Bussien kunto

Oon törmännyt useinkin toimimattomiin nappeihin. Pahimmillaan vasta kolmas nappi on sytyttänyt Stop-merkin.

En nyt osaa sanoa, missä bussimallissa näitä ongelmia on eniten ollut.

Kyseessä lienee, minusta muuten mukavat, Scania Omni Ekspressit. Esim. vuosi sitten linjalla 560 olisin jäänyt Vuosaaresta tullessa alas Kuninkaantammessa mutta jouduin Vantaalle kun takaa laskien vasta 7. nappi toimi. Useasti on takana kolme toimimatonta nappulaa.
 
Kyseessä lienee, minusta muuten mukavat, Scania Omni Ekspressit. Esim. vuosi sitten linjalla 560 olisin jäänyt Vuosaaresta tullessa alas Kuninkaantammessa mutta jouduin Vantaalle kun takaa laskien vasta 7. nappi toimi. Useasti on takana kolme toimimatonta nappulaa.

Jep, olen huomannut saman, että usein Omni Expresseissä ei toimi taaimmaiset napit
 
NF 1042 puuttuu takalinjakilpi. Kotelo löytyy kylläkin, onkohan joku kenties unohtanut laittaa sen huollon jälkeen takaisin?
 
Tulipa tossa huomattua Helb 1820 kyydissä matkustaessa, että penkit ovat aivan L-asennossa selkänoja aivan pysty suorassa ja istuin osa laskisi hieman alas päin. Näissä myös nostettu lattiaa ylemmäs koska takaoven vastapäätä olevalla penkillä istuminen tapahtuu lähes pää katossa kiinni. Natisee joka paikka käännöksissä.
 
Jep, olen huomannut saman, että usein Omni Expresseissä ei toimi taaimmaiset napit

mitäs huollossa tehdään - tai ei ilmeisesti kokeilla jokaista nappia erikseen. Pitäisi kyllä. Oleellinen väline matkustajan kannalta. Silloin tällöin törmään ilmiöön että joku nappi ei toimi ja sitten niitä toimimattomia on useampikin. Onkos tähän ongelmaan joku ratkaisu ?
 
Tulipa tossa huomattua Helb 1820 kyydissä matkustaessa, että penkit ovat aivan L-asennossa selkänoja aivan pysty suorassa ja istuin osa laskisi hieman alas päin. Näissä myös nostettu lattiaa ylemmäs koska takaoven vastapäätä olevalla penkillä istuminen tapahtuu lähes pää katossa kiinni. Natisee joka paikka käännöksissä.
Syy miksi HelBin Suburban teleissä (1816-1838) istuimet on tuossa asennossa johtuu siitä että ne asennettu väärin, 2-akselisissa Suburbaneissa (1801-1815) istuimet on oikein asennettu sillä selkänoja hieman taaksepäin kallistettu ja istuinosa hieman nousee ylös päin. Muutenkin nuo pätkät tuntuu olevan jämäkämpää tekoa kuin nuo telit.
 
Jos ja kun aiemmin esille tuomani stop nappien toimintaongelma kerran on melko yleinen niin ihmettelen että asialle ei ole tehty mitään. Saatan ehkä vain kuvitella, mutta nyt kun tiedän asiasta paremmin niin selvästi hahmottaa sen viiveen nappien toimimisessa tai sitten sen että välillä se toimii heti.

Huomaan edelleen kanssa sen, että se stop tekstin katoaminen pysäkkinimen tieltä joitain ihmisiä selvästi hämmentää.

Ehkäpä tästä voisi HSL:lle rustata jotakin palautetta, nyt kun olen tehnyt paremmilla tiedoilla lisää "havaintoja"? Jos kyseessä kuitenkin on ominaisuus niin asialle ei voine tehdä mitään. Palaute siten menisi ehkä enemmänkin hauskoja juttuja enpäs aiemmin ole kuullutkaan osioon HSL:n päässä?
 
NF 764 on kovin epämukava ainakin näin sateella matkustaa, katosta vuotaa vettä takapenkeillä olevien päälle.
Mikäs siinä, jos linja-autoissa olisi talvisin ja sateella täys läpiveto ihmiset olisivat huomattavasti virkeempiä perillä töissä. Lämpimät ja mukavat oltavat väsyttävät vain entisestään ;)
 
mitäs huollossa tehdään - tai ei ilmeisesti kokeilla jokaista nappia erikseen. Pitäisi kyllä. Oleellinen väline matkustajan kannalta. Silloin tällöin törmään ilmiöön että joku nappi ei toimi ja sitten niitä toimimattomia on useampikin. Onkos tähän ongelmaan joku ratkaisu ?

On. Otetaan työkalusarja ja avataan kaksi ristipää ruuvia, jonka jälkeen vaihdetaan CR2016.
 
Takaisin
Ylös