- Liittynyt
- 2 Toukokuu 2007
- Viestit
- 2,407
Esteettömyys on hyvä juttu. Mulla meni sääriluu poikki viime kesänä, ja liikkuminen rullatuolissa oli yhtä painajaista, kun bussi oli korkealattiainen.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Esteettömyys on hyvä juttu.
Mitä? Onhan niitä, kulkevat kiskoilla...Vielä kun joku kehittäisi matalattialaisen kaukoliikennebussin, oltaisiin erittäin pitkällä.
Vielä kun joku kehittäisi matalattialaisen kaukoliikennebussin, oltaisiin erittäin pitkällä.
Miten on selitettävissä sitten se, että kaukoliikenteen (pika)vuoroissa on korkealattiakalustoa periaatteessa kaikkialla maailmassa eli sadoissa maissa, joiden linja-autoliikenteen kanssa Oy Matkahuolto Ab:lla ei ole mitään tekemistä..?Kaukoliikennebussien korkealattiaisuuden syy ei ole tekniikka eikä matkatavaratila.
Tärkein syy on se, että keskeinen osa kaukoliikenteen bussien tuloista syntyy Matkahuollon rahtipalveluista. Matalalattiaisuus vähentäisi rahtituloja.
Miten on selitettävissä sitten se, että kaukoliikenteen (pika)vuoroissa on korkealattiakalustoa periaatteessa kaikkialla maailmassa eli sadoissa maissa, joiden linja-autoliikenteen kanssa Oy Matkahuolto Ab:lla ei ole mitään tekemistä..?
Ei kai sitä kukaan kiellä.Miksi ansaintalogiikkaa ei saisi tuoda esille joukkoliikenteen ratkaisuihin vaikuttavana tekijänä?
Eikös asiakas maksa?Palvelulle pitäisi vain sitten löytyä maksaja.
Lappeenrannassa yhdessä korkealattiaisessa paikallisbussissa on invahissi. En ole ikinä nähnyt sitä käytettävän.Tästä syystä Ruotsissa korkealattiaiset linjaliikennebussit on varustettava invahissillä.
Tässä viestiketjussa on käytetty sanoja 'kaukoliikenne' ja 'maakunnallinen liikenne', joiden merkitystä tai eroa en täysin ymmärrä.
Samalla lienee esteetön kaukobussi -hankekin haudattu, ei tainnut johtaa edes prototyypin asteelle?
Uskoisin, että kaukoliikenteessä paremmat tulot tulevat paketeista, jotka kulkee linjureiden mukana nopeammin perille kuin Postin kautta. Tässä suhteessa tuntuu oudolta, että kaukobussien tavaratilaa alettaisiin rajoittamaan muutaman erikoisasiakkaan takia, joita saattaisi vuoden aikana tulla muutama kyytiin.Olemme vuodessa 2007, eikä ole vieläkään saatu kehitettyä linjuria, joka olisi myös vammaisystävällinen. Jos ei sitä muuten saa, niin laittaa vaikka tavaratila perään. Tehdään pituutta lisää, mutta lasketaan korkeutta.
Tässä suhteessa tuntuu oudolta, että kaukobussien tavaratilaa alettaisiin rajoittamaan muutaman erikoisasiakkaan takia, joita saattaisi vuoden aikana tulla muutama kyytiin.