Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Jatketaanpa tästäkin aiheesta. Bulella on menossa varsinainen hölmöily. Ensiksi tehtiin Erottajan pysäkit valmiiksi, nyt sitten on kaivettu tuore asvaltti auki ja rakennettu katokset. Ei olisi voinut tehdä kerralla valmiiksi?
Tuskin toimisi Suomen erikoisolosuhteissa kun joku autoilija ihmettelisi turhan liikennevalon merkitystä ja päättäisi lähteä kaasu pohjassa kiihdyttäen tuosta.
Pysäkillä olevan ratikan ohittaminen on meillä kielletty ilman valojakin. Autoilijoiden yleinen asenneongelma vaan on, että punainen valo tuntuu olevan ainoa liikennesääntö, jota noudatetaan jopa ilman välitöntä valvonta- ja sakkoriskiä. Oikeanpuoleista liikennettäkin noudatetaan vain silloin, kun uskotaan, että on välitön kolarin vaara jos ajaa vasemmalla kaistalla. Siitä syystä mm. Roihuvuoressa bussipysäkkien kohdalla on kadun keskellä aita.Erilliset liikennevalot pysäyttävät autoliikenteen kun ratikka on pysäkillä, joka on kadun keskellä:
Voisiko tälläinen ratkaisu olla omiaan Bulevardin pysäkkiongelmille?
Erilliset liikennevalot pysäyttävät autoliikenteen kun ratikka on pysäkillä, joka on kadun keskellä:
http://citytransport.info/PhotoCD/1144_69a.jpg
http://citytransport.info/Digi/3163a.jpg
http://citytransport.info/Digi/3184a.jpg
Niin, pysäkillä olevan ratikan ohittaminen on kielletty oikealta puolelta, mutta vasemmalta sen saa ohittaa, jos sitä ei ole vaikkapa sulkuviivalla erikseen kielletty.Pysäkillä olevan ratikan ohittaminen on meillä kielletty ilman valojakin.
Niin, pysäkillä olevan ratikan ohittaminen on kielletty oikealta puolelta, mutta vasemmalta sen saa ohittaa, jos sitä ei ole vaikkapa sulkuviivalla erikseen kielletty.
Käytännössä laillisesti tehty raitiovaunun ohittaminen ja varsinkin tarve siihen on erittäin teoriittinen tilanne ja sen vuoksi autokouluissa opetetaan "keep it simply" periaatteella, ettei raitiovaunua saa milloinkaan ohittaa.
Tämä liittyy nyt myös tuohon kolmosen Eiran lenkin aikatauluongelmaan, kun Eirassa ei ole mitään järkevää paikkaa missä voisi tasata aikataulua, autojen eteen ei voi jäädä jurruttelemaan.
Olympialaiturin pysäkki.
Mutta pahaksi onneksi kuljettaja oli jo kytkenyt pysäkillä seisovan vaunun ulkonapit pois päältä, sillä nuolivalo Aleksille oli juuri vaihtumassa (soisin kuljettajien yleisemminkin toimivan noin – liian usein käy niin, että matkustajat painavat ovet auki viime hetkellä ennen valojen vaihtumista ja sitten kuluukin sen verran aikaa, että ne vaihtuvat taas ja sitten odotellaan uudestaan yksi valokierto – tuossa nimenomaisessa kohdassa ei taida toista kertaa edes saada valoja, kun tuo on tilausavalo).
Eikö se sitten olisi huonoa palvelua?