunut Äimärautiolla. Linjat 2 & 3 eivät voi kohdata Oulun keskustan alueen eteläpuolella, pohjoispuolella kylläkin. Eri linjaisia ajoja en ole koskaan juuri havainnoinut, en niin siten - ainakaan hyvin pitkään aikaan. Yt
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Kaakkurissa tosin nuo linjat jälleen yhtyvät. Havaintoni ovat siis keskittyneet pelkästään omiin tehtyihin ajoihin, sekä saman linjan autojen kohtaamisiin. Näköhavainnoista olen kylläkin jonkin verran raportoinut, jos olen huomannut havainnoissa joitain mielenkiintoista taikka poikkeavuutta, muutoksia tjsp. Lt
 
Viimeksi muokattu:
Ajettua & havaittua; la 13.7.-24. Nobina linja 1 (L1) #3479 - kohdattu linjalla L1: #3497. Lisäksi ajettu Koiviston Auton L7, #1429. Mikä oli uskoakseni Yutong E15. Nähdäkseni näiden uusien auton sisustus on erilaista, kuin Yutong E12 - sähköbussien. Lisäksi ajettu Nobinan L2:n #3487. Virheellisyyttä näissä havainnoissa ei voida täysin kokonaan poissulkea. Mutta Koiviston Auton (ex. Koskilinjat) siirtymistä Yutongin sähköbusseihin siirtyminen voidaan varmentaa. Sekä se, että linja 7 on siirtynyt Koiviston Auton ajettavaksi, missä se ei aikaisemmin ollut tapahtunut, tätä näitä kesän uusia muutoksia edeltäen.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Niin varsin mielelläni, kun uusia leikkis-mielisiä termejä haluaisinkin kehitellä, ne eivät varmaankaan ole kovinkaan sallittuja täällä: kuten Nobina => No Bean - taikka jotain sinne päin... Ehkä haluan vain hieman kiusoitella, ehkä yritän sitä sitten, jossain muualla... Mutta antakaa toki minulle se sellainen tyhmyys & typeryys anteeksi! Paljonhan aikanaan, puhuttiin "siitä kolmen eli 3x kirjaimen yrityksestä" (OTP). Tämä ollut vain lempeätä kiusoittelua, eikä mitään ilkeämielistä panettelua tai halveksuntaa taholtani. Ehkä olen vain niin vanhakantainen, ja uudet muutokset lähinnä ihmetyttävät minua! Siis sori & anteeksi siitä niin kovin. Nobinaan nähden, en löydä enkä edes halua löytää mitään moitittavaa. Ylt. Kaketsun assamies, myöskin "monen nimen mies"... ;) :) .D
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Anteeksi tästä taas, kun tuli nyt "yksi-silmäinen nauruhymiö" - mikä taas tässä, tätä toimintaani niin hyvin kuvastaakin. :D
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Kun puhutaan ajomukavuudesta, niin paljon kun kiinalaisia bussien valmistajia on ehkä kritisoitukin & arvosteltu: niin en löydä ajon mukavuudesta mitään moitittavaa. BYD:in bussit sekä uudet Yutongit, niin ne ovat olleet kauttaaltaan hyviä kokemuksia. Busseihin astuminen, matkustus sekä autoista poistumiset ovat sujuneet varsin mallikkaasti. Eli en löydä mitään moitittavaa näistä. Kameravalvonta (autojen sisäinen) lienee laajentunut, ja sekin puoli lienee aivan ymmärrettävää. Myöskin kuljettajien turvallisuuden kannalta. Uudet maksulaitteet ovat nopeita, mutta kyllä hyvin muistan myös ne "alkukankeudet" ja itsekin menin muutaman kerran "maksutta/maksuttomana" niihin uusiin autoihin matkustamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin ihAStelemASSA; upeata Sini Sax'ia - joka esiintyi tänä iltana Rotuaarin Kesäkadun lavalla - kauppakeskus Valkeassa. Konsertti oli akustisesti säestetty; säestäjä & artisti. Joka to on klo 17-19 live-keikka, nyt kesän ajan siellä. :cool:
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Olen tehnyt bussi-ajoja Oulun keskustaan; tietämättä erinäisistä musiikin live-tapahtumista. No nyt näitä on tullut Wapun jälkeen n. 3-4 kpl. 8-D Paluulla Operation Strange Ways'issa eli lts. Operaatio Omituiset Bussiajelut / Ajotiet - tapahtui mm. tätä: ajettua linja 23B, auto #182, tavattu ajossa 2x linja 20B:n #181. Kaikkia ajotapahtumia / havaintoja ei saatu taltioitua. Lisää kohta pian seuraa jatkossa tästä...
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Ajettu L1 #3462, linjalla tavattu #2472, myös L2:n #3492 tavattu. Keskustan jälkeen siirrytty tauon jälkeen; L21, minkä auto #1421 ajettu Herukkaan. Todettu Herukan alikulku pahoin veden saartamaksi, joten paluun siirtymä jouduttu tekemään kiertoliittymän kautta. Mikä se ei ole jalankulkijoille ollenkaan tarkoitettu. Mutta tässä ei nyt mitään muuta vaihtoehtoa tähän tarjolla. Hyvin nopeasti, nsk. virheajelun jälkeen - tehty paluuta linjan 23 B autolla. Päätepysäkin osoite monesti himmeni näytöltä, mutta se todettiin Elokuvakeskukseksi. Linjan 23 ajo on jo ollut pidemmän ajan tavoite, mikä nyt siten onnistuikin. L23 ajaa sivuuttain Linnanmaan / Ylkkärin (Yliopiston) ohitse. Ja autohan oli: VDL Citea, auto nro #182. Operoija Koiviston Auto.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Kävin ihAStelemASSA; upeata Sini Sax'ia - joka esiintyi tänä iltana Rotuaarin Kesäkadun lavalla - kauppakeskus Valkeassa. Konsertti oli akustisesti säestetty; säestäjä & artisti. Joka to on klo 17-19 live-keikka, nyt kesän ajan siellä. :cool:
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Olen tehnyt bussi-ajoja Oulun keskustaan; tietämättä erinäisistä musiikin live-tapahtumista. No nyt näitä on tullut Wapun jälkeen n. 3-4 kpl. 8-D Paluulla Operation Strange Ways'issa eli lts. Operaatio Omituiset Bussiajelut / Ajotiet - tapahtui mm. tätä: ajettua linja 23B, auto #182, tavattu ajossa 2x linja 20B:n #181. Kaikkia ajotapahtumia / havaintoja ei saatu taltioitua. Lisää kohta pian seuraa jatkossa tästä...
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Ajettu L1 #3462, linjalla tavattu #2472, myös L2:n #3492 tavattu. Keskustan jälkeen siirrytty tauon jälkeen; L21, minkä auto #1421 ajettu Herukkaan. Todettu Herukan alikulku pahoin veden saartamaksi, joten paluun siirtymä jouduttu tekemään kiertoliittymän kautta. Mikä se ei ole jalankulkijoille ollenkaan tarkoitettu. Mutta tässä ei nyt mitään muuta vaihtoehtoa tähän tarjolla. Hyvin nopeasti, nsk. virheajelun jälkeen - tehty paluuta linjan 23 B autolla. Päätepysäkin osoite monesti himmeni näytöltä, mutta se todettiin Elokuvakeskukseksi. Linjan 23 ajo on jo ollut pidemmän ajan tavoite, mikä nyt siten onnistuikin. L23 ajaa sivuuttain Linnanmaan / Ylkkärin (Yliopiston) ohitse. Ja autohan oli: VDL Citea, auto nro #182. Operoija Koiviston Auto.
Korjataan kirjoitusvirhe eli typo; Eli ei siis 2372 - vaan 3472. :eek: Ylt
Viesti yhdistetty automaattisesti:

^Typot istuvat sitkeässä, hymiöinti ei sitä helpota. Tätä kaikkea - niin kovin kovasti valitan..! Vaiko onko net nuoret naiset laittaneet tään wanhan pöhkön pään - niin täysin sekaisin...? ;-) Ei ole Oulussa vielä kaiketi sitä bussia, nro #2372... No vielä sitä voidaan toivoa... :D
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Ajosuunta oli ollut linjalla L21 K-P eli keskustasta pohjoiseen päin. Auton todettu olleen Yutong-tyypin sähköinen & kiinalais-valmisteinen kaupunkibussi, sekä varsin uusi. ;) :)
 
Viimeksi muokattu:
Ajettua tänään; L1 & L7. Linjan 7 autoa ei saatu rekisteröityä. Auto lienee ollut kuitenkin 14xx -numeroinen Yutong-kaupunkibussi, mikä sähköinen. Ajettu L1: autot #3478 & #3495. Tavattu 2x linjalla #3490: sekä menolla & paluulla. Lt. -assamies-
 
Ajettua tänään: Linjan 2 autot #3465 & #3470, mikä paluulla. Kohdattu & odotettu: linjan 5 auto #3466, muttei ajettu - vaikka tähänkin olisi ollut mahdollisuus. Ajotapahtumia ei voida täydellisesti varmentaa, paitsi linjan 2 auton #3470 osalta. Vastaantulevia linjoja ei bongattu mutta havaittu. Ensimmäisin ajotapahtuma päätynyt linjan 5 kääntöpysäkille. Sieltä myös paluu takaisin. Ei haluttu tehdä "turhia" eli tarpeettomia ajeluja.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Vanhoja ajotapahtumia taltioitu paperille. Niiden purkamiseen kuluu hieman aikaa. Valitan ja pahoittelen tätä niin kovin. Nekään eivät ole mitkään täydelliset.
 
Viimeksi muokattu:
Aiemmin ajettua, tapahtumat päiväämättömiä: Linjalla 1 ajettu bussiauto #3458, ajossa kohdattu saman linjan 1 auto #3470.

Edelleen on myös ajettu linjalla 1 auto #3490, jossa kohdattu toinen saman linjan auto #3469.

Ti on (pvm tarkentamaton) ajettu linjalla 3, autolla #3491. Kohdattu samalla linjalla #3470 & #3489.
Linjalla 2 ajettu autolla #3458. Linjan vaihdoksen jälkeen, ei linjatapaamisia rekisteröity taikka tallennettu.
Muistiinpanoissa saattaa esiintyä virheellisyyttä, nämä olisivat kuitenkin tahattomia - eikä tarkoituksellisia.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Edelliset ajotapahtumat ovat heinäkuun 2024 puolivälin jälkeen. Ainakin päivästä 15. eteenpäin. Yt/Lt. -KAM: Kakezun Assamies-
 
Viimeksi muokattu:
Uusia ajoja! Nämä ajelut tehty terveyden & hyvinvoinnin ylläpitämisen/säilyttämisen tarkoituksissa.

Osio I -päiväämätön-

Ajettu: L2 #3473 - kohdattu: #3492. Edelleen: L7 A1406 - kohdattu: A1408. Lisäksi: L1 #3463 - kohdattu: #3483.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Osio II -edelleen pvä:mätön-

-Korjataan ensin aiempi bussilinjan kohtaaminen: L1, autot #3458 (ajettu) & #3480 (kohdattu), eikä #3470 - kuten edellä olin esittänyt. Tehty havaintokirjauksista jälkitarkistelua.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Osio II B -jatkuu vrt. ed.-

Ajettua: L1 #3469. Ajon ulkopuolella tullut vastaan #3468, jolloin "teoreettinen linjan kohtaaminen".

Lisäksi ajettu: L2 #3497 - kohdattu 2x: #3466 & #3478.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Nsk. "väliviesti" siis: II A. Ks./kts. ylle.
 
Viimeksi muokattu:
Osio III - tänään ajettua-

Ajot taltioitu Nokia-puhelimen malli 108 tekstiviestien luonnoksina. Mitään epävarmoja havaintoja ei taltioitu tässä yhteydessä eli tähän yhteyteen.

Ajettu: L2 #3458 - kohdattu #3461. Edelleen jatkettu samalla linjalla: #3490 - kohdattu #3497 & #3459. Kohteesta paluulla: L8 A181, L1 #3487. Heikosta visuaalisuudesta taikka huonosta havaitsemisesta johtuneita kohteita ei tallennettu/havainnointia rekisteröity. Termi (A) viittaa Koiviston Auto-yhtymään, muut bussiyhteyksien operaattorit: kuten Nobina merkitty (#) -etumerkillä.
 
Ajettua eilen, 7.8.-34 ke: linjan 2 auto #3477. Kohdattu ainakin #3466& #3461, + hyvin paljon mahdollisesti, myös #3492, Paluulla ajettu samaten/samaisen linjan (2) auto #3475.
 
Ajettu tänään linjalla 2; m-p. Eli sekä meno että paluukyyti. Kohtaavia vuoroja ei rekisteröity. Sen sijaan taltioitiin muutama muu auto linjallaan - eritoten linja 21 (m-p).

Tehtyjen ajojen päätarkoituksena oli Kärpät-KalPa harjoitusmatsissa käynti. Tuo ottelu oli kauden ainut Oulun Kärppien "kotipuolen harkkapeli". Illan ehdottomana bonuksena, sain nähdä lähietäisyydeltä suuresti ihailemani AC Oulun brittivahvistus ja pelaajatähti A.M. Coffeyn, joka pelaa numerolla #9. <3 Seuraavassa jatkoviestissä tulen purkamaan tämän koetun illan ajeluja ja muutamia kohtaamisia. Kaikkia ei siis taltioitu, ja uudesta tavastani poiketen en ottanut ylös linjan kohtaamisia.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Illan ottelun yleisömäärän kuulin - mutta se meni meikulta hieman ohitse. Se lienee n. 2 550 - 2750 (max. 2 850). 15. päivän eli perjantain Kaleva kyllä tietää sen tarkan määrän kertoa. Varsinaisen peliajan päättyessä oli pelitilanne lukemissa 2-2 eli tasan. Selvyyden vuoksi: Leedsistä lähtöisin oleva #9 Ashley Coffey on jalkapallon pelaaja - ei kiekkostara, vaan futaristara. <3
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Ajettu linjalla 2 auto #3494. Kohdattu linjalta 21 tuleva/risteävä auto #7/A7. Edelleen havaittu linjalla 63 oleva auto #50 & linjan 20 auto #1401/A1401.

Paluulla: linjan 2 auto #3461. Kohdattu linjan 21 Kabus-kaupunkibussi, jo väistymässä olevan autotyypin yksilö #135/A135. Kaikkia kohtaamisia ei havainnoitu, eikä nyt tässä linjalla kohtaamisia rekisteröity. Syksyn uudet aikataulut olleet nyt 1 viikon verran voimassa; ke 7.8. -24 alkaen.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Aiemmin ajettua, noin muutama päivä eli alle viikon verran sitten. Ajo suuntautunut Oulun keskustaaan. Ajotapahtumat kahdessa erillisessä viestissä, joidenka aikajana saattta tässä yhteydessä tähän sekoittua. Mukaan on liitett ynä saman linjan autojen kohtaamisia.

Ajettu: linjan 2 auto #3460. Kohdattu: auto #3468 & 3470 + #3458 & #3478. Ilmeisesti ajettu (-ei siis kohdattu?) linjan 1 auto #3484. Kohdattu linjan 1 auto #3110. Havainto muusta sarjasta täysin poikkeava, alkupään numeroinnin osalta; vrt. 34xx vs. 31xx.
 
Viimeksi muokattu:
Ajettu linjalla 1, autolla #3497. Kohdattu saman linjan #3487. Tämän jälkeen, linjan 2 havainto/kirjoitusvirheen vuoksi - tunnistamattomaksi jäävä auto (mahdollisesti #3478) , jolla kohdattu autot #3458 & #3475.
 
Ajettua, la 17.8.-24: L1 #3475, kohdattu risteävä L21 A1419. Kohdattu myös: #3464 & 3468. Mutkan kautta paluulla: "side ways to back and front" L15 A2 (havainto kyettiin myöhemmin varmentamaan jälleen paluulla) & L14 A1420. Sittemmin L1 #3465, kohdattua: #3461.
 
OSL-Runo:

No onko se linja tuo nyt;
Yks' kyttää kaks' ;)
- Vaiko kenties kaks'kytä yx
Jää moni ajelu arvuutteluun
Moniin arvoituksiin nekin myös
Jääpi net: kun miksi ja milloin
Niihin ajeluihin ryhdyinkään
Kun ei aina, sitä tiennyt edes
Että mikä linja tuo & mistä takaisin...
 
Ajettua & havainnoitua/nähtyä: tänään, ti 20.8.-24.

Menolla: linjan 1 #3466 & linjan 2 #3467. Havaittu linjan 7 (joka siis, nyt loppukesästä KA-yhtymälle siirtynyt linja) - auto A1420. Paluulla pyrittiin varmistamaan havainto, muttei tässä onnistuttu - muuten kuin vain pelkän autotyypin (sähköbussi Yutong E12 "Pelican") pohjalta. Edelleen havaittu linjan 21 auto A165 sekä linjan 35 auto A2.

Paluulla Tuirasta: linjan 35 A4 & linjan 2 auto #3462. Kohdattu & havaittu: uuden värityksen saaneet VDL Citeat: A172 & A179; linjalla 15. Edelleen havaittua: linjan 20 auto A1401. Käytetty A-tunnus siis viittaa linjan operaattoriin.
 
Takaisin
Ylös