Assamiehen onnikkabongaukset

^-Ja tuo edellinen (L7-A40), oli varsin hypoteettinen optio. En näe juurikaan mitään käytännön järkeä, lähteä ylittämään esim. vilkkaasti liikennöityä väylää, jonkin bussihavainnon perässä. Näin en myöskään tehnyt taikka toiminut. Ylt.
 
Viimeksi muokattu:
^-Ja tuo edellinen (L7-A40), oli varsin hypoteettinen optio. En näe juurikaan mitään käytännön järkeä, lähteä ylittämään esim. vilkkaasti liikennöityä väylää, jonkin bussihavainnon perässä. Näin en myöskään tehnyt taikka toiminut. Ylt.


Ajettua tänään: L2-KA142, L20-KA7 & L14-KA160. KA-tunnus kertoo ajo-operaattoriksi: Koiviston Auton. Aivan kaikki ajotapahtumat eivät ole tallentuneet. Syy ajoihin: paikallisessa seurakunnassa /evl. (Ev. Lut.) tehtävä kirkkoherran vaali. Yst. terv. :redface:
 
Ajettua tänään: L2-KA142, L20-KA7 & L14-KA160. KA-tunnus kertoo ajo-operaattoriksi: Koiviston Auton. Aivan kaikki ajotapahtumat eivät ole tallentuneet. Syy ajoihin: paikallisessa seurakunnassa /evl. (Ev. Lut.) tehtävä kirkkoherran vaali. Yst. terv. :redface:

-No tuo auton KA40 ajo toteutunut..! ;) Ajettua hiljakkoin: L1-A84 + L2-A L8-A40 & L2-A136. Tarkistetaan vielä, nämä tämä muistiinlaitto eli -laitot. (L=linja, A=auto).

---------- Viestit yhdistetty klo 11:03 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:00 ----------

^-Tosin, on ajo-operaattori näissä näistä eriävä! Linjalla 7 on OuBus, ja linjalla 8, taas KA = Koiviston Auto.
 
Ajettu nyt muutamilla; niin linjoilla kuten autoillakin. Yutong E12:n päivitysbongauksia on toisinaan ollut vaikea saavuttaa. Havaintokykyni ei enää riitä, siihen - että esim. nopeasti ohi ajavasta autosta saataisiin havaintoja kunnolla.

Tänään havaittua: linjan 7 auto #42 sekä linjan 10 auto #10. Linjan 51 auto nähtiin, muttei siihen saatu muuta havainnetta.

---------- Viestit yhdistetty klo 22:46 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:43 ----------

Muutoin on KA:n sähköbussit KA-2 & KA-6 tulleet ajetuiksi. Volvon autot kootaan Puolan Wroclawissa. Korjatkaa toki, jos tässä on jokin virhe tapahtunut.
 
Viimeksi muokattu:
Olen nyt avannut juuri vast'ikään uuden some-tilin, joka mikä on: M$:n (MicroSoft) Linked In-tili. Saatan tuoda sinne näitä näkymiäni esille siellä, omissa viestiketjuissani. Topiikkeja on siellä ollut kuitenkin varsin moniaita, se jos mikä - hämärtää fokusta sekä fokusaatiota. Keskusteluni tosin ovat siellä vielä kaikki täysin englanniksi. Ylt. Kaketsun assamies.

Jk. Mielipidevaikuttajan roolia olen koettanut, parhaan taitoni mukaan jatkaa. Osa kommentoinneista on maksullisia meikulle - mutta ne kuitenkin suodatetaan sangen tiiviin seulan läpi. Joten lähes usein, tiedän varsin hyvin, sen aiheen & asiallisuudet: mistä tulen kirjoittamaan. WbR. -assamies-

---------- Viestit yhdistetty klo 18:17 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:14 ----------

Aiemmin ajettuina, merkitään: L1 - A140/KA140 (#140) & L20 - A153/KA153 (#153).
 
Viimeksi muokattu:
Ajettu 2x viime aikoina Revon Turistiliikenteen autolla linjalla 40. Auto oli #40 kummallakin kertaa. Tehdyt lyhyet retket olivat eri / poikkeavilla osuuksilla. Jälkimmäinen reissuista suuntautui Tuiraan.

Tapasin myös legendaarisen kuljettaja Veijon KA:lta (Koiviston Auto-yhtymä) linjalla 2. "Hän tuo päivän säteen ajamaansa bussiautoon ja nostaa ylös auringon aina". Näin runollisesti kuvaellen: KAM - Kaketsun assamies. =D / ;-D
 
^~Kun yritän tuon auton yhdistää kontekstuaalisesti - ajettuun linjaan (linja 2) nähden; niin päädyn autoon #159. Se on mahdollinen & myös varsin todennäköinen tässä. Ajotapahtumien havainnoimiseksi, tulisi olla joko muistilehtiö taikka vihkonen mukana. Nykypäivänä olisi erittäin helppoa kehittää myöskin, nsk. erillinen bongaus-sovellutus mobiili-laitteisiin. Tällaisen koodaaminen lienee sekin, varsin simppeli homma nykyään.

Joskus olen tallentanut tekstiviestien luonnoksina; näitä tehtyjä - anteeksi toteutettuja ajotapahtumia.
 
Olen hartaasti yrittänyt miettiä sopivaa slangin tyylistä termiä kaupunkibussille citylinjoilla. Itse olen lyhentänyt termiin "cb". Sen voisi kääntää esimerkiksi "cibari" taikka "sipari" -nimeksi..? Jätän tämän kysymyksen vielä täysin avoimeksi ja vielä hautumaan. Tuon uuden (?) cb-käsitettä kuvailevan termin; tulisi olla suhteellisen selkeä sekä helposti ymmärrettävissä. Viime aikoina olin tehnyt "rantalinjalla" D tehdyn bussiajelun cb:lla. Tätä kirjoittaessa palvelee 4x eri kaupunkilinjaa; A-D. Yst. terv.
 
Koiviston Auto poistunut joiltain keskeisiltä runkolinjoilta operaattorina. Tilalle tullut Nobena, joka käyttää telillisiä sähköbusseja. Näiden autojen valmistajaa taikka tyyppiä ei vielä identifioitu. Bussien numerotunnukset nyt siis neli-numeroisia: alkaen osuudella 34xx.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Ajettu Kaakkurin kautta Tuiraan. Ajettu useita ajoja ja tehty linjan vaihdoksia. Uusilla sähköbusseilla uudella operaattorilla: eivät ole maksuyhteydet toimineet, joten siis osa ollut "ilmais-ajeluita". Näiden ajelujen tarkoitus oli Euro-vaaleissa äänestäminen.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Autojen ajonumeroita eli autojen identikaatiota taltioitu. Vain pelkästään muistiin merkitsemällä nämä tehty, eikä mitenkään muilla tavoin. Kuten esim. sovelluksia taikka videointia, kuvantamista käyttämällä. Tällä haluan kunnioittaa myös kanssa-matkustajia.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Anteeksi, korjaan: "identifikaatio" (ei identikaatio). Tämä korjauksena edelliseen nyt myös lisätään.
 
Viimeksi muokattu:
Uusi ajoreittien bussilinjan kilpailu toi Nobenan, näinkin sen lukuisia busseja kolmioraiteen alueella Limingantullissa. En vain osannut hahmottaa sitä niin kaukaa, kuin sitä katselin ja seurasin. Siellä sijainnee edelleen myös ns. Heinäpään katsastuskonttorikin, vaikkei tuo alue enää mitään oikeata Heinäpäätä olekaan. Olenhan itse myös entinen HP:n asukki, sieltä Isonkadun etelän / lännen alkupäästä!
 
Olin tehnyt lukuisia bussiajeluja, jotka jäivät kokonaan täysin merkitsemättä. Syy tähän: ei ollut asiallisia merkitsemisen välineitä mukana. Muistissa nämä eivät enää voineet edes pysyäkään.

Havaittu Nobenan uusiksi bussityypeiksi: telillinen BYD, valmistajan sijainti Kiinassa. Kuten myös Yutong E12 -sarjan "Pelikaani" (Pelican) - bussien.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Nyttemmin otettu mustekynä & taskulehtiö uudelleen käyttöön. Seurasin vuoden 1984 dokumentaarista juna-ohjelmaa, jossa ei varmaankaan ainoankaan sinisen junavaunun numerointi selvinnyt (YLE).
 
Viimeksi muokattu:
Bussiyhtiön nimi on Nobina, ei Nobena. Nobinan kalusto koostuu pelkästään näistä BYD:n valmistamista telibusseista, jotka ovat käyttövoimaltaan sähköllä toimivia.
 
Selvä on, ok tämä. Anteeksti tämä heikko oikolukuni. Olen kyllä kirjoittanut muistiinpanoihini nytkin, joskin tahallisesti toisin. Annteekssti tää paha pirullisuuteni. Nobinan kuskeja vastaan ei minulla ole kyllä niin yhtään mitään. Lisää seuraa jatkossa...
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Tänään käyty Rotvalla Konvalla, eli Konvassa. Bändileirin päätös oli, 4 nuorten bändiä esiintyi. Joista heistä voidaan sanoen ilmaista tämä: todellisia lahjakkuuksia tarjolla! Käytetty tähän, joskin ennalta tiedostamattomaan tapahtumaan: juurikin nimenomaan Nobinan BYD-sähköisiä kaupunkibusseja. Tapahtuman kestoa en tiedä, mutta 3/4 bändistä sain pongattua. Tapahtumaan liittyi "tämän hampin" hamppari-ateriointia likeisessä BK:ssa eli Burger Kingissä. Ajotapahtumat liitetään tähän myöhemmin.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Edellistä aiempaa ajotapahtumasarjaa ei kyetty taltioimaan. Tämä tapahtui sekä merkintävälineiden puutteista, että tämän tollon yleisestä pöhköydestä johtuvina.

Lisätään tähän astiset lauantain, 15.6.2024 tehdyt ajotapahtumat:
Ajot toteutettu yksistään Nobinan BYD-kaupunkibusseilla, jotka sekä telillisiä että täysin sähköisiä eli ovat sähköbusseja.

Linja 2: #3465. Linja 3: #3493. Linjan kohtaaminen Äimärautiolla (raviradan lähellä) - kohdattu saman linjan bussi #3494. Lähistöllä VR:n varikko Nokelassa. Linja 1: #3475. Linjan kohtaaminen Kv, havaintoa ei kyetty tunnistamaan. Kohtaaminen ei toteutunut pysäkin kohdalla, jolloin linjan vaihdos teoriassa/periaatteessa molempiin suuntiin mahdollinen.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Täydennetään & korjataan: Rotuaarin lavalla soitti 4 eli nuorten bändiä, näistä 3 sain bongattua. Ja kyllä olin kannustaen & rokaten menossa mukana! Upija iltapäivä oli siis todella, todellista nuorten tekemää mahtimusaa tarjona! Uskomattomia cover-biisejä & omia rock-teoksia. Hienoa, kiitos!!! <3 Pari kyyneltippaakin siinä toki vierähtää taisi... ;'-D Lt.-A-
 
Viimeksi muokattu:
Merkitty 3x linjan bussien kohtaamisia, näistä 2x R:la + 1x Kv. Kaikki kohtaukset linjalla 2. Tämä siis oma bussiversioni junakohtauksesta, ja tietyn pysäkin kohdalla, olisi samalla linjalla mahdollisuus kumpaan tahansa kulkusuuntaan. Etenkin mikäli nuo kohtaamisen pysäkit sattuvat sijaitsemaan vastakkkain. Pelikaanin kyytiin noustu ensi kertaa Koiviston Autolla. Pelikaani = Yutong E12.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Ajomerkinnät sekä havainnot tehty Nokian 301-mallisella puhelimella, johon taltioitu havainnot tekstiviestien luonnoksina.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

"TikTok"-sähkärit täyttävät nykyisellään paljon bussiliikennettä. Kutsun kiinalais-valmisteisia tällä lievällä pilkkanimellä. Laitetaan hommat BYDeen & noustaan Pelikaanin kyytiin - Jutari-matka alkaa..! "Jylppylän BYDet" vielä kylläkin ajamatta... 🇫🇮
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Raksilassa kohtasivat Nobenan, anteeksi Nobinan autot #3495 & #3475, jossa itse olin. Kaukovainiolla kohtasivat #3483 & #3475. Ajettu KA:n (KA-yhtymä/Koiviston Auto) #1411, linjalla 4. Silloilta alas etelään tullessa kohdattiin linjan 21 auto #1412. Paluulla näköhavainto varmennettu. Ajettu myös KA:n linjan 20 autolla #5. Raksilassa kohtasivat myös linjan 2 autot: #3495 & #3472, jossa itse olin.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Korjataan & täsmennetään + tarkennetaan: linjan 21 auto #1412 oli siis tulossa pohjoisesta päin kohden keskustaa. Itse ajoin linjan 2 autossa #3475, kohden pohjoista kulkusuuntaa sekä Oulujoen silloille päin, hieman ennen Pokkitörmää.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkennetaan vielä tätä; kävin tekemässä mutkan sekä apteekissa & Kauppakeskus Valkean Kesäkadulla, missä tervehdin poliiseja & järjestyksenvalvojia. Huomasin & havaitsin Nosto-automaatin muuttuneen: Otto-automaatiksi, mikä oli kannaltani katsottuna, vain pelkästään hyvä asia. Kävin myös ottamassa Doppiossa, oik. Bacaro Doppio: pienen lasillisen italialaista valkoviiniä. Loppuajo suuntautui Taskilaan, pysäkille mikä lähellä talvista lumenkaatopaikkaa sekä Taskilan vedenpuhdistamoa. Tarkoitukseni ei ollut mikään taktillinen eikä vakoilu, taikka mikään muunlainen partisaani/desantti-toiminta. ;) 3 kpl paloautoja havaittiin, yksilöintejä ei rekisteröity taikka taltioitu. Sen sijaan miehistöjä tervehdittiin. :)
 
Takaisin
Ylös