Tässä välissä onkin sitten hyvä ottaa keskusteluun mukaan tuo runkolinjan käsite. Oranssit tiheästi kulkevat autot, jotka eivät pysähdy joka pysäkillä, jotta matka-aikaan tulee sujuvuutta. Nykyiset runkolinjat kulkevat poikittain ja sieltä onkin löytynyt pysäkkejä, jotka runkolinja ohittaa.
Mutta mites sitten Mannerheimintiellä ja Vihdintiellä ? Vihdintiellä harvennettiin pysäkkejä ja toisaalta Manskulla niitä ei nytkään ole liian tiheässä. Liikenne on kulkenut busseilla sujuvasti, koska useasti joka pysäkiltä ei kyytiin tulijoita. Mitkäs pysäkit sitten 300-linjalla eivät tule runkolinjapysäkeiksi ? Jos joku tietää oli kiva kuulla sekä toisaalta millä painotuksilla valinta tehdään.
Kuten jo totesit niin Manskulla pysäkkiväli on jo muutenkin melko pitkä ja Vihdintien perusparannusten yhteydessä pysäkkivälejä pidennettiin Konalan kohdalla. Koivuvaarassa ja Pähkinärinteessä pysäkkejä ei myöskään pysty jättämään väliin joten oikeastaan ainoa paikka jossa pysäkkejä voisi ehkä karsia, olisi Variston Luhtitien ja Myyrmäen aseman välinen osuus. Noilla osuuksilla olisi useita liityntälinjoja jotka palvelisivat välipysäkkejä. Tosin 2-3 pysäkin ohittaminen ei varmaan vaikuttaisi matka-aikaan paljonkaan. Runkolinjaa nopeuttaisi pysäkkien karsintaa tehokkaammin jos Vihdintielle Rajatorpantien ja Malminkartanon väliselle osuudelle saataisiin joukkoliikennekaista. Nyt seutubussit jumittaa siellä samoilla kaistoilla muun liikenteen seassa.