- Liittynyt
- 23 Elokuu 2005
- Viestit
- 3,331
Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?
Peli on minusta täysin pelattavassa kunnossa. Vietin keväällä pitkään aikaa sen parissa ihan mielelläni. Pitkään aikaan en ole pelannut, koska (sen lisäksi ettei ole aikaa) jotenkin peli alkoi toistaa itseään. Ja juuri vastaaville nuo laajennuksetkin ovat suunnattuja. Sen lisäksi ne ovat bisnesmallin kannalta tärkeitä: rahaakin on jostain saatava, ja vaikka nämä ns. DLC:t ovat melko edullisia, niitä voi kehittää peruspeliin nähden vähemmällä vaivalla. On peliin sen lisäksi tullut bugikorjauksiakin ja ominaisuusparannuksia.
Jokaisessa pelissä on kuitenkin aina omat haittansa, eikä liikennepeli voi todellisuutta simuloida täydellisesti. Yksi pelien haasteista on oppia niiden sisäinen logiikka ja selättää se. Minusta CiMin liikennesuunnittelun haasteet on voitettavissa. Riippuu tietysti itse kunkin tavoitteista.
Tämä ei tietysti Colossal Orderia lämmitä, mutta CiM on vähintäänkin näyttänyt, millaista liikennesuunnittelua kaupunki-/liikennesimulaatiopeleissä voi myös olla ja siten toivottavasti kehittää myös kilpailevia pelejä vastaavaan suuntaan. Iso askel lähemmäksi todellisuutta, mutta silti pelattavuus ja yksinkertaisuus säilyttäen.
Huoh. Käyttäisivät ennemminkin energiansa pelin vikojen korjaamiseen. Sitten kun peli on pelattavassa kunnossa, sitten lisää kaupunkeja.
Peli on minusta täysin pelattavassa kunnossa. Vietin keväällä pitkään aikaa sen parissa ihan mielelläni. Pitkään aikaan en ole pelannut, koska (sen lisäksi ettei ole aikaa) jotenkin peli alkoi toistaa itseään. Ja juuri vastaaville nuo laajennuksetkin ovat suunnattuja. Sen lisäksi ne ovat bisnesmallin kannalta tärkeitä: rahaakin on jostain saatava, ja vaikka nämä ns. DLC:t ovat melko edullisia, niitä voi kehittää peruspeliin nähden vähemmällä vaivalla. On peliin sen lisäksi tullut bugikorjauksiakin ja ominaisuusparannuksia.
Jokaisessa pelissä on kuitenkin aina omat haittansa, eikä liikennepeli voi todellisuutta simuloida täydellisesti. Yksi pelien haasteista on oppia niiden sisäinen logiikka ja selättää se. Minusta CiMin liikennesuunnittelun haasteet on voitettavissa. Riippuu tietysti itse kunkin tavoitteista.
Tämä ei tietysti Colossal Orderia lämmitä, mutta CiM on vähintäänkin näyttänyt, millaista liikennesuunnittelua kaupunki-/liikennesimulaatiopeleissä voi myös olla ja siten toivottavasti kehittää myös kilpailevia pelejä vastaavaan suuntaan. Iso askel lähemmäksi todellisuutta, mutta silti pelattavuus ja yksinkertaisuus säilyttäen.