Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2020

Yksi päivä tästä huolimatta näytti olevan sähkö sle-129 linjalla 51.
Muistatko, minä päivänä ja mikä yksilö se oli? Tästä havainnosta ei ole ollut kai mainintaa tällä foorumilla aiemmin. Olen silloin tällöin pohtinut, alkaako Leppävaaran linjastolle hankittuja sähköbusseja näkyä jossain vaiheessa vaikka tilapäisestikin joillakin aivan muilla linjoilla.

VDL:iä #477 - 481 ajettiin ilmeisesti ensimmäiset viikot ilman pikalatausta eli vain varikkolatauksen turvin. Kyllähän niillä voi noin puolikkaan päivän aivan hyvin ajaa millä tahansa linjalla, sellaiseen akun kapasiteetti riittää ilman välilatauksia. Näillä autoilla ajettiin usein ensin aamuruuhka, sitten varikolle lataamaan, sen jälkeen iltapäivällä taas ulos linjalle niin, että tämä myöhempi rupeama saattoi päättyä vasta puolilta öin. Aivan viime aikoina käytännöt ovat muuttuneet, ja sähkö-VDL:iä pikaladataan Leppävaarassa eikä päivätaukoja tarvita.
 
Helb #615 on palannut maakuntakierrokselta HSL-värisenä samalle numerolle takaisin pääkaupunkiseudulle.
 
Helb #615 on palannut maakuntakierrokselta HSL-värisenä samalle numerolle takaisin pääkaupunkiseudulle.

Ei nähtykään Koiviston Auto -väristä bussia HSL-liikenteessä. Olisi ollut hauska kuriositeetti, jos se olisi jätetty Koiviston Auton sinisiin väreihin ja vaihdettu vain Kuopion Liikenne -nimen tilalle Helsingin Bussiliikenne :)
 
Muistatko, minä päivänä ja mikä yksilö se oli? Tästä havainnosta ei ole ollut kai mainintaa tällä foorumilla aiemmin. Olen silloin tällöin pohtinut, alkaako Leppävaaran linjastolle hankittuja sähköbusseja näkyä jossain vaiheessa vaikka tilapäisestikin joillakin aivan muilla linjoilla.

Ei ole kyllä varmuutta asiasta , satuin vain yks päivä ajamaan ohi fillarilla mutta viime viikon tiistaina tämä taisi olla.
 
Ei ole kyllä varmuutta asiasta , satuin vain yks päivä ajamaan ohi fillarilla mutta viime viikon tiistaina tämä taisi olla.

Avoimen datan mukaan silloin 51:llä on ollut pelkkää "omaa" kalustoa, mutta 481 on ollut 52:lla.
 
Ei ole kyllä varmuutta asiasta , satuin vain yks päivä ajamaan ohi fillarilla mutta viime viikon tiistaina tämä taisi olla.
Aivan. Kyllä kai tuollainenkin (sähkö-VDL) voi käväistä 51:llä, kun kerran PL sitä linjaa hoitaa ja linjan toisessa päässä voi kyseistä VDL:ää tarvittaessa ladatakin.
 
Tuon kuukanko:n mainitseman yhden lähdön (#481 / 52 / 21.4. klo 05:00) noteerasinkin datassa, mutta suhtauduin siihen melko kriittisesti, koska vain yksi ainoa lähtö näkyy datassa sen auton osalta sinä aamuna. Ja samalle lähdölle ilmoitetaan toinenkin auto (#489). Periaatteessa tuollainen tieto voisi merkitä sitäkin, että #481 olisi oikeastikin lähtenyt klo 5:00 Munkkiniemestä kohti Arabiaa, mutta auto on vaihtunut tuon sivun aikana.
 
Tuon kuukanko:n mainitseman yhden lähdön (#481 / 52 / 21.4. klo 05:00) noteerasinkin datassa, mutta suhtauduin siihen melko kriittisesti, koska vain yksi ainoa lähtö näkyy datassa sen auton osalta sinä aamuna. Ja samalle lähdölle ilmoitetaan toinenkin auto (#489). Periaatteessa tuollainen tieto voisi merkitä sitäkin, että #481 olisi oikeastikin lähtenyt klo 5:00 Munkkiniemestä kohti Arabiaa, mutta auto on vaihtunut tuon sivun aikana.

Reittilokissa näyttää katkeavan matka kesken kaiken. Angervontiellä olisi seisty n. 8 minuuttia ennen matkan jatkumista ja linjan katkeamista seuraavaan risteykseen. Todennäköisesti siinä vaihdettu autoa. Reittiloki ei jostain syystä aina näytä jos samalla vuorolla on ollut kaksi eri autoa, kuten ennen näytti aina.
 
Takaisin
Ylös