Bussi-Jokeri

Nykyasetuksin, linjan 550 takalinjakilven numero erottaa paljon pidemmälle kuin tämän puna-oranssin neliön edessä.
 
Minä en ymmärrä, että miten tuota linjakilpeä ei erota. Omasta mielestäni se on varsin selkeä ja pelkästään kilven oranssista pohjasta pystyy tunnistamaan, että mikä linja on kyseessä. Jos yksittäinen ihminen ei sitä tunnista, niin sille ei voi mitään.

Kyllä sille pitää voida jotain. Pääkaupunkiseudun joukkoliikenne kun on ennen kaikkea muita kuin linjan punaisesta neliöhärpäkkeestä tunnistavia harrastajia varten.

Kyltti näkyy todella huonosti muun muassa auringon paistaessa sitä kohden. Eilen tiirailin pysäkillä sitä iltapäivän valaistuksessa Haagan ympyrän pysäkillä. Numerot erottuivat ehkä bussinmitan päästä.

Kun pikkupojat pääsevät koodaamaan kaikkia kivoja kelloja ja pillejä, käyttäjä ja testaaminen tahtovat unohtua. Toinen esimerkki tästä on joker... runkolinja 550:n sisällä oleva pysäkkinäyttö, jonka fontti on keksitty panna oikein kunnolla boldaten. Boldifontti vain on yleensä hankalammin luettavissa, siksi sitä pitäisi käyttää harkiten ja vain korostajana.
 
Tuskin siellä silti pysäkkikatoksia vaihdetaan?

Ei sentään katoksia vaihdeta, mutta pientä päivitystä kuitenkin. Sini-vihreän Jokeri-tekstin/logon tilalle vaihdetaan numero 550 jonka väritys on bussien etukilvestä tuttu, oranssi pohja, valkoinen numero. Metron tämänpäiväisissä kuvaviesteissä on kuva Oulunkylän aseman pysäkistä johon uusi 550-numero on juuri laitettu.
 
Hoitaako Helb 550:n kuskinvaihdot nykyään Roihupellossa, Itikseen päin mentäessä? Ei tunnu ainakaan hirveän loogiselta lukuunottamatta sitä, että odotettiin kuskia vielä 3 minuuttia.
 
Hoitaako Helb 550:n kuskinvaihdot nykyään Roihupellossa, Itikseen päin mentäessä?.

Hoitaahan se, nyt olen alkanut tottumaan kulkemaan tietyllä vuorolla, jos näen että se on kaukana valoissa niin ei siihen ole mikään kiire sillä vaihtavat kuljettajaa jolloin siihen ehtii aivan hyvin.
Ihmettelin itsekin, että minkähän takia eivät vaihda Westendinasemalle päin, mutta kai joku asiasta enemmän tietävä osaa selostaa tarkemmin tämän idean.
 
Ihmettelin itsekin, että minkähän takia eivät vaihda Westendinasemalle päin, mutta kai joku asiasta enemmän tietävä osaa selostaa tarkemmin tämän idean.

Ajoaikasäädökset voivat tulla vastaan ennemmin, kuin Roihupellon pysäkki Westendiin päin ;)
 
Ajoaikasäädökset voivat tulla vastaan ennemmin, kuin Roihupellon pysäkki Westendiin päin ;)
Eikö Itäkeskuskin olisi aika hyvä, ei kuluisi ainakaan aikaa kuskinvaihtoon:)

OT: Vaihtuuko 415/451:n kuljettaja Ruskeasuon pysäkillä vai R:torilla?
 
Eikö Itäkeskuskin olisi aika hyvä, ei kuluisi ainakaan aikaa kuskinvaihtoon:)

Roihupellon pysäkkivaihdossa ei tarvitse maksaa kuljettajille "ylimääräistä", kun ei tarvitse siirtyä turhaan. Liikennöitsijät suosivat siksi usein pysäkkivaihtoja mahdollisimman lähellä varikoita. Ruhan kuskit vaihtavat käsittääkseni "Vihdintie":n pysäkkiparilla kuskia.
Nobinan aikaan kesken linjaa taisi kuljettajavaihdot olla kiellettyjä, tai siellä kuskia vaihdettiin aina vain päätepysäkillä..
 
Kai se menee niin, että yrittävät tietenkin vaihtaa mahdollisimman lähellä varikkoa, tässä tapauksessa Ruskeasuon varikon pysäkillä.

Useimmiten varikon pysäkillä ja joskus Elielinaukiolla, mutta ei koskaan Rautatientorilla. ;) Jos 451:n kuskin ajo loppuu Elielinaukiolle, seuraava ajo saattaa alkaa esim. Itäkeskuksesta. Metrosiirtymisiä on suht paljon.
 
Hoitaako Helb 550:n kuskinvaihdot nykyään Roihupellossa, Itikseen päin mentäessä? Ei tunnu ainakaan hirveän loogiselta lukuunottamatta sitä, että odotettiin kuskia vielä 3 minuuttia.
Kuljettajan vaihtoja Roihupellossa molempiin suuntiin, Itäkeskuksessa ja Vihdintien pysäkillä molempiin suuntiin. Ja juurikin edellä mainituista syistä ja vain ruuhka-aikojen ulkopuolella sallittua :D

---------- Viestit yhdistetty klo 9:55 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 9:51 ----------

Ihmettelin itsekin, että minkähän takia eivät vaihda Westendinasemalle päin, mutta kai joku asiasta enemmän tietävä osaa selostaa tarkemmin tämän idean.
Tuota, mitäs siinä olisi fiksumpaa ja erilaista siinä toisella puolella vaihtamisessa? Jommasta kummasta kuljettajasta se on joka tapauksessa yhtä tyhmän tuntuista, Itikseen mennessä sillä joka aloittaa ja Westendiin mennessä sillä joka lopettaa... ;)
 
Tuota, mitäs siinä olisi fiksumpaa ja erilaista siinä toisella puolella vaihtamisessa? Jommasta kummasta kuljettajasta se on joka tapauksessa yhtä tyhmän tuntuista, Itikseen mennessä sillä joka aloittaa ja Westendiin mennessä sillä joka lopettaa... ;)

Itiksestä tullessa bussi tuskin jää kovin paljoa myöhään, joten pois jäävä kuljettaja pystynee useimmiten lopettamaan rupeamansa varsin täsmällisesti. Noin pitkällä linjalla taas linjan loppupäässä ei ole mitenkään harvinaista, että bussi on useita minuutteja myöhässä arvioidusta ohitusajasta, jolloin lopettavan kuljettajan työajassa on joko huomioitava epätäsmällisyys tai sitten maksettava ylitöitä.
 
Takaisin
Ylös