- Liittynyt
- 17 Lokakuu 2011
- Viestit
- 2,925
Tänään Helb 1327:n mittarissa 99400km, 100tkm siis rikki huomenna :lol:
Meidän koulun 2007 vuoden Scania K340 OmniExpressin (JHK-531) mittari kilahti tänään 110tkm, verrannollista. :lol:
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tänään Helb 1327:n mittarissa 99400km, 100tkm siis rikki huomenna :lol:
Meidän koulun 2007 vuoden Scania K340 OmniExpressin (JHK-531) mittari kilahti tänään 110tkm, verrannollista. :lol:
Vajaa kolme kuukautta vanhaan Nf 910:n kääntyi 44tkm mittariin tänään
Väittäisin kyllä, että HelBin aikana Jokerilla tullaan näkemään jos jonkin sorttista ruoskaa. Nythän noita uusia Scaloja ei ole pahemmin testattu. Enkä myöskään ihmettelisi jos ainakin viikonloppusin näitä jokeriautoja näkyisi siellä sun täällä. Ja väitätkö tosiaan, että HelB tuliteriä Scaloja seisottaisi? Eiköhän niistäkin kaikki irti oteta ja ovat 7 vuoden päästä vähintään samassa kunnossa kun Namibian Volvot.. Sitä paitsi, nythän ne jokerivolvot alkaa vasta volvoja olemaan kun muutama miljoona on mittarissa, pikkusen kaipaa vaan pientä pintaremonttia..
Tai sitten lastaamalla se täyteen tiiliskiviä ja siirtelemällä niitä edes takas siellä peräpään terraariossa. Mutta käytännön testaus olisi ollut paikallaan. Ei se muuta olisi vaatinut kuin bussi täyteen vaikka kadulta haalituilla ihmisillä ja sillä ympäri ruskeasuon varikkoa. Se että, miksi eivät seisottaisi niitä on siinä, kun HelBin linjoilla näkee muutenkin jos jonkinlaista romua. Sitten kun nämä romut leviävät (esimerkkinä surullisen kuuluisat lentokenttämannit) niin helppohan siitä on ottaa tuliterää Scalaa linjalle Se että jos otetaan muutama tonni pois liikennöintikorvauksista tuskin tuota taloa kaataa..
Tämä kiinnostaa minuakin. Mitäs sitä testaamaan, kun 7 vuotta sitten ensimmäiset samanlaiset KUB-kyttyrät rymisteli Helsinkiin ja siitä lähtien on tiedetty, että se liikkuu eteen ja taakse, päästelee välillä kunnon savupilviä ja matkustajat saavat keskisillan takapuolelle ahtautua kun sillit purkkiin
Se on jotain harhaista utopiaa, että Jokerilla ei jatkossa nähtäisi muita kuin oransseja busseja. Neljä varabussia 33:lle on aika vähän. Vaihtoehto tietenkin maalata pari Ikarusta oranssiksi ja laittaa varan varoiksi
Toki tietyllä hetkellä jonkun HelB:n ajojärjestelijän mahdollinen 'tietämättömyys' tai 'osaamattomuus' voi johtaa siihen, että oranssi runkolinjabussi eksyykin aivan väärälle linjalle.
Pakko oli taas lukea ketjua läpi, nyt sentään kohta vuosi ajettu ja tänään tuli firmalta kiitos runkolinjan kuljettajille asiakastyytyväisyys tutkimuksen tulosten pohjalta... mielestäni näistä edellä mainituista ei hirveän moni ole toteutunut... eikä tässä ollut vielä nuo kaikki löytämäni haukkumiset...Pessimisti ei pety
Joillain on odotukset vähän turhan korkealla liikennöitsijävaihdoksen osalta. Linjalla on kuitenkin "isoja" muutoksia, avorahastus ja liikenteenohjaus jotka ovat kaikille ihan uusi asia. Kaiken ei voi olettaa sujuvan kuin rasvattu heti alusta
Olettaisin, että 4 vara-autoa jaetaan varikoiden kesken niin, että molemmilla on kaksi. Silloin ei tarvitse enää olla kuin vaikka kaksi kolarikorjauksessa ja yhden muuten vaan pajalla, niin ollaan valinnan edessä jätetäänkö ajamatta vai laitetaanko Ikarus ajamaan yksi sivu
Nobinallakin useimmiten on näkynyt muu, kuin jokeribussi korvaamassa lisänumeroa, joka on laitettu korvaamaan varsinaista jokeria. Nyt kesä on poikkeuksellista aikaa kun jokerit roikkuvat maalaamolla, elokuussa niillä ei muuten saisi ajaa mitään..
Etu- ja keskiovesta sisäänmeno on nopeuttanut lastausta, takaovi tuskin merkittävästi muuttaisi tilannetta.
Onko näkynyt muita autoja 550:llä? :tongue:
Heh heh, jos ei lasketa näitä testauksia Hsl:n luvalla :wink:Onhan se #1402 siellä käynyt silloin tällöin.
Noniin, reilu puolitoista vuotta, ja 2 talvea linjaa Helbillä takana, muutamassa Varhan varikon autossa 200tkm täynnä Ja autot kuin uusia? Onko näkynyt muita autoja 550:llä? :tongue:
OT: Kuinkakohan monta kertaa olen tällä aikavälillä istunut Chaufferin kyydissä? Viimeksi ainakin eilenNoniin, reilu puolitoista vuotta,ja 2 talvea linjaa Helbillä takana (550:ta)...
Auts... Nyt jänskättää.OT: Kuinkakohan monta kertaa olen tällä aikavälillä istunut Chaufferin kyydissä? Viimeksi ainakin eilen
Ja viime yönä ajoin juuri 70tkm ajetulla Scalalla se tosiaan on pistänyt mietityttämään mikä logiikka siinä on, että osalla autoista ajettu se yli 200tkm ja osalla vasta tullut/tulossa 70tkm. Eikö näitä voisi hiukan tehokkaammin kierrättää?
Jaa niin että kaikissa olisi mittarissa tasaisesti saman verran ja ne tulisivat romutusikään samalla hetkellä?
Monet voittoa tekevät bussifirmat HSL-alueella tasaavat autosarjojen kilometrejä niin, että saman sarjan busseihin kertyy kilometrejä suunnilleen samaa tahtia. Tämän perusteella HelB ei näytä tekevän niin ja samalla yhtiön talousvaikeuksista on uutisoitu vuosia eikä niille näy loppua. Tämä tasaaminen ei varmaan yksinään ole syynä yrityksen tulokseen, mutta varmaan yksi niistä pienistä puroista, jotka siihen vaikuttavat.