Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
NF 869:n katto vuotaa takaikkunan oikealla puolella.
Samoin 605, kerran sateella oltiin kyydissä, ikkunan välistä tuli todella paljon vettä.
HelBin 301:ssä katto vuotaa takaovea vastapäisten penkkien yläpuolelta.
Olen huomannut 560 linjalla matkustaessani että osassa nappeja kuuluu ääni osassa ei, ja tämän piip äänen puuttuminen saa jotkut ihmiset hätääntymään kovasti vaikka stop teksti näkyisikin edessä. Mielestäni tämä ongelma ei ole Volvoissa ilmennyt, vaan Omniexpressissä enemminkin.
Olen huomannut 560 linjalla matkustaessani että osassa nappeja kuuluu ääni osassa ei, ja tämän piip äänen puuttuminen saa jotkut ihmiset hätääntymään kovasti vaikka stop teksti näkyisikin edessä. Mielestäni tämä ongelma ei ole Volvoissa ilmennyt, vaan Omniexpressissä enemminkin. Ne napit ovat semmosia pohjaan painettavan kytkimen tyylisiä kai, itse en ole kokeillut kun oma päivittäinen matkani menee aina suoraan päättäriltä päättärille. Scalassa oli tänään olevinaan niin, että osassa kuuluu ja osassa ei. Ja onko sitten juuri Scalassa niin että se ääni tulee sekä napin pohjaan painuessa että sen vapautuessa, vai johtuuko siitä että pidetään pohjassa "liian" kauan.
Eli, ne napit naksuvat kun painaa ja naksuu kun sormen nostaa. Näin käsitän ainakin. Mutta piip ääntä ei välttämättä kuulu, mikä saa ihmiset hädissään kokeilemaan eri nappeja huomaamatta sitä, että stop teksti on siellä, mutta se vuorottelee seuraavan pysäkin nimen kanssa.
Olisi mielenkiintoista kuulla taustatietoa tuosta, ja onhan tämä havaintokin varmasti. En ole varmaan vuoteen niin aktiivisesti jaksannut seuranta täällä, joten saattaa olla vanhakin juttu En ole saanut mielessäni asiaa oikeen ratkottua vaikka kohta varmaan 3kk matkustellut joka arkipäivä koko linjan päästä päähän edestakas...
Minun havaintojeni perusteella ainakin joissain OmniExpress -yksilöissä on ollut uudesta pitäen useampiakin toimimattomia stop-nappeja. Äänimerkin puuttuminen sen sijaan tuntuu olevan varsin yleistä monissa muissakin malleissa.
Minun havaintojeni perusteella ainakin joissain OmniExpress -yksilöissä on ollut uudesta pitäen useampiakin toimimattomia stop-nappeja.
Ymmärtääkseni napit ovat jotenkin kauko-ohjattuja eivätkä johdollista mallia. Näin ollen jos yksityinen nappi on tarpeeksi kauan ns. lepotilassa, niin se voi vaatia vähän herättelyä, eli pari kolme kertaa kun siitä painaa, niin pitäisi toimia.
Veikkaan että napit on kyllä ketjutettu kaapelilla toisiinsa, mutta ne eivät suoraan soita mitään kertalyöntikelloa tai käännä relettä, vaan välissä on joku bussin sisäinen dataväylä, joka on niin hidas, että viiveen huomaa. Raitiovaunista Bombardierin madoissa tämän väyläratkaisun huomaa erityisen selvästi, jos katselee vaunun takaosasta edessä päin syttyviä pysähtyy-kilpiä: kaikki syttyvät omaan tahtiinsa.Ymmärtääkseni napit ovat jotenkin kauko-ohjattuja eivätkä johdollista mallia. Näin ollen jos yksityinen nappi on tarpeeksi kauan ns. lepotilassa, niin se voi vaatia vähän herättelyä, eli pari kolme kertaa kun siitä painaa, niin pitäisi toimia. Äänen puuttumiseen olen runkolinjan omneissa kerran törmännyt, tein vikalapun, mutta epäilen ettäkö noin "harmitonta" vikaa olisi korjattu, tiedä häntä. 14 sarjan omneihin ei tullut tuota ääntä ollenkaan uutena, mutta joihinkin on lisätty se jälkikäteen.
Myös olen sitä mieltä että STOP -informaatio pitäisi näkyä erillisessä kilvessä punaisella koko ajan pysäkille saapumiseen saakka päällä olevana eikä vuorotteluna linjakilven kanssa.