Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 5,964
Sen verran Helsingin Sanomat avaa asiaa, että se kertoo yli 300:aa linja-autoa liikennöivän yhtiön (eli nykyisen Helsingin Bussiliikenne Oy:n) olevan vaarassa. Jos selvitysmenettelyssä ilmenee ettei Helsingin kaupungin linja-autotoiminnan (yhtiö joka vanhan HelBin liikentoiminnan uudelle omistajalle myi) varat vastaa velkoja, yhtiö päätyy konkurssiin. Linja-autotoiminnan osakepääoma on jutun mukaan runsaat 6000 euroa eikä sillä ole viime vuosina ollut liiketointaa, joten vararikko on täysin mahdollinen. Takaisinperintähän kohdistuu ensisijaisesti vanhaan HelBiin eli tähän linja-autotoiminta-osakeyhtiöön.
Jos varoja ei saadan perittyä linja-autotoiminnalta, perinnän kohdistuminen siirtyy nykyiselle Helsingin Bussiliikenne Oy:lle, jonka katsotaan myös hyötyneen takavuosien laittomista valtiontuista. Toisaalta asianosaiset valittivat asiasta EU-tuomioistuimeen, jossa asian käsittely on edelleen kesken.
Tämä yllä oleva on referaatti HS:n uutisesta, jonka sähköinen yllä linkattu teksti kuvituskuvineen on maksumuurin takana.
Jos varoja ei saadan perittyä linja-autotoiminnalta, perinnän kohdistuminen siirtyy nykyiselle Helsingin Bussiliikenne Oy:lle, jonka katsotaan myös hyötyneen takavuosien laittomista valtiontuista. Toisaalta asianosaiset valittivat asiasta EU-tuomioistuimeen, jossa asian käsittely on edelleen kesken.
Tämä yllä oleva on referaatti HS:n uutisesta, jonka sähköinen yllä linkattu teksti kuvituskuvineen on maksumuurin takana.