Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2020

Koska lauantait ajetaan sunnuntai aikataululla nyt, niin senpä takia myös linkkerit ovat linjalla lauantasin.
Mikä lauantaiaikatauluissa, jotka tältä erää tosiaan jäivät pois, oli sellaista, että Linkkereillä ei ollut perusteltua ajaa? Kierrosaika (suhteessa latausaikoihin)?

Moni, ainakin minä, on saattanut arvella, että Linkkerien taukopäivä lautantaina olisi ollut joku huoltojärjestelyihin liittyvä juttu. Ei ilmeisesti ollut.
 
Mikä lauantaiaikatauluissa, jotka tältä erää tosiaan jäivät pois, oli sellaista, että Linkkereillä ei ollut perusteltua ajaa? Kierrosaika (suhteessa latausaikoihin)?

Moni, ainakin minä, on saattanut arvella, että Linkkerien taukopäivä lautantaina olisi ollut joku huoltojärjestelyihin liittyvä juttu. Ei ilmeisesti ollut.

Syy on tosiaan ollut tuo mitä arvelit eli riittävän latausajan varaaminen aikatauluihin olisi edellyttänyt lisäautoa. Jos en väärin muista, niin normaaleissa lauantaiaikatauluissa kierrosaika on 75 min, kun se sunnuntaiaikatauluissa on 80 min.
 
Syy on tosiaan ollut tuo mitä arvelit eli riittävän latausajan varaaminen aikatauluihin olisi edellyttänyt lisäautoa. Jos en väärin muista, niin normaaleissa lauantaiaikatauluissa kierrosaika on 75 min, kun se sunnuntaiaikatauluissa on 80 min.

Juurikin näin. Normaaliolosuhteissa lauantai aikataululla ei ollut mitään mahdollisuuksia ehtiä lataamaan. Tätä perusteliin alkujaan myös nimenomaan huoltopäivänä ja sillä, että valmistajan ohjeen mukaan autoa pitäisi seisottaa yhtenä päivänä viikossa ikäänkuin pitemmässä latauksessa, mutta en sen todellisuudesta niin tiedä.
 
Pohjolan liikenteen #299 oli Pohjolan teksteistä riisuttuna Lepuskissa iltapäivällä liikkeellä. Kävi myös laiturissa 15 hetken seisomassa. Linkkerissä oli vain joku siviilivaatetuksessa. Mitä lie testailua?
 
Pohjolan liikenteen #299 oli Pohjolan teksteistä riisuttuna Lepuskissa iltapäivällä liikkeellä. Kävi myös laiturissa 15 hetken seisomassa. Linkkerissä oli vain joku siviilivaatetuksessa. Mitä lie testailua?
Latureiden testailua. Ei dramatiikkaa. ;)
 
Pohjolan liikenteen #299 oli Pohjolan teksteistä riisuttuna Lepuskissa iltapäivällä liikkeellä. Kävi myös laiturissa 15 hetken seisomassa. Linkkerissä oli vain joku siviilivaatetuksessa. Mitä lie testailua?

Huhujen mukaan ovat siirtymässä HelBille.
 
Latureiden testailua. Ei dramatiikkaa. ;)

Ilmeisesti kuitenkaan ei ole enää Pohjolan Liikenteen käytössä, jos sen teipit oli otettu pois? Mitenkähän muut PL:n Linkkerit 298 ja 300? Ei ole niitäkään enää näkynyt 51:llä (Bussitutkassa viimeiset tiedot linjalta on viime vuoden puolelta).
 
Ilmeisesti kuitenkaan ei ole enää Pohjolan Liikenteen käytössä, jos sen teipit oli otettu pois? Mitenkähän muut PL:n Linkkerit 298 ja 300? Ei ole niitäkään enää näkynyt 51:llä (Bussitutkassa viimeiset tiedot linjalta on viime vuoden puolelta).
En tiedä muuta kuin, että tämä "299" oli todella vain latausasemien "testialustana". Muilta osin en osaa sanoa tarkemmin.
 
Ilmeisesti kuitenkaan ei ole enää Pohjolan Liikenteen käytössä, jos sen teipit oli otettu pois? Mitenkähän muut PL:n Linkkerit 298 ja 300? Ei ole niitäkään enää näkynyt 51:llä (Bussitutkassa viimeiset tiedot linjalta on viime vuoden puolelta).
Linjaa 51 ei voi ajaa linkkereillä koska hakaniemen nykyisellä päätepysäkillä ei ole latausasemaa.
 
Ilmeisesti kuitenkaan ei ole enää Pohjolan Liikenteen käytössä, jos sen teipit oli otettu pois? Mitenkähän muut PL:n Linkkerit 298 ja 300? Ei ole niitäkään enää näkynyt 51:llä (Bussitutkassa viimeiset tiedot linjalta on viime vuoden puolelta).

Kaikki noi kolme Linkkeriä näkyvät seisovan PL:n Pasilan varikolla PL:n logot poistettuina.
 
29.4.

PL 636/133 (Vdl Citea SLE-129) Tuli korvaamaan hajonnutta 627:aa 11:55 vuoroon Friisilästä, tosin pääsi lähtemään vasta noin kymmenen minuuttia myöhässä.
 
Takaisin
Ylös