Rehtori
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 2 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 393
Jaa niin että kaikissa olisi mittarissa tasaisesti saman verran ja ne tulisivat romutusikään samalla hetkellä? Ja korvausinvestointi olisi iso kertapotti?
Tarkemmin asiaa ja ympäristöä tuntematta veikkaisin että kyseessä on tulevan kassavirran optimointi. Ei tule isoa korvaushankintaa, mahdollisesti pahimmillaan juuri sopivan aikaa ennen sopimuskauden loppua. Sopimuksen loppuessa käsissä olisi runsaasti saman verran ajettua kalustoa. Yhtäkkiä ajatellen voisi olla kivampi olla pieni määrä huippukuntoista kalustoa ja loput puhdasta romua. Silloin ei ole käyttänyt liikaa rahaa turhiin kaluston korvausinvestointeihin, ja mitä on hankkinut on säilyttänyt mahdollisimman paljon arvostaan.
No, tämä nyt on arvailua. Mutta tällainen tulee mieleen.
Voisiko kyseessä olla se että kahdeksan autoa jää pois sopimuksesta elokuussa 2020. Loput 28 autoa tulevat säilymään linjalla todennäköisesti kesään 2028 saakka. Voisiko olla niin että nuo kahdeksan ajetaan loppuun kesään 2020 mennessä jolloin niistä voidaan luopua ja loppja säästetään jotta kestävät tuonne 15 vuoden ikään saakka? Vanhoilla autoilla ei uusissa sopimuksissa ole pärjätty, joten nuo voi olla järkevääkin poistaa seitsemän vuotta vanhoina.