- Liittynyt
- 4 Lokakuu 2009
- Viestit
- 3,231
Satakunnan Liikenteen virallinen lyhenne on toki SA, ei SL.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Niin minäkin muistan että eräässä sidosryhmien välisessä informaatiossa LA (Lauttakylän Auto) korvautui useissa tilanteissa SA:lla ("Satakunnan Autolla"). :biggrin:Satakunnan Liikenteen virallinen lyhenne on toki SA, ei SL.
EU-tuomioistuin hylkäsi HelB:n ja Helsingin kaupungin valitukset eli palautusmääräys jää voimaan. Kuten tässä ketjussa on jo aiemmin kerrottu, HelB on jo maksanut palautettavan summan Helsingin kaupungille.
Täydennetään tätä vielä sillä tiedolla, että kokonaissumma nousi korkoineen yli 59 miljoonaan euroon.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009072040.html
Köyhästä tuntuu kallille mutta. Mahtaa Nobinaa ottaa päähän, ei onnistunut kaataa kilpailijaansa
”Mitä väliä jos hävitään” Tuollaisella asenteella ei kyllä pitkälle pääse yhtään missään. Jokainen joka näin ajattelee omaa kyllä aika vähän jos ollenkaan edes alkeellista kykyä hahmottaa liiketoimintaa ja yrityksen pyörittämistä…Ite olen kyllä hieman ihmetellyt miten Nobinalla oikein ajatellaan että minkä takia ruotsalaisfirmalle se on niin iso haloo, jos hävitään paljon liikennettä jossain ulkomailla, HSL-alueella, joka on kuitenkin vain pieni osa Nobinan markkina-aluetta. Luulisi olevan Nobinan mielestä paljon suurempi haloo jos hävittäis runsaasti linjoja vaikka Tukholmasta SL-alueelta, joka taitaa olla Nobinan päämarkkina-aluetta (tai oisko Göteborg, jompi kumpi uskoisin). En myöskään ihmettelis jos Suomen Nobinalle kävis jonain päivänä samanlailla kuin Transdeville eli päättäis kokonaan luopua kilpailuihin osallistumisen ja vetäytyisi myöhemmin Suomen markkinoilta. Transdevin lopettaessa ajattelin myös että se olisi jotenkin houkuttanut Nobinaakin luovuttamaan, kun on nykyään maamme ainoa bussiyhtiö, jonka pääkonttori ja kotipaikka sijaitsee muualla kuin Suomessa, mut eipä ole nyt siltä toistaiseksi näyttänyt. Ruotsissa puolestaan Transdev on edelleen hengissä ja markkina vetää ymmärtääkseni edelleen samalla tasolla Nobben kanssa. Ja ainiin, Ruotsissahan toimii Transdevin lisäksi toinenkin ei-ruotsalainen bussioperaattori, Keolis.
Helsinki ja sen seutu on kyllä aika iso markkina-alue jos toiminta keskittyy vain Pohjoismaihin. Transdevin näkökulmasta taas eiIte olen kyllä hieman ihmetellyt miten Nobinalla oikein ajatellaan että minkä takia ruotsalaisfirmalle se on niin iso haloo, jos hävitään paljon liikennettä jossain ulkomailla, HSL-alueella, joka on kuitenkin vain pieni osa Nobinan markkina-aluetta. Luulisi olevan Nobinan mielestä paljon suurempi haloo jos hävittäis runsaasti linjoja vaikka Tukholmasta SL-alueelta, joka taitaa olla Nobinan päämarkkina-aluetta (tai oisko Göteborg, jompi kumpi uskoisin). En myöskään ihmettelis jos Suomen Nobinalle kävis jonain päivänä samanlailla kuin Transdeville eli päättäis kokonaan luopua kilpailuihin osallistumisen ja vetäytyisi myöhemmin Suomen markkinoilta. Transdevin lopettaessa ajattelin myös että se olisi jotenkin houkuttanut Nobinaakin luovuttamaan, kun on nykyään maamme ainoa bussiyhtiö, jonka pääkonttori ja kotipaikka sijaitsee muualla kuin Suomessa, mut eipä ole nyt siltä toistaiseksi näyttänyt. Ruotsissa puolestaan Transdev on edelleen hengissä ja markkina vetää ymmärtääkseni edelleen samalla tasolla Nobben kanssa. Ja ainiin, Ruotsissahan toimii Transdevin lisäksi toinenkin ei-ruotsalainen bussioperaattori, Keolis.
Ite olen kyllä hieman ihmetellyt miten Nobinalla oikein ajatellaan että minkä takia ruotsalaisfirmalle se on niin iso haloo, jos hävitään paljon liikennettä jossain ulkomailla, HSL-alueella, joka on kuitenkin vain pieni osa Nobinan markkina-aluetta. Luulisi olevan Nobinan mielestä paljon suurempi haloo jos hävittäis runsaasti linjoja vaikka Tukholmasta SL-alueelta, joka taitaa olla Nobinan päämarkkina-aluetta (tai oisko Göteborg, jompi kumpi uskoisin). En myöskään ihmettelis jos Suomen Nobinalle kävis jonain päivänä samanlailla kuin Transdeville eli päättäis kokonaan luopua kilpailuihin osallistumisen ja vetäytyisi myöhemmin Suomen markkinoilta. Transdevin lopettaessa ajattelin myös että se olisi jotenkin houkuttanut Nobinaakin luovuttamaan, kun on nykyään maamme ainoa bussiyhtiö, jonka pääkonttori ja kotipaikka sijaitsee muualla kuin Suomessa, mut eipä ole nyt siltä toistaiseksi näyttänyt. Ruotsissa puolestaan Transdev on edelleen hengissä ja markkina vetää ymmärtääkseni edelleen samalla tasolla Nobben kanssa. Ja ainiin, Ruotsissahan toimii Transdevin lisäksi toinenkin ei-ruotsalainen bussioperaattori, Keolis.
Helsinki ja sen seutu on kyllä aika iso markkina-alue jos toiminta keskittyy vain Pohjoismaihin. Transdevin näkökulmasta taas ei
Siellä on hikoiltu huolella, kyydissäkin, viime kesänä siis.
Itse näkisin että tämän tapauksen suurin voittaja on Helsingin kaupunki, joka sai 59 miljoonaa euroa ja Helb ei siitä huolimatta kaatunut eli kilpailutilanne kolmen suuren kesken jatkuu pitäen hintatasoa todennäköisesti alempana kuin jos alueelle olisi jäänyt vain kaksi isoa toimijaa.
Oudosti otsikoitu juttu. Helsinkihän ei sinänsä joudu maksumieheksi, vaan Capmanin Helsingille maksama raha siirretään takaisin Capmanille. Teoriassa siis nollasummapeliä, jos ei huomioida eri osapuolien oikeudenkäyntikuluja.